گلاب علاوه بر عطر و طعم منحصر به فرد و وسوسه برانگیز خود خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی هم دارد که از ایجاد تحریک پوست جلوگیری می‌کند. ماهیت گلاب، ضد التهابی است و خواص گلاب برای پوست صورت و بدن واقعا شگفت اور و عالی است. گلاب حاوی ویتامین‌های A، C و E است که در تمام سنین برای پوست و مو مفید هستند. گذاشتن گلاب بر پوست، باعث شادابی می‌شود و برای انواع پوست ها مفید است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا ۱۷ برترین خواص گلاب برای پوست صورت و بدن را بدانید.

خواص گلاب برای پوست صورت و بدن
۱. از بین بردن جوش و آکنه صورت

گلاب به عنوان یک روش طبیعی برای درمان انواع جوش ها محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند منافذ مسدود شده روی پوست را باز کند. علاوه بر این، گلاب در متعادل کردن سطح pH پوست هم نقش موثری دارد. تمام کاری که برای درمان جوش به وسیله گلاب باید انجام دهید،‌ به قرار زیر است.

یک قاشق غذاخوری گلاب را بردارید و آن را در یک فنجان بریزید. مقدار برابری آب لیمو نیز به فنجان اضافه کنید.آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید. یک تکه پنبه بردارید و آن را در مخلوط بالا خیس کنید.پنبه را روی صورت و همچنین تمام نواحی پوستی دارای جوش‌های سرسیاه بمالید.اجازه دهید به مدت حدود ۱۵ دقیقه روی صورت و مناطق دارای جوش بماند. در نهایت برای شستن صورت از آب گرم استفاده کنید. سپس صورت را یک بار هم با آب سرد شستشو دهید.

مطلب مرتبط: خواص روغن گل سرخ: 45 فایده روغن گل سرخ که باید بدانید
۲. درمان عرق سوز شدن گردن و صورت

گلاب به عنوان یک ماده‌ی قابض شناخته شده‌است که می‌تواند پوست را سفت و تازه کند. بنابراین، اگر از عرق سوز روی گردن و صورت رنج می‌برید، از گلاب استفاده کنید. شما باید با استفاده از پنبه مقداری گلاب سرد را بر روی راش‌ها بمالید. این درمان خانگی را ۲-۳ بار در روز تکرار کنید. در حقیقت، استفاده از گلاب یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درمان عرق سوز شدن است، بنابراین آن را نادیده نگیرید و سعی کنید آن را برای رفع مشکل موجود امتحان کنید.
خواص گلاب برای پوست ۳: درمان خشکی پوست

گلاب، به طور طبیعی خاصیت مرطوب کنندگی پوست را دارد. دلیل این خاصیت وجود ویتامین‌های E و A است که عملکردی آنتی اکسیدانی دارند. اگر پوستی خشک و حساس دارید، برای پاک کردن پوست خود، حد اقل دو بار در روز، از گلاب – به عنوان تونر -استفاده کنید.
۴. نرمی و درخشندگی پوست

گلاب معمولا برای تهیه ماسک‌ها و اسکراب های صورت به کار می‌رود که به درخشش و نرمی پوست به ویژه در تابستان کمک می‌کنند. علاوه بر این، گلاب یکی از مواد طبیعی برای حذف سلول‌های مرده‌ی پوست است. این ماده برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و تمیز کردن ناخالصی‌ها مانند چربی و آلودگی از پوست بسیار موثر است.

خواص گلاب برای پوست

مطلب مرتبط: خواص گلاب: ۲۲ خاصیت گلاب برای زیبایی، پوست و مو
خواص گلاب برای پوست ۵: تسکین التهاب پوست

گلاب حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که برای تسکین التهاب پوست بسیار مفید است. هم‌چنین برای پوست‌های چرب و حساس خوب است. شما می‌توانید با افزودن آن به اسکراب‌های خانگی به‌طور مرتب از آن استفاده کنید. شستن صورت با گلاب رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و منافذ آن را پاکسازی می‌کند. وقتی صورت‌تان را با گلاب می‌شویید اصلا از صابون استفاده نکنید.
۶. جلوگیری از پیری زودرس پوست

ماده مغذی دیگر موجود در گلاب، دانه‌های رزهیپ هستند. این ماده، سرشار از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان است. بنابراین از داخل بر پوست تاثیر می‌گذارد. این ماده، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، گلاب می‌تواند از چین و چروک که از نشانه‌های پیری هستند نیز جلوگیری کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین روغن معطر برای درمان طبیعی بدن
۷. طراوت و شادابی پوست

گلاب پوست‌تان را نرم، مرطوب، و شاداب می‌کند. این ماده به بهبود گردش خون در سطح پوست کمک می‌کند، و خواص قبض آن باعث ایجاد تعادل در pH پوست می‌شود. این مسئله به بازیابی تولید چربی طبیعی در پوست کمک می‌کند.

مقداری گلاب را روی تکه پنبه اسپری کنید؛‌ صورت‌تان را بشویید و سپس با استفاده از پنبه‌ی آغشته به گلاب پوست‌تان را پاک کنید.
بعد از آن‌که پوست‌تان به طور طبیعی خشک شد، از ماده‌ی مرطوب‌ کننده‌ی مناسبی روی پوست‌تان استفاده کنید.

این کار را هر روز تکرار کنید؛ ترجیحا این کار را زمانی انجام دهید که بعد از یک روز کاری، زیر نور آفتاب و آلودگی‌ها، به خانه آمده‌اید و صورت‌تان را با صابون ملایم شسته‌اید.

خواص گلاب برای پوست

مطلب مرتبط: ۷ مهمترین خواص سرکه سیب برای پوست و درمان آکنه و جوش صورت
۸. برای سفت کردن پوست شکم

گلاب یک قابض خوب است و بنابراین تونر خوبی برای سفت کردن پوست به طور طبیعی محسوب می‌شود. علاوه بر این، گلاب می‌تواند پوست شما را درخشان و روشن نگه دارد. قبل از خواب مقداری گلاب بر روی پوست شکم‌تان بمالید. صبح روز بعد، متوجه سفت شدن پوست‌تان خواهید شد
۹. رفع حلقه‌های تیره دور چشم

اگر دور چشمان‌تان حلقه‌های تیره وجود دارد می‌توانید برای رفع آن‌ها از گلاب استفاده کنید. پنبه را در گلاب بگذارید و بر آن قسمت از چشم که خسته به نظر می‌رسد بمالید. این کار به کاهش پف و قرمزی زیر چشم کمک می‌کند.
۱۰. سفت شدن پوست صورت

مقداری گلاب را قبل از خواب به صورت و گردن بمالید. این کار از بروز علائم پیری زودرس جلوگیری‌کرده و همچنین منافذ پوست را می‌بندد.باید این روش را چندبار در هفته انجام‌دهید.
۱۱. جلوگیری از چین و چروک

گلاب خودش مقدار بسیار خوبی آنتی اکسیدان دارد. بنابراین، استفاده از گلاب به عنوان درمان اصلی برای پوست به محافظت از آن در برابر خطوط و چین و چروک کمک می‌کند. در عین این که فرایند پیری را به تعویق می‌اندازد مرطوب کننده نیز هست. همان طور که می‌دانیم، فرایند پیری با پیدا شدن چین و چروک سر و کله‌اش پیدا می‌شود. برای پیشگیری از چین و چروک، می‌توانیم خودمان را به مصرف کلاژن زیاد ببندیم و از فایده‌های این ماده برای سلامتی پوست نهایت استفاده را ببریم.
۱۲. جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست

پوست شدیدا خشک بسیار مستعد پوسته پوسته شدن است. این مسئله نه تنها عذاب‌آور است، بلکه باعث ناراحتی و آزار فرد مبتلا نیز می‌شود. ما نمی‌توانیم خیلی ساده آن را نادیده بگیریم و با چیزی بپوشانیمش. ما باید آن را معالجه و درمان کنیم. در این صورت، می‌توانیم از گلاب استفاده کنیم. گلاب پوست را مرطوب خواهد کرد، به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند و پوسته‌ّهای ایجاد شده را از بین می‌برد.
۱۳. آبرسانی پوست

درست است که می‌توانیم با مصرف خوراکی‌های سالمی مانند سبزیجات، میوه‌ها، به پوست سر آبرسانی کنیم. اما، می‌توانیم با استفاده از درمان‌هایی مانند لوسیون‌ها نیز پوست را هیدراته کنیم. خب، در واقع ما می‌توانیم از گلاب به عنوان یک لوسیون پوست استفاده کنیم تا آب پوست را حفظ کنیم.

پوست جوان و زیبا
۱۴. بازسازی پوست

یکی از خواص گلاب برای پوست آن است که می‌تواند به بازسازی پوست کمک کند. از این رو، ما می‌توانیم از گلاب برای استرلیزه کردن زخم و کمک به بهبود آن کمک کنیم. خب، آدم‌ها معمولا از الکل برای این منظور استفاده می‌کنند. اما، الکل ممکن است پوست خشک را حتی خشک تر نیز بکند.

بنابراین، بهتر است از گلاب به جای الکل برای درمان زخم روی پوست خشک استفاده کنید. توانایی گلاب در بازسازی سلول‌های جدید می‌تواند به خاصیت ضد پیری موجود در آن مربوط باشد.
۱۵. خاصیت ضد باکتریایی

همان طور که پیشتر اشاره شد، گلاب را می‌توان به جای الکل برای پوست استفاده کرد. همچنین این حقیقت که گلاب حاوی خواص ضد باکتریایی است نیز بر توانایی آن در مرطوب کردن پوست می‌افزاید. بنابراین، استفاده از گلاب برای زخم‌های روی پوست می‌تواند بدون خشک کردن بیش از حد آن در حین پروسه‌ی بهبود زخم‌ها را درمان کند.
۱۶. پاکسازی کامل پوست

یکی از خواص گلاب برای پوست توانایی پاک نگه داشتن پوست صورت و جلوگیری از مسدود شدن منافذ آن است. توصیه می‌شود قبل از فرایند پاکسازی برای باز کردن منافذ ابتدا بخور بگیرید چون این کار پاکسازی پوست را آسان‌تر می‌سازد. بعد از آن، می‌توانید فقط گلاب را با استفاده از گلوله‌ی دنبه روی پوست‌تان بمالید تا آلودگی را برطرف کنید و منافذ را بعد از فرایند پاکسازی تنگ‌تر کنید.
۱۷.پاک کردن لکه‌های پوست

استفاده ی منظم از گلاب به عنوان پاک کننده‌ی صورت شما را از شر لکه‌های پوستی نیز خلاص خواهد کرد. این ماده قادر است لکه‌های تیره را که نشانه‌ی سالخوردگی هستند کم کم محو کند و جای زخم‌های ناشی از ترکاندن جوش‌ها را از بین ببرد. بنابراین، این آب خوش رایحه برای درخشان‌تر کردن چهره‌تان مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *