اگر می‌خواهید زندگی پر از سلامتی، شانس و عشق داشته باشید، باید گیاه لاکی بامبو یا همان بامبوی معروف خودمان را که به عنوان گیاه شانس معروف است، در خانه یا محل کارتان نگهداری کنید. سال‌ها است مردم آسیا از لاکی بامبو به عنوان نماد سعادت و خوشبختی استفاده می‌کنند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا از روش نگهداری بامبو نکات بسیار مهمی بخوانید.

نگهداری بامبو
مشخصات گیاه بامبو

لاکی بامبو یا بامبوی خوش قدم دارای ساقه‌ای راست و عمودی با برگ‌های سبز است. این گیاه نماد عنصر چوب به شمار می‌رود. این عنصر بر انرژی زندگی، و فعالیت‌های جسمی و حیاتی تاثیر می‌گذارد. ساقه‌ها و برگ‌های لاکی بامبو تقریبا شبیه گیاه غول پیکر بامبو یا همان خیزران است.

گفته می‌شود این گیاه خانگی که یکی از لوازم فنگ شویی است برای صاحب خود شانس و اقبال به همراه می‌آورد. لاکی بامبو به مراقبت کمی نیاز دارد و همین، آن را به گیاهی که آسان‌ترین رشد را دارد تبدیل کرده است.

برای لذت بردن از داشتن این گیاه موارد زیر را رعایت کنید تا هنگام باز کردن گیاهی که به دست‌تان رسیده است، آسیبی به آن وارد نشود. به علاوه، برای داشتن بامبویی با طول عمر بالا که طولش به حدود ۱۰۰ سانتی‌متر برسد، موارد زیر را رعایت کنید.
نگهداری بامبو
۱. نور مورد نیاز بامبو

لاکی بامبو به نور ملایم یا غیر مستقیم نیاز دارد. نور مستقیم آفتاب، برگ‌های آن را می‌سوزاند. بنابراین تا حد ممکن از آن جلوگیری کنید. نگهداری از این گیاه بسیار آسان است. به آسانی می‌توانید این گیاه را در گوشه‌ای از اتاقتان بگذارید که در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد؛ ترجیحا آن را در قسمت جنوب شرقی یا گوشه‌ی شرقی اتاق تان قرار دهید.

مطلب مرتبط: نگهداری گل پیله آ: ۱۰ نکته برای نگهداری از گیاه پیله آ یا آلومینیومی
۲. آب مورد نیاز بامبو

اگر تصمیم گرفته‌اید از این گیاه به عنوان گل و گیاه مناسب اتاق تان استفاده کنید، بهتر است بدانید لاکی بامبو را در ظرفی شیشه‌ای حاوی آب تصفیه شده یا آب مقطر قرار دهید. اگرچه بامبو برای زنده ماندن به آب زیادی نیاز ندارد اما ریشه‌های آن باید همیشه با آب پوشانده شوند. برای کسب بهترین نتیجه، هر ۱۰-۷ روز یک بار گلدان را با آب تازه پر کنید. آب شیر برای گیاه بامبو خوب است زیرا سطح کلر آن پایین است. اگر کلر آب پایین نیست یا اگر از میزان آن اطمینان ندارید، قبل از این‌که آب شیر را به بامبو بدهید بگذارید آب یک شب بماند تا کلر آن بخار شود.
۳. دمای مورد نیاز بامبو

لاکی بامبو در دمای ۹۵-۶۵ دوام می‌آورد و همین ویژگی آن را به گیاهی مناسب برای خانه یا محل کار تبدیل می‌کند.

مطلب مرتبط: ۶ گام ساده برای پرورش و کاشت بذر گل و گیاه در باغچه و گلدان
۴. ظرف نگهداری بامبو

پس از اینکه بامبو را از فروشگاه خریدید و به منزل آوردید پلاستیک روی گیاه را به دقت بردارید و پنبه یا کاغذ اطراف ریشه بامبو را مرطوب کنید. سنگ‌های موجود در کیسه پلاستیکی را درآورید. آن‌ها را در ظرف مورد نظر گذاشته و به دقت بچینید. بهتر از بامبو حتما در ظرف شیشه ای و بلند نگهداری شود. اگر ظرف برای ریشه‌ها کوچک شد، بامبو را به یک ظرف بزرگ‌تر منتقل کنید. به باور برخی آدم‌ها، تعداد شاخه های بامبو در یک ظرف حتما باید فرد باشد تا شانس بیش‌تری برای‌تان به ارمغان بیاورند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته برای پرورش و نگهداری گیاهان زیبا در محل کار
۵. کود مورد نیاز بامبو

اگر می‌خواهید به گیاه کود بدهید، هر ۴-۳ هفته یک بار از کود گیاه خانگی مایع استفاده کنید. لاکی بامبو باید سبز باشد اما اگر هر کدام از ساقه‌ها زرد شد نشانه مریض بودن گیاه است. قسمت زرد ساقه یا تمام ساقه را درآورده تا بیماری به بخش‌های دیگر گیاه نرسد.

مطلب مرتبط: گیاهان آپارتمانی:‌ ۲۶ بهترین انواع گل های آپارتمانی برای خانه شما
۶. نکات سلامتی گیاه لاکی بامبو

اگر فلوراید زیادی در آب شیر وجود داشته باشد، توصیه می‌کنیم از آب تصفیه شده مانند آب معدنی استفاده کنید. فلوراید تبخیر نمی‌شود و برای گیاهانی مانند لاکی بامبو سمی است.همچنین یادتان باشد از آن جا که لاکی بامبو جزء خانواده‌ی گیاه دراسنا است، ممکن است برای سگ‌ها و گربه‌ها مضر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *