مواد لازم برای تهیه همبرگر مرغ:

(مناسب برای ۴ نفر)

سینه مرغ: ۱ عدد
نان همبرگر: ۴ عدد
کاهو کوچک: ۱ بوته
گوجه فرنگی متوسط: ۴ عدد
خیار شور: ۴ عدد
پودر سیر: ۱ قاشق مرباخوری
پودر پیاز: ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه: ½ قاشق چایخوری
آرد سفید: ۴ قاشق غذاخوری
زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ: ۲ عدد
سس فرانسویی: ۴ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر مرغ با گوشت مرغ چرخکرده:

۱- در طرز تهیه همبرگر با مرغ چرخ شده، ابتدا مرغ چرخکرده را درون کاسه بریزید سپس پودر سیر، پودر پیاز، زرچوبه و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مواد با هم خوب مخلوط شوند. حالا تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. از مواد به اندازه نارنگی بردارید و کف دست آن را فرم دهید و بعد در روغن سرخ کنید.

۲- در ادامه طرز تهیه همبرگر مرغ، برگرهای مرغ سرخ شده در روغن را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود. نان همبرگر را از وسط برش بزنید، سپس مقداری سس فرانسوی داخل آن بمالید حالا به ترتیب برش های گوجه فرنگی و خیار شور و کاهو را لای نان قرار دهید در آخر برگر مرغ را لای نان همبرگر قرار دهید. همبرگرهای مرغ آماده است آن را در ظرف مخصوص بچینید و همراه با سیب زمینی سرخ شده و سس کچاپ سرو کنید.
طرز تهیه همبرگر با مرغ سوخاری:

۱- در طرز تهیه همبرگر با مرغ سوخاری، ابتدا سینه مرغ را برش زده سپس داخل کاسه بریزد. حالا مقداری نمک و نیمی از زردچوبه و پودر سیر و پیاز ، فلفل سیاه را به برش های مرغ اضافه کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت در یخچال بمانند تا مزه دار شوند.

۲- در ادامه طرز تهیه همبرگر با مرغ سوخاری، آرد سفید را با نمک و زردچوبه و پودر سیر و پیار ، فلفل سیاه مزه دار کنید. حالا تخم مرغ ها را شکسته و درون کاسه بریزید و مقداری نمک اضافه کنید سپس با چنگال خوب بزنید تا پف کنند. فیله های برش زده را ابتدا در آرد مزه دار شده سپس درون تخم مرغ زده، بغلتانید در آخر آغشته به آرد سوخاری کنید.

۳- در این مرحله از طرز تهیه همبرگر با مرغ سوخاری، برش های مرغ را بعد از غلتاندن در آرد سوخاری در روغن سرخ کنید. حالا نان همبرگر را از وسط برش بزنید در صورت تمایل مقداری سس فرانسوی لای نان بمالید، سپس به ترتیب برش های گوجه فرنگی و خیار شور و کاهو و در آخر مرغ سوخای را لای نان قرار دهید.

۴- در مرحله آخر طرز تهیه همبرگر با مرغ سوخاری، همبرگرهای آماده را درون ظرف مورد نظرتان بچینید سپس با سیب زمینی سرخ شده و سس کچاپ سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *