فقط ظرف چند ثانیه ممکن است شنا کردن در یک ساحل آرام به دست و پا زدن برای زنده ماندن در آب تبدیل شود. ارزیابی یک موقعیت خطرناک، و سپس، واکنش نشان دادن به آن اهمیت بالایی دارد. ممکن است با موقعیت‌های خطرناک بسیاری رو در رو شویم، و آگاهی از چگونگی جان به در بردن در برابر خطرات در کم‌ترین زمان ممکن یک نکته‌ی کلیدی و فوق‌العاده با اهمیت است. با این‌که آرزو می‌کنیم هیچ وقت در وضعیت خطر و اضطرار قرار نگیرید، ما در سایت بازده می‌دانیم گاهی اوقات شرایط غیرعادی و خطرناک وقتی رخ می‌دهند که ما انتظارشان را نمی‌کشیم از این رو ۸ توصیه حیاتی برای سالم ماندن در شرایط خطرناک و مرگبار برایتان آماده کرد ایم. با ما همراه باشید.

توصیه حیاتی برای سالم ماندن در شرایط خطرناک و مرگبار
۱. چگونه از گرفتاری در جریان شدید آب جان سالم به در ببریم

متاسفانه، شنا بلد بودن به این معنی نیست که در محیطی مانند دریا هیچ خطری تهدیدتان نمی‌کند. اگر متوجه شدید جریان آب آن‌چنان قوی شده است که نمی‌توانید شنا کنید، به پشت برگردید و روی سطح آب شناور بمانید. به این ترتیب، به بدن‌تان استراحت می‌دهید و می‌توانید به خوبی نفس بکشید.
۲. چگونه خونریزی را بند بیاوریم

این یک روش استفاده و تایید شده توسط ورزشکاران، به خصوص در تورنمنت‌های یواف‌سی یا مبارزه قهرمانی نهایی است. اگر بخشی از بدن‌تان دچار بریدگی شد، آن را تمیز کنید،‌ کمی محل بریدگی را فشار دهید، و سپس، با دست‌های‌ تمیز یک لایه‌ی وازلین یا ژله‌ی پترولیوم را روی بریدگی بمالید تا خونریزی بند بیاید. در صورت امکان، محل زخم را با گاز استریل و باند ببندید.
۳. چگونه با موفقیت از گردباد دریایی نجات پیدا کنیم

معمولا توصیه می‌شود هنگام بروز گردباد یا طوفان به زیرزمین بروید، ولی اگر در وسط دریا باشید، این کار عملا غیر ممکن است. اگر وسط دریا باشید و یک گردباد در حال نزدیک شدن به شما باشد، برای دور شدن از آن باید جهت عمود بر آن حرکت کنید.
۴. چگونه از رودخانه‌ای مملو از ماهی‌های پیرانیا جان سالم به در ببریم

اگر روزی مسیرتان به رودخانه‌ای پر از ماهی‌های پیرانیا افتاد، اصلا سر و صدا نکنید (تا توجه آن‌ها را به خود جلب نکنید). از آن‌جا که این ماهی‌ها در آب‌های کم عمق زندگی می‌کنند، با مراقبت کامل از دست‌ها و پاهای‌تان، به سرعت به سمت بخش‌های عمیق‌تر و سردتر آب شنا کنید.
۵. چگونه زخم‌های باز را بدون سوزن بخیه بزنید

آیا پوست‌تان دچار بریدگی عمیقی شده است و هیچ دسترسی به مراکز درمانی ندارید؟‌ این روش جدید را امتحان کنید؛ لبه‌های چسب نواری را ببرید و روی بریدگی پوست‌تان قرار دهید تا دو طرف بریدگی به هم نزدیک شوند و در اسرع وقت، خود را به اورژانس برسانید.
۶. چگونه از یک فیل خشمگین فرار کنیم

اگر روزی روزگاری با یک فیل خشمگین مواجه شدید، برای حفظ جان‌تان باید به سرعت واکنش نشان دهید. در این بخش، به چند توصیه برای نجات جان‌تان اشاره می‌کنیم:

الف. موقعیت خود را حفظ کنید و سر فیل فریاد بکشید.
ب. سپس، در حال فرار کردن به صورت زیگ‌زاگ بدوید.
پ. پشت یک جسم بزرگ پنهان شوید.
۷. چگونه در هنگام موتورسواری از یک تصادف جان سالم به در ببریم

تصادف کردن با موتور یا دوچرخه‌ بسیار خطرناک است، زیرا چیزی برای محافظت از بدن‌تان در اختیار ندارید. اگر پشت موتور هستید و راه گریزی از تصادف ندارید، از توصیه‌های زیر پیروی کنید:

الف. دسته‌‌های موتور را تا لحظه‌ای که سقوط نکرده‌اید، رها نکنید.
ب. سرتان را پایین بیاورید و آرنج‌ها و زانوهای‌تان را به بدن‌تان نزدیک‌تر کنید.
پ. آرامش‌تان را حفظ کنید و در صورت امکان، غلت بزنید.

به این ترتیب، از خودتان در برابر بروز آسیب‌های جدی‌تر محافظت می‌کنید.
۸. چگونه در برابر حمله‌ی گربه‌سانان زنده بمانیم

هنگام رفتن به جنگل و حیات وحش ممکن است مورد حمله‌ی یکی از گربه‌سانان قرار بگیرید. در این شرایط، فرار نکنید. تمام قد بایستید و کت‌تان را باز کنید؛ بازوهای‌تان را طوری بالا بیاورید که بزرگ‌تر دیده شوید و سعی کنید حیوان را بترسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *