همان‌طور که می‌دانید آواز خواندن برای بسیاری از آدم‌ها در سراسر دنیا سرخوشی می‌آورد. اما می‌دانستید آواز خواندن فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد؟ اکثر ما هر روز به واسطه‌ی آواز خواندن به خلق موسیقی می‌پردازیم. برای همین است که برخی از ما از اثرات مثبت موسیقی برای سلامتی آگاه هستیم. هم‌چنین اگر عاشق خواندن آّهنگ محبوب‌تان هستید، می‌توانید بیش از آن‌چه فکرش را می‌کردید از فواید زیاد آن برای سلامتی‌تان بهره‌مند شوید. اکنون ما تمام فواید آواز خواندن را برای سلامتی آشکار می‌کنیم و من معتقدم پس از آن شما هرگز ساکت نخواهیدماند.

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی که شگفت‌انگیز است
فواید آواز خواندن برای سلامت – بهترین مزیت‌ها

آواز خواندن نیز مانند گوش کردن به موسیقی فواید بسیار زیادی را برای سلامتی و زندگی ما به ارمغان می‌آورد. من در این مقاله جزیئات برخی از این فواید را برای شما آشکارمی‌کنم، بنابراین شما باید به این واقعیت‌های سبک زندگی و مزایای آواز خواندن برای سلامتی و زندگی انسان دقت کافی داشته‌باشید.
۱. دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

این اولین فایده آواز خواندن برای سلامتی ایت که من دوست دارم در این مقاله معرفی کنم و می‌خواهم شما و دیگر افرادی که این مقاله را می‌خوانند، آن را بدانند و از آن بهره ببرند!

مطلب مرتبط: فواید موسیقی :۴ فایده موسیقی برای ذهن و بدن بر طبق تحقیقات علمی

بر اساس پژوهشی که در دانشگاه فرانکفورت انجام شد، آواز خواندن می‌تواند برای تقویت دستگاه ایمنی مفید باشد. در این پژوهش از اعضای حرفه‌ای گروه کر به مدت یک ساعت یکی از شاهکارهای موتزارت را به نام “آمرزش‌خوانی در مینور دی” خواندند. از این گروه قبل و بعد از اجرای موسیقی آزمایش خون گرفته شد. پژوهشگران پی بردند که در بسیاری از موارد، میزان پروتئین در دستگاه ایمنی اعضای گروه کر پس از آواز خواندن افزایش چشمگیری داشته‌است. در حالی که در اعضای گروه کر که فقط به صورت منفعلانه به موسیقی گوش کرده‌بودند افزایش مشابهی مشاهده نشد. این پروتئین‌ها به عنوان پادتن عمل می‌کنند و پادتن A نیز نامیده می‌شوند. این یافته‌ها نشان می‌دهد آواز خواندن روی دستگاه ایمنی تاثیر مثبت دارد.

در واقع آوازخواندن روشی موثر برای تقویت دستگاه ایمنی است، پس آن را امتحان کنید!
۲. حالت بدن شما را بهبود می‌بخشد

کمی عجیب است اما یکی از فواید آوازخواندن برای سلامتی بهبود حالت بدن است. چون وقتی شما آواز می‌خوانید، صاف ایستادن بخش مهمی از تکنیک صحیح آن است. از این رو پس از مدتی خوب ایستادن برای شما به عادت تبدیل خواهد شد.

در واقع این یکی از بهترین فواید آواز خواندن برای سلامتی است که آدم‌ها باید از آن آگاه باشند و به خوب ایستادن عادت کنند.
۳. یک ورزش جالب است

آوازخواندن می‌تواند نوعی ورزش فوق‌العاده، به‌ویژه برای معلولان، افراد سالمند و آسیب‌دیده باشد. حتی در صورتی که شما فردی سالم هستید، از آن‌جا که مجبور هستید تکنیک‌های صحیح آواز را برای آزاد کردن صدا به کار بگیرید، ریه‌های شما مجبور است ورزش کند. به علاوه برخی فواید دیگر آواز خواندن برای سلامتی شامل دیافراگم قوی‌تر و بهبود کلی جریان خون است. علت‌اش این است که وقتی شما آواز می‌خوانید باید میزان اکسیژن بیش‌تری را در مقایسه با انواع ورزش‌های دیگر درون ریه‌ها بکشید. حتی برخی آدم‌ها باور دارند که آوازخواندن به‌طور مرتب می‌تواند برای تقویت بنیه و ظرفیت هوازی شما مفید باشد. از این گذشته سریع‌ترین راه تبدیل چربی‌های شکم به عضله آواز خواندن است.

علت‌اش این است که هنگام باز دم عضلات مرکزی یک‌باره فعال می‌شود. هنگام انجام تمرینات تنفس و بازدم تدریجی، شما می‌بینید که اول عضلات بالایی شکم فعال می‌شود، سپس چون شما هم‌چنان هوا را بیرون می‌دهید عضلات پایینی شروع به کار می‌کنند. کافی است به آواز خواندن ادامه بدهید تا بدون این‌که متوجه شوید عضلات‌تان را به ورزش کردن وادار کنید.

در واقع این نیز یکی از بهترین فواید آواز خواندن برای سلامتی است برای همین آدم‌ها باید بیش‌تر آواز بخوانند تا عضلات‌شان را تقویت کنند.
۴. برای خواب شما مفید است

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

بر اساس نوشته‌های بهداشت و سلامت، متخصصان نشان داده‌اند که آوازخواندن می‌تواند عضلات کام و گلو را تقویت کند، که مانع از توقف تنفس در خواب می‌شود. اگر به این شرایط بد عادت دارید، من حدس می‌زنم احتمالا می‌دانید با این وضعیت داشتن خواب راحت در طول شب چه‌قدر دشوار است.

مطلب مرتبط: ۱۰ دلیل که چرا کسانی که موسیقی یاد می‌گیرند،موفق تر هستند

این به‌طور خلاصه یکی از بهترین فواید آواز خواندن برای سلامت انسان‌ها است که نباید از آن غافل شوند. سعی کنید هر روز آهنگ مورد علاقه‌تان را بخوانید و از خواب خوب شبانه لذت ببرید.
۵. میزان استرس را پایین می‌آورد

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

واقعیت این است که تولید موسیقی به هر شکلی آرامش‌بخش است. برای اکثر ما حداقل یک آهنگ وجود دارد که هنگام آشفتگی و استرس به ما کمک می‌کند اعصاب‌مان را آرام کنیم. آوازخواندن برای رهاسازی تنش عضلات و کاهش استرس در جریان خون مفید است. در عین حال، وقتی شما آواز می‌خوانید میزان هورمون ضد استرس نیز افزایش می‌یابد، برای همین آواز خواندن یکی از روش‌های آسان و موثر است که کمک می‌کند بدون مراجعه به پزشک یا مصرف دارو میزان استرس را پایین بیاورید.

این نیز یکی از بهترین فواید آواز خواندن است که آدم‌های زیادی در سراسر دنیا آن را می‌دانند و برای کاهش استرس از آن استفاده می‌کنند.
۶. به‌طور طبیعی با افسردگی مبارزه می‌کند

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

یکی دیگر از بهترین فواید آواز خواندن برای سلامتی، که من دوست دارم در این مقاله آن را آشکار کنم تا شما آن را بدانید و به خاطر بسپارید تا از آن استفاده کنید، این است که آواز خواندن به‌طور طبیعی با افسردگی مبارزه می‌کند.

گفته می‌شود آواز خواندن در مغز اندورفین ترشح می‌کند، هورمون احساس خوب که می‌تواند احساس خوش‌بینی و شادی را برای ما به ارمغان بیاورد. به علاوه پژوهشگران اندام بسیار ریزی در گوش پیدا کرده‌اند که می‌تواند به فرکانس آواز پاسخ دهد. این پاسخ بدون توجه به صدای آواز شما، حس لذت آنی ایجاد می‌کند. به بیان ساده، آواز خواندن می‌تواند به شما کمک کند بر مشکلات زندگی غلبه کنید و به آسانی روحیه‌تان را بالا ببرید.
۷. هوشیاری ذهنی‌تان را بهبود می‌بخشد

این هم یکی دیگر از بهترین فواید آواز خواندن برای سلامتی است که آدم‌ها باید بدانند و از آن بهره ببرند، به‌ویژه کسانی که درگیر آلزایمر و زوال عقل هستند.

همان‌طور که قبلا گفتم، آواز خواندن برای بهبود جریان خون مفید است، و البته اگر جریان خون به اندازه‌ی کافی اکسیژن داشته‌باشد مقدار اکسیژن بیش‌تری به مغز می‌رسد. برای همین آواز خواندن می‌تواند تمرکز، هوشیاری ذهنی، و حافظه‌ی ما را بهبود ببخشد. در واقع انجمن آلزایمر خدمتی به نام “آواز خواندن برای مغز” را راه‌اندازی کرده‌است تا به بیماران آلزایمری و زوال عقلی کمک کند حافظه‌شان را بهبود ببخشند.
۸. برای بیماران مبتلا به پارکینسون مفید است

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

یکی دیگر از موارد فهرست فواید آواز خواندن برای سلامتی این است که برای مقابله با بیماری پارکینسون مفید است.

پژوهش‌های زیادی وجود دارد که نشان داده‌است آواز خواندن می‌تواند سلامت بیماران مبتلا به پارکینسون را بالا ببرد. مشاهده شده‌است آواز خواندن برای این بیماران کنترل صوت و بلع را بهبود می‌بخشد. گذشته از این برخی پژوهش‌ها نشان داده‌است آواز خواندن می‌تواند به این بیماران کمک کند تعادل‌شان را دوباره به دست بیاورند.
۹. مهارت‌های ارتباطی را توسعه می‌دهد

بر اساس مقاله‌ای در گاردین، آواز خواندن برای نوزادان به آن‌ها کمک می‌کند مغزشان را برای یادگیری زبان آماده کنند. هم‌چنین موسیقی برای کودکان به اندازه‌ی آموزش خواندن و نوشتن مهم است چون به آن‌ها کمک می‌کند بعدها در زندگی‌شان از مشکلات زبانی پیشگیری کنند. اگر علاقه دارید ترانه‌ی خودتان را بسرایید، این استعداد می‌تواند مهارت برقراری ارتباط شما را به شیوه‌های مختلف بهبود ببخشد.

در واقع این یکی از مهم‌ترین فواید اجتماعی آواز خواندن برای زندگی انسان است. از این رو آدم‌ها باید سعی کنند بیش‌تر آواز بخوانند یا ترانه‌ی خودشان را بسرایند!
۱۰. دوستان بیش‌تری خواهیدداشت

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

فرقی نمی‌کند عضو یک گروه حرفه‌ای کر هستید یا فقط آوازخواندن با دوستان را در باشگاه کارائوکه دوست دارید، یکی از مزایای غیرمنتظره‌ی این عادت این است که به آدم‌ها کمک می‌کند زندگی اجتماعی‌شان را بهبود ببخشند. پیوندهایی که به واسطه‌ی آواز خواندن با آدم‌های دیگر ایجاد می‌کنید می‌تواند گسترده‌تر شود چون به‌طور طبیعی صمیمیت بین شما ایجاد می‌شود. در واقع، محلق شدن به یک گروه کر یا آواز خواندن در هر نوع گروهی از آدم‌ها می‌تواند لذت زیادی برای شما به همراه داشته‌باشد. این به شما شانس خوبی می‌دهد تا تجربه‌ی آواز خواندن را با یک گروه از آدم‌ها به اشتراک بگذارید. هم‌چنین پژوهش‌های زیادی نشان داده‌است آواز خواندن افسردگی را در برخی از بزرگسالان کاهش می‌دهد.
۱۱. اعتماد به نفس را بالا می‌برد

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

ترس از روی صحنه رفتن حسی مشترک در میان بسیاری از آدم‌ها است، به‌ویژه کسانی که به تازگی خواننده شده‌اند. با این حال خوب آواز خواندن و تشویق شدن از سوی آدم‌های دیگر می‌تواند عامل مهمی در غلبه بر ترس‌تان باشد و اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرد. حتی ممکن است به مرور زمان ارائه‌ی سخنرانی در جمع کسانی که مهارت‌شان در این کار عالی است برای این آدم‌ها بسیار آسان شود.

بالا بردن اعتماد به نفس نیز یکی از مزایای اجتماعی آواز خواندن است که دوست داشتم در این مقاله به شما معرفی کنم. بنابراین اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیش‌تری داشته‌باشید در مقابل اعضای خانواده و دوستان‌تان آواز بخوانید.
۱۲. توانایی‌تان را در تحسین خوانندگان بالا می‌برد

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

به مرور زمان شما از یک آماتور به یک منبع الهام تبدیل می‌شوید. حتی ممکن است به دنبال یک سبک موسیقی جدید باشید تا آن را تحسین کنید، سبکی که در حالت عادی سراغش نمی‌رفتید.

لذت آواز خواندن فراتر از لذت بردن از استعداد حنجره‌مان است. فواید دیگر آواز خواندن آدم‌ها را توانمندتر می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند بیش‌تر آواز بخوانند یا در کلاس‌های آموزشی تمرین آواز شرکت کنند. اهمیتی ندارد که شما می‌توانید یک خواننده‌ی خوب باشید یا نه. آواز بخوانید و هر روز اوقات خوشی داشته‌باشید، و هر کاری دوست دارید انجام دهید.
۱۳. شما و عشق‌تان را به هم نزدیک‌تر می‌کند

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

در یک پژوهش فواید آوازخواندن برای خوانندگان آموزش‌دیده و آموزش‌ندیده بررسی شد. هرچند از نظر مسائل سلامتی بین این دو گروه تفاوت زیادی بود، اما در هر دو گروه از خوانندگان، بعد از آواز افزایش میزان اکسیتوسین مشاهده شد. به اکسیتوسین هورمون نوازش نیز اطلاق می‌شود، چون گفته می‌شود این هورمون زمانی ترشح می‌شود که با معشوق‌تان مواجهه‌ی احساسی داشته‌باشید. به هر حال این هورمون با افزایش حس اعتماد، کاهش اضطراب و استرس و افزایش حس شادی در ارتباط است. آیا تا به حال برایتان پیش آمده‌است که پس از خواندن یک آهنگ از نظر عاطفی حس بهتری داشته‌باشید؟ تجربه‌ی آوازخواندن به علت ترشح هورمون اکسیتوسین می‌تواند شما و عشق‌تان را به هم نزدیک‌تر کند.
۱۴. پی می‌برید که چگونه با دقت گوش کنید

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

هنگامی که به یک گروه کر ملحق می‌شوید، باید با دقت گوش کنید تا صدایتان بتواند با صدای افراد دیگر و صدای آهنگی که می‌خوانید ترکیب شود. اگر این موسیقی مستلزم یک تکنیک آواز خاص است، باید تمرین کنید تا حتما با تکنیک صحیح صدای مناسبی خلق کنید.
۱۵. برای پوست مفید است

۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی

این آخرین اما یکی از مهم‌ترین فواید آواز خواندن است. عمل آواز خواندن مستلزم این است که نفس عمیق بکشید. این به بهبود جریان خون و جریان اکسیژن منجر می‌شود. دو عامل اصلی وجود دارد که کلید داشتن پوستی جوان است. در کنار آن آواز خواندن نیز سبب آرام‌سازی صورت می‌شود و برای پوست مفید است. علاوه بر این، می‌توانید از ایجاد خطوط عمیق در اطراف دهان پیشگیری کنید چون از تمرینات صورت استفاده می‌کنید. اگر سرتان شلوغ است و نمی‌توانید در کلاس یوگای صورت شرکت کنید، می‌توانید به جای آن آواز بخوانید چون آواز خواندن به شما کمک می‌کند از همان فواید بهره‌مند شوید.

در واقع اثبات شده‌است آواز خواندن فواید زیادی برای سلامتی دارد. به علاوه انجام دادن آن آسان است و نیازی به آمادگی ندارد و لازم نیست آدم‌ها برایش تلاش زیادی صرف کنند. علم فواید آواز خواندن برای سلامتی را اثبات کرده‌است، بنابراین نباید نگران اثربخشی این فعالیت باشید. کاری که باید از امروز انجام دهید این است که زیاد آواز بخوانید، هر وقت که می‌توانید آواز بخوانید و از زندگی شاد و سالم خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *