وظیفه اصلی کوسن‌ها در کنار ایجاد زیبایی، فراهم کردن راحتی بیشتر و ضربه‌گیر بودن برای مبلمان است. بنابراین بسیار مهم است که کوسن‌های مبلمان از کیفیت خوبی برخوردار باشند.
کوسن برای انواع مبلمان

عوض کردن کوسن‌ها یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راهکار‌ها برای تغییر دکوراسیون و ظاهر مبلمان خانه است. با عوض کردن کوسن‌ها دیگر نیازی به صرف هرینه‌های سنگین برای تعویض کل مبلمان و دکوراسیون خانه نیست. کوسن‌ها را که عوض کنید، فضای خانه تا حد زیادی نو و تازه می‌شود. اگر قصد تعویض کوسن‌های مبلمان خانه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از مجله دلتا را تا انتها بخوانید تا بدانید که عوامل تاثیرگذار بر ابعاد، سایز و اندازه استاندارد کوسن برای انواع مبلمان و کاربردهای مختلف آن چیست.
چه عواملی بر اندازه استاندارد کوسن تاثیر گذارند؟

نمی‌توان به تنهایی یک کوسن را بررسی کرد و نظر داد که آیا اندازه مناسبی دارد یا خیر. برای این که ببینیم اندازه استاندارد کوسن باید چه سایز و ابعادی داشته باشد، باید به عواملی مثل طول مبل، نوع مبل، شکل کوسن، و عمق مبل توجه کرد. در ادامه به هر یک از این عوامل می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم که چه تاثیری بر اندازه مناسب کوسن دارند تا بتوانیم بگوییم بهترین انتخاب کوسن مبل چیست.

کوسن مناسب مبلمان
طول مبل و اندازه کوسن

اولین نکته‌ای که باید در تعیین اندازه استاندارد کوسن مد نظر قرار دهید، بزرگی و ابعاد مبل است. حتی مبل‌هایی که ظاهرا طول‌های یکسانی دارند، مثل همه مبل‌های سه نفره، ممکن است چند سانتیمتر با هم متفاوت باشند. همین چند سانتیمتر کم یا زیاد، روی تعداد و اندازه و ابعاد کوسن‌ها تاثیر زیادی خواهد داشت.
نوع مبل

بسته به نوع مبل، کوسن‌های استفاده شده بر روی مبل می‌توانند با هم متفاوت باشد. مثلا مبل‌هایی که پشتی بلند دارند، به کوسن پشتی نیازی ندارند، و فقط کوسن‌های کوچک برای دست گرفتن در اینگونه مبل‌ها کافی است. ولی مبل‌هایی که پشتی کوتاهی دارند، باید علاوه بر کوسن‌های کوچک دستی، کوسن‌های پشتی بزرگی داشته باشند تا نشستن در آن‌ها راحت باشد. همچنین در ست کردن کوسن با مبل نیز بایستی به نوع مبلمان توجه ویژه‌ای داشت.

کوسن مناسب مبلمان
عمق مبل

عمق مبل یکی از عواملی است که بر ضخامت کوسن برای انواع مبلمان مناسب تاثیر می‌گذارد. هر چه عمق مبل بیشتر باشد، ضخامت کوسن پشتی باید بیشتر باشد تا راحت‌تر بتوان به آن تکیه داد.

عمق مناسب یک مبل برای نشستن باید به گونه‌ای باشد که وقتی روی مبل می‌نشینید و پشت خود را کاملا به پشتی تکیه می‌دهید، زانوهای شما باید بر روی لبه مبل قرار گیرد و نود درجه به سمت پایین خم شود، به صورتی که کف پاهای شما روی زمین قرار گیرد. با توجه به این مساله می‌توانید کوسنی با ضخامت مناسب برای عمق مورد نظر مبل خود تهیه کنید.
دیگر نکاتی که باید در انتخاب اندازه استاندارد کوسن رعایت کنید

اندازه استاندارد کوسن بسیار وابسته به اندازه مبل شماست. کوسن‌هایی با ابعاد ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر، برای مبل‌های بزرگ مناسب هستند. اگر برای مبل‌های بزرگ، کوسن‌های کوچکی انتخاب کنید، چیدمان مبلمان شما کمی نا‌هماهنگ به نظر می‌رسد.
می‌توانید از کوسن‌های بزرگ استفاده کنید و در جلوی آن‌ها، از کوسن‌های کوچک و طرح‌دار بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *