ذرت مکزیکی یک میان وعده یا عصرانه بسیار محبوب در سراسر جهان است و همانطور که از نامش مشخص است اصل آن به کشور مکزیک برمی‌گردد. البته ناگفته نماند ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می شود با ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود بسیار متفاوت است. با مجله دلتا و طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی همراه باشید.
مواد لازم

ذرت ۱ قوطی
قارچ ۱۰۰ گرم
کره ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری
سس سفید ۳ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم

ذرت مکزیکی
طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

ابتدا کره را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود و بعد ذرت را به آن اضافه کنید (اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنید آب آن را جدا کنید و ذرت را در قابلمه بریزید).
صبر کنید تا ذرت کمی نرم شود. سپس قارچ ها را به صورت نگینی کمی درشت خرد کرده و به ذرت اضافه کرده و شعله را کم کنید. مواد را مرتب هم بزنید.
برای اینکه رنگ قارچ ها تغییر نکند کمی آب لیمو ترش به مواد اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا قارچ ها نیز کمی نرم شوند.
پس از ۵ دقیقه در قابلمه را بردارید. احتمال دارد قارچ ها آب انداخته باشند در این صورت حرارت را بیشتر کنید تا آب قارچ ها تبخیر شود. سپس حرارت را کم کنید.
آویشن، فلفل سیاه و کمی نمک را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید. سس مایونز را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.
پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید تا پنیر به تمام نقاط ذرت ها برسد سپس در قابلمه را بگذارید و حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید تا پنیر پیتزا در مواد ذوب و کشدار شود.
پس از ۳ دقیقه در قابلمه را بردارید و ذرت مکزیکی داغ را در ظرف های مورد نظر خود بریزید.
می‌توانید ژامبون یا کالباس خرد شده را نیز به این ترکیب اضافه کرده یا سیب زمینی سرخ شده را در کنار آن سرو کنید.
ذرت مکزیکی اصل در کشور مکزیک با بلال کامل و به صورت آب‌پز درست می‌شود و پنیر ندارد.

ذرت مکزیکی اصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *