پیراشکی کرم دار یک عصرانه فوق‌العاده برای روزهای پاییزی است. این نوع پیراشکی در کنار یک نوشیدنی گرم مانند شیر کاکائو یا قهوه در یک عصر پاییزی حسابی می‌چسبد. طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی را در مجله دلتا بخوانید.
مواد لازم خمیر پیراشکی

آرد سفید چهار و نیم پیمانه
آب یک پیمانه
شکر برای خمیر یک قاشق غذاخوری
وانیل به میزان لازم
شکر برای مایه خمیر یک قاشق غذاخوری
مایه خمیر یک قاشق غذاخوری
روغن مایع یک‌چهارم پیمانه

مواد لازم کرم پیراشکی

آرد سفید نصف پیمانه
شکر یک پیمانه
آب یک پیمانه
وانیل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

پیراشکی-کرم-دار
طرز تهیه خمیر پیراشکی کرم دار

برای تهیه خمیر پیراشکی، مایه خمیر و شکر را با نصف استکان آب ولرم در یک ظرف غیرفلزی مخلوط کنید. سپس روی مواد را پوشانده و در جای گرم قرار دهید. پس از حدود 10 دقیقه حجم آن دو برابر می‌شود.
روغن، آب و شکر را هم زده و مایه خمیر، آرد و در صورت تمایل کمی وانیل را به آن اضافه کنید. آرد را به تدریج و تا زمانی که خمیر به دست نچسبد، اضافه کنید. دقت کنید در ابتدای افزودن آرد، همیشه با قاشق آرد را با بقیه مواد مخلوط کنید تا زمانی که خمیر به قدری سنگین شود که نتوانید با قاشق هم بزنید. با این کار دست خمیری نمی‌شود و زیاد آرد اضافه نمی‌کنید.
وقتی خمیر آماده شد، روی آن را پوشانده و در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.
پس از اینکه خمیر استراحت کرد، با وردنه خمیر را به قطر یک سانت باز کرده و با ته لیوان قالب دایره‌ای بزنید. خمیرهای قالب زده‌شده را در سینی بچینید و دوباره حدود 10 تا 15 دقیقه زمان دهید تا حجم آن بیشتر شود.

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

در مدت ور آمدن خمیر، کرم پیراشکی را درست کنید. برای این کار آرد و شکر را مخلوط کرده و آب را کم‌کم به آن اضافه کنید تا یکدست شود. سپس مخلوط آرد و شکر روی حرارت ملایم گذاشته و هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته و غلیظ شود. غلظت کرم باید شبیه ماست چکیده باشد. در آخر وانیل را به کرم اضافه کنید.
در یک تابه بزرگ با دیواره بلند به اندازه کافی روغن بریزید. لازم نیست روغن روی پیراشکی ها را بگیرد. وقتی روغن کاملا داغ شد، پیراشکی‌ها را در تابه بچینید. وقتی پیراشکی پف کرد و یک طرف آن سرخ شد، آن را  برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.
پیراشکی‌ها را پس از آماده شدن در صافی قرار دهید تا خنک شده و روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.
پس از خنک شدن پیراشکی‌، از کنار هر پیراشکی شکافی ایجاد کرده و به اندازه یک قاشق از کرم در آن بگذارید.
می‌توانید روی پیراشکی‌ها را با پودر قند یا شکلات آب شده تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *