این لازانیا گیاهی لذیذ مخصوص گیاهخواران از لایه‌های لازانیا، توفو سیری، اسفناج، و سس گوجه فرنگی درست می‌شود. این لازانیا واقعا خوشمزه است که افراد غیر گیاهخوار نیز از خوردن آن لذت خواهند برد.

طرز تهیه لازانیا گیاهی ساده و خوشمزه

زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
زمان پخت: ۲ ساعت
مجموع زمان مورد نیاز: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
برای مصرف ۸ نفر
مواد مورد نیاز

الف. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ب. یک و نیم فنجان پیاز خرد شده
پ. ۳ قاشق غذاخوری سیر خرد شده
ت. ۹۰۰ گرم پوره گوجه فرنگی
ث. یک‌سوم فنجان رب گوجه فرنگی
ج. نصف فنجان ریحان تازه‌ی خرد شده
چ. نصف فنجان جعفری خرد شده
ح. ۱ قاشق چای خوری نمک
خ. ۱ قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه
د. ۴۵۰ گرم لازانیا
ذ. ۹۰۰ گرم توفوی سفت
ر. ۲ قاشق غذاخوری سیر خرد شده
ز. یک‌چهارم فنجان ریحان تازه‌ی خرد شده
ژ. یک‌چهارم فنجان جعفری خرد شده
س. نصف قاشق چای خوری نمک
ش. پودر فلفل سیاه به مقدار دلخواه
ص. ۶۰۰ گرم اسفناج خرد شده
دستورالعمل

الف. تهیه‌ی سس: روغن زیتون را داخل یک تابه‌ی بزرگ بریزید روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز را به مدت ۵ دقیقه داخل روغن سرخ کنید تا نرم شود. سپس سیر را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه‌ی دیگر نیز به مواد حرارت بدهید.

ب. گوجه فرنگی، رب، ریحان، و جعفری را نیز داخل تابه بریزید. مواد را به خوبی به هم بزنید؛ شعله را کم کنید، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید سس حدود ۱ ساعت به آرامی بپزد و غلیظ شود. در نهایت، مقداری نمک و فلفل به آن بیفزایید.

پ. هم‌زمان با درست شدن سس، مقداری نمک را داخل آب حل کنید و این محلول را داخل یک کتری بزرگ بریزید و به جوش بیاورید. سپس لازانیا را داخل یک قابلمه بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید لازانیا حدود ۹ دقیقه داخل آب بپزد. سپس آن را به خوبی آبکشی کنید.

ت. فر را به دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید.

ث. قطعات توفو را داخل یک کاسه‌ی بزرگ بریزید. سیر، ریحان، و جعفری را به آن اضافه کنید. هم‌چنین، مقداری نمک و فلفل نیز به آن‌ها بزنید؛ با فشردن تکه‌های توفو بین انگشتان‌تان، آن‌ها را کاملا پوره کنید و به خوبی با سایر مواد مخلوط کنید.

ج. چیدن لازانیا: یک فنجان سس گوجه فرنگی را کف یک ظرف مخصوص کاسرول پخش کنید. یک لایه‌ی لازانیا را کف ظرف قرار دهید و یک‌سوم از ترکیب توفو را روی لازانیا بریزید. اسفناج خرد شده را نیز به اندازه‌ی مساوی روی سطح توفو بریزید. بار دیگر، یک و نیم فنجان سس گوجه فرنگی را روی اسفناج‌ها بریزید، و سپس یک لایه‌ی دیگر از لازانیا را روی آن قرار دهید. اکنون یک‌سوم دیگر از ترکیب توفو را روی لازانیا بریزید، روی آن را با یک و نیم فنجان سس گوجه بپوشانید، و آخرین لایه از لازانیا را روی سس گوجه قرار دهید. در نهایت، مابقی توفو را روی لازانیا بریزید، آخرین بخش از سس گوجه فرنگی را نیز روی مواد پخش کنید.

چ. درب ظرف را با فویل بپوشانید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. غذای‌تان را گرم نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *