طرز تهیه فرنی بادام

فرنی بادام یکی از انواع فرنی است که با طعم جذاب بادام و هم چنین زیر دندان آمدن خلال‌های بادام؛ حسی متفاوت از فرنی ساده را ایجاد می‌کند. طرز تهیه فرنی بادام یکی از انواع پیش غذا با هضم راحت را در بخش آشپزی مجله دلتا دنبال کنید.
مواد لازم

گلاب ۱/۲ پیمانه
شیر ۲ پیمانه
آرد برنج ۲ قاشق غذاخوری
آرد بادام ۱ قاشق غذاخوری
خلال بادام ۲۵ گرم
شکر ۲ قاشق غذاخوری

فرنی مجلسی
طرز تهیه فرنی بادام

در یک کاسه کوچک، یک چهارم پیمانه گلاب ریخته و خلال‌های بادام را به آن اضافه کنید. به بادام‌ها دو ساعت زمان دهید تا خیس بخورند و طعم‌دار و خوش عطر شوند. با این روش کیفیت خلال بادام‌ها بهتر خواهد شد.
یک قابلمه چدنی و نچسب بردارید و شیر را در آن بریزید. شیر باید سرد باشد بنابراین قابلمه را روی حرارت قرار ندهید. کم کم و به کمک الک، آرد برنج و آرد بادام را به شیر اضافه کنید. به طور مداوم آرد و شیر را هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. به آرامی شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حدی که شکر در فرنی بادام کاملا حل شود. حالا خلال‌های بادام را آبکش کرده و به فرنی اضافه کنید.
مواد را هم بزنید. اجازه دهید تا غلظت فرنی بیشتر شده و مانند ماست یکنواخت شود. سپس فرنی را از روی حرارت بردارید و گلاب را اضافه کنید. فرنی بادامی را مجددا هم بزنید و صبر کنید تا کمی خنک شود.

نکات کلیدی پخت فرنی بادام

این فرنی مانند هر فرنی دیگری با نشاسته نیز قابل طبخ است.
اگر دوست دارید غلظت فرنی بیشتر باشد، می‌توانید یک و نیم قاشق غذاخوری آرد ذرت اضافه کنید.
روش دیگر برای تهیه فرنی با بادام این است که ابتدا بادام را با شیر در مخلوط کن بریزید تا میکس شود. سپس گلاب و آرد برنج یا جو را اضافه کنید. برای شیرین شدن این غذا می‌توانید در مرحله آخر به جای شکر، از عسل استفاده کنید.
اگر می‌خواهید این فرنی را برای دو نفر تهیه کنید باید مقدار مواد اولیه را دو برابر کنید. به ازای هر نفر، باید همین میزان مواد اولیه در نظر گرفته شود.
برای رنگ گرفتن فرنی بادام می‌توانید از انواع رنگ‌دهنده‌های طبیعی  مانند زغفران دم شد استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *