اگر دلتان می خواهد موهایی سالم، براق، زیبا و پرپشت داشته باشید بهتر است از انواع روغن های طبیعی و گیاهی برای آنها استفاده کنید. این مطلب یک مقاله کامل درباره انواع بهترین روغن برای مو است که به شما کمک می کند ۱۱ بهترین روغن برای تقویت و رشد انواع موهای خشک و چرب و معمولی را بشناسید. خواندن این مقاله مفید را از دست ندهید.

روغن برای مو
۱. روغن آمله برای توقف ریزش مو

پودر خشک، میوه و روغن آمله یا آملا

آنزیم ردوکتاز-۵، تستوسترون را به دی‌هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می‌کند. گفته می‌شود که این ماده در الگوی طاسی مردانه نقش دارد. مردانی که دچار ریزش مو هستند سطح بالاتری از DHT در پوست خود دارند.

سرکوب آنزیم ردوکتاز-۵ ، نحوه عملکرد پروپشيا است. این مکانیزم، دلیل پرفروش بودن دائمی این دارو است.

در یک مطالعه در تایلند، دانشمندان تعدادی گیاه، میوه و سبزیجات که در طب سنتی آن منطقه به کار می‌رفتند را مطالعه کردند. در این مطالعه که بر موش‌ها انجام شد مشخص شد که آمله یکی از بازدارنده‌های ردوکتاز-5a بود. فقط گل‌رنگ در رشد موهای آن‌ها که توسط DHT متوقف شده بود، تاثیر بیشتری داشت.

مطلب مرتبط: ۳۴ خاصیت پودر خشک، میوه و روغن آمله یا آملا برای سلامتی +عوارض جانبی
۲. روغن زردچوبه برای افزایش رشد مو

خواص روغن زردچوبه

روغن زردچوبه نه تنها برای پوست و پوست سر بلکه برای مو نیز مفید است. این روغن می‌تواند رشد مو را افزایش دهد زیرا مقدار مناسبی آنتی اکسیدان دارد که به رشد مو کمک کرده و قدرت آن را حفظ می‌کند. چند قطره روغن زردچوبه را به روغن مو یا لوسیون مورد علاقه خود اضافه کنید تا از خواص این روغن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

مطلب مرتبط: ۲۴ مهمترین خواص روغن زردچوبه برای درمان، سلامتی و زیبایی
۳. روغن مار راهی برای تغذیه موی سر

۱۳ مهمترین خواص روغن مار برای مو ، پوست و سلامتی

روغن مار نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در روغن مار برای جلوگیری از ریزش مو و تامین مواد مغذی برای پوست سر – از طریق افزایش سلامت فولیکول‌های مو – موثر است. بنابراین می‌توان از مشکلاتی مانند ریزش مو، شوره و بی‌طراوتی مو جلوگیری کرد.

مطلب مرتبط: ۱۳ مهمترین خواص روغن مار برای مو ، پوست و سلامتی
۴. روغن درخت چای برای درمان کچلی یا قارچ پوستی سر

فواید روغن درخت چای

روغن درخت چای، که یک ضد قارچ است، می‌تواند در درمان درماتوفیتوز موثر باشد.

کافی است ابتدا ناحیه مبتلا به کچلی را کاملا بشویید و خشک کنید. همچنین هر پارچه‌ای که برای خشک کردن آن ناحیه استفاده کرده‌اید را باید داخل ماشین لباسشویی بیندازید – تا از آلودگی بیشتر جلوگیری کنید. چند قطره روغن درخت چای را به انتهای یک گوش پاک کن بمالید. این گوش پاک کن را مستقیما در تمام ناحیه ی مبتلا به کچلی بمالید. این فرایند را سه بار در روز تکرار کنید. اگر دیدید که باعث تحریک و حساست پوست‌تان می‌شود می‌توانید آن را رقیق کنید.

مطلب مرتبط: ۳۱ بهترین خواص روغن درخت چای برای پوست، مو و سلامتی و درمان+مضرات
۵. روغن اورگانو برای درمان فولیکولیت یا عفونت ریشه مو

خواص روغن اورگانو

به آسانی می‌توانید با افزودن روغن پونه کوهی (اورگانو) به رژیم غذایی روزانه‌تان مشکل عفونت ریشه‌ی مو را در بدن‌تان درمان کنید. یا این‌که، می‌توانید این روغن را با روغن بادام شیرین یا روغن هسته‌ی انگور ترکیب کنید و میل کنید تا به نتایج خوبی دست یابید.

مطلب مرتبط: خواص روغن اورگانو: ۵۰ خاصیت روغن پونه کوهی برای سلامتی و زیبایی + مضرات
۶. روغن برنج برای درمان مو خوره

خواص روغن برنج

روغن برنج، علاوه بر این‌که یک نرم کننده غیر چرب است که می‌تواند موخور و وزی مو را کاهش دهد، ترکیبات ویتامین E موجود در آن می‌توانند در برابر آسیب حرارتی از موی شما محافظت کنند که مانع از ایجاد موخوره می‌شود. روغن برنج موی خشک و آسیب دیده را مرطوب می‌کند و به شما مویی سالم‌تر هدیه می‌دهد که مراقبت از آن آسان‌تر است.

مطلب مرتبط: خواص روغن برنج: ۳۳ مهمترین فواید روغن برنج برای پوست و مو
۷. روغن نارگیل برای درمان خشکی موی سر

زگیل, روغن نارگیل

اگر سرتان شوره می‌زند یا موهای خشکی دارید، روغن نارگیل اسیدهای چربی دارد که برای کمک به بهبود این اختلالات مناسب هستند. شما می‌توانید شامپوی نارگیل و اسطوخودوس خانگی خودتان را به منظور بهبود سلامت موهای‌تان درست کنید و از روغن نارگیل مستقیما به عنوان یک نرم‌کننده‌ی کاملا طبیعی برای موهای‌تان استفاده کنید.

برای خلاص شدن از شوره‌ی سر و ضخیم شدن مو، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر رزماری مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۳ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ بدهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه دوش بگیرید.

مطلب مرتبط: خواص نارگیل: ۹۲ خاصیت میوه، روغن و آب نارگیل برای سلامتی
۸. روغن بادام زمینی برای درمان شوره سر

۱۴ فایده شگفت‌انگیز روغن بادام زمینی برای پوست، مو، و سلامتی

یک قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی را با چند قطره آب لیمو و روغن درخت چای در یک پیاله‌ی تمیز مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر بمالید. بگذارید ۲-۳ ساعت باقی بماند و بعد با شامپو و آب آن را بشویید. این یک ضدعفونی کننده‌ی طبیعی برای درمان شوره است.

روغن بادام زمینی فرایند دفع پروتئین را کاهش می‌دهد، مو را زخیم می‌کند، به شکاف‌های انتهای مو رطوبت‌رسانی می کند و موهای آسیب دیده را بازسازی و احیاء می کند. همچنین پوسته پوسته شدن کف سر را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: روغن بادام زمینی:‌ ۱۴ خواص روغن بادام زمینی برای سلامتی، پوست و مو
۹. روغن شاهدانه برای درخشندگی و تقویت موی سر

خواص روغن شاهدانه

روغن شاهدانه سرشار از لیپید است که رطوبت و درخشندگی را به موی شما می‌دهد. این روغن، ساقه‌های شکننده مو را تقویت کرده و موها را ضخیم‌تر می‌کند. روغن شاهدانه می‌تواند رشد موی جدید را نیز افزایش دهد.

استفاده از این روغن بر پوست سر نیز می‌تواند مشکلات متعدد مربوط به پوست سر – خارش، خشکی و شوره- را کاهش دهد . این روغن گردش خون در پوست سر را افزایش داده و می‌تواند درمان خوبی برای پسوریازیس پوست سر باشد.

مطلب مرتبط: ۱۳ مهمترین خواص روغن شاهدانه برای سلامتی
۱۰. روغن سدر برای جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو

خواص روغن سدر

روغن سدر می‌تواند با افزایش گردش خون در پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک کند. این کار، نقش مهمی در رشد مو ایفا کرده و نازک شدن مو را کند می‌کند. متخصصان مو و همچنین متخصصان رایحه درمانی، مدت‌ها روغن سدر را برای رفع ریزش مو، نازک شدن مو و انواع آلوپسی توصیه می‌کردند.

مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهند استفاده از روغن سدر در کنار روغن‌های آویشن، رزماری و اسطوخودوس بر پوست سر، پس از هفت ماه از شروع درمان، رشد مو را در افراد مبتلا به ریزش مو افزایش می‌دهد. برای این کار، روغن سدر را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید یا این‌که پوست سر را با آن ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعت بماند سپس آبکشی کنید.

مطلب مرتبط: خواص روغن سدر: ۲۵ برترین فواید روغن سدر برای سلامتی، پوست و مو
۱۱. روغن نعناع برای رفع مشکلات خارش و عفونت سر

روغن نعناع فلفلی و اکالیپتوس, درمان درد آرتریت

روغن نعنای رقیق شده با آب می‌تواند برای رفع مشکلات پوستی مانند راش و خشکی پوست به کار رود. می‌توانیم برای کسب نتایج بهتر، آن را با عسل ترکیب کنیم زیرا عسل یک آنتی اکسیدان و ماده ضد باکتری است که برای تحریکات پوستی مفید است. همچنین می‌تواند برای شستن موها و به منظور آرام کردن پوست سر و از بین رفتن شپش به کار رود. عفونت پوستی، خارش و عفونت باکتریایی نیز با مصرف مکمل گیاهی نعنا برطرف می‌شوند.

مطلب مرتبط: خواص روغن نعنا: ۲۱ فایده شگفت‌انگیز روغن نعنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *