مرغ نوعی گوشت سفید است که علاوه بر ارزش پروتئینی بالا در مقایسه با گوشت قرمز از چربی کمتری برخوردار بوده و همین خاصیت سبب می‌شود تا بسیاری از افراد به‌خصوص مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون و چربی خون بالا، از آن بسیار استقبال ‌کنند.
جوجه کباب ترکی

جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن‌ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب روش پخت تقریبا یکسانی دارد اما موادی که با آن مرغ‌ها را مزه‌دار می‌کنند در انواع جوجه متفاوت است. در این دستور، جوجه‌ها را با ادویه‌های مختلف و ماست پرچرب مزه‌دار می‌کنیم و سپس روی منقل یا درون فر طبخ می‌کنیم. روش طبخ جوجه کباب در فر نیز به طور کامل توضیح داده شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد درشت
ماست پر چرب ۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر، پودر پیاز، پودر پاپریکا، پودر تخم گشنیز، پودر زیره، سماق قرمز و فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن ¼ پیمانه

دستور پخت جوجه کباب ترکی
مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب خوشمزه به سبک ترکی در ابتدا پیاز را شسته و پوست می‌کنیم. سپس به صورت خلالی خرد می‌کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می‌ریزیم. در ادامه ماست چکیده را به پیازها اضافه می‌کنیم.
مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه پودر سیر، پاپریکا، تخم گشنیز، زیره، سماق، جعفری خرد شده، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می‌کنیم. سپس به خوبی مواد را مخلوط می‌کنیم تا کاملا به صورت یک‌دست ترکیب شوند.
مرحله سوم

حالا سینه‌های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می‌کنیم و به محتویات درون کاسه اضافه می‌کنیم، سپس به خوبی مخلوط می‌کنیم تا تمام قسمت‌های گوشت مرغ به خوبی به مواد طعم دهنده آغشته شوند.
مرحله چهارم

سپس با یک سلفون درب کاسه را بسته و حدود ۲ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا مرغ‌ها مزه‌دار شود. جوجه‌ها را به سیخ کشیده و با منقل کبابی می‌کنیم. می‌توان از فر نیز استفاده کرد. برای این منظور، سینی فر را چرب می‌کنیم.
مرحله پنجم

در این مرحله کباب‌ها را داخل سینی چیده و با فویل آلومینیومی روی آن را می‌پوشانیم. در ادامه چند سوراخ روی فویل ایجاد می‌کنیم و درون فری که با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است، قرار می‌دهیم تا کباب آماده شود.
مرحله ششم

بعد از ۱۵ دقیقه فویل را برداشته و اگر آبی درون سینی جمع شده است با قاشق روی کباب‌ها می‌ریزیم و مجددا داخل فر قرار می‌دهیم تا آب آن کامل تبخیر شود و کباب‌ها طلایی شود. وقتی کباب‌ها را از فر در آوردیم روی آن را سماق می‌ریزیم و به همراه نان یا برنج سرو می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *