گوشت تن ماهی، مانند گوشت بیشتر انواع ماهی‌ها، سرشار از اسیدهای چرب و امگا 3 است که مصرف آن مشکلات پوستی و التهابات را کاهش می‌دهد و سرعت بهبود بیماران قلبی را بالا می‌برد.
برگر تن ماهی

در این مطلب از مجله دلتا طرز تهیه برگر تن ماهی را به شما آموزش می‌دهیم. اگر طعم غذاهای دریایی را دوست دارید، حتما این برگر فوری و ساده را هم امتحان کنید.
مواد مورد نیاز تهیه برگر تن ماهی

نان همبرگر به مقدر لازم
تخم‌مرغ یک عدد
آرد سوخاری نصف فنجان
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
فلفل دلمه‌ای، پیاز قرمز و گوجه به مقدار لازم
تن ماهی یک قوطی
پیاز خرد شده یک سوم فنجان
سس مایونز یک چهارم فنجان
سس خردل ۲ قاشق غذاخوری
برگ کاهو به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس زیتون و ریحان

زیتون سبز و سیاه به مقدار لازم
آب لیمو تازه یک قاشق غذاخوری
پوست لیمو یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
برگ جعفری تازه یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه برگر تن ماهی
مرحله اول
برای شروع، تن ماهی، تخم مرغ، پیاز خرد شده، آرد سوخاری، فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک و نصفی از سس مایونز را با هم کاملاً ترکیب کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرند. ترکیب به دست آمده را به چهار قسمت تقسیم کنید و هرکدام را به شکل برگر در بیاورید. مواد را داخل نایلون قرار داده و بگذارید تا حدود نیم ساعت در فریزر بماند و شکل بگیرد.
مرحله دوم
باربیکیو را روشن کنید. اگر باربیکیو در دسترس نیست یک تابه شیاردار را داغ کنید. نان‌های همبرگر را از وسط دو نیم کرده و از سمت برش خورده روی باربیکیو یا تابه به مدت دو دقیه قرار دهید تا ترد شوند.
مرحله سوم
زیتون سبز و سیاه، روغن زیتون، آب لیمو، جعفری، پوست لیمو خرد شده را با هم مخلوط کنید. مواد را داخل غذاساز کاملاً مخلوط و خرد کنید تا زیتون‌ها ریز شوند. سس مایونز و خردل را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید، روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید. بد نیست این کار را یک روز قبل انجام دهید تا طعم بهتری بگیرند.
مرحله چهارم
برگر‌ها را از فریزر درآورده و روی باربیکو کباب کنید یا در تابه با روغن کم، سرخ کنید. بخش‌های برش خورده نان همبرگر را با سس زیتون و لیمو که قبلا درست کرده بودید، آغشته کنید. فلفل دلمه‌ای و پیاز قرمز را روی نان قرار دهید.
برگر تن ماهی کباب شده را روی نان قرار داده سپس ترکیب مایونز و خردل را روی برگر بمالید. روی سس، کاهو و گوجه بگذارید و در نهایت تکه بعدی نان را قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب برگر گیاهی هندی، ساندویچی تند و خوشمزه را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *