افسردگی، بوی بد بدن، اختلال در بینایی؛ این‌ها تنها برخی از مواردی هستند که در صورت قطع مصرف میوه و سبزیجات ممکن است برای ذهن و بدن ما اتفاق بیفتد. مواد مغذی زیادی در سبزیجات و میوه‌ها وجود دارد که در هیچ ماده غذایی دیگری یافت نمی‌شود و اگر آنها را دریافت نکنیم، ممکن است مشکلات مختلفی در مورد سلامتی خود تجربه کنیم. این نوشتار به این موضوع خواهیم پرداخت که اگر گیاهان خوراکی را از بشقاب‌های غذا حذف کنیم و سعی کنیم فقط پروتئین بخوریم، دقیقاً چه اتفاقی برای بدن ما رخ می‌دهد. چیزهایی که ما کشف کرده‌ایم باعث می‌شود بلافاصله یک سیب یا ۲ سیب بردارید و بخورید. با ما در این نوشتار همراه باشید تا با ۸ اتفاق که با حذف میوه و سبزیجات در سبد غذایی برای بدن رخ می‌دهد آشنا شوید.

حذف میوه و سبزیجات در سبد غذایی
۱. ممکن است بینایی در شب شما مختل شود

اگر دید در شب ما بدتر شود، ممکن است منجر به خطر بالاتر زمین خوردن در تاریکی شود، همچنین برای رانندگی ایمن در شب بسیار مهم است. برای دیدن اشیا در تاریکی، چشم ما به ویتامین A نیاز دارد که به 2 شکل وجود دارد: رتینول و بتاکاروتن. رتینول را می‌توان در جگر ماهی، روغن ماهی و تخم مرغ یافت، اما در صورت خوردن مقدار زیاد آن بسیار سمی است. هنگام مصرف سبزیجات و میوه‌ها۲. ، مصرف بیش از حد بتا کاروتن غیرممکن است.
۲. بدن ممکن است بوی بدی بدهد

چند عامل در ایجاد بوی بد از بدن ما نقش دارند. درست مانند رنگ چشم و مو، ژنتیک بوی طبیعی ناشی از غدد عرق و چربی ما را تعیین می‌کند. علاوه بر این، غذایی که می‌خوریم بوی بدن ما را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد. یک مطالعه نشان داد افرادی که از سبزیجات و میوه استفاده می‌کنند بوی بدن بهتری دارند، حتی اگر مدتی است از صابون یا دئودورانت استفاده نکرده باشند.
۳. حذف میوه و سبزیجات ممکن است باعث افسردگی شود

دانشمندان ادعا می‌کنند روده و مغز ما بسیار به هم نزدیک هستند. یک رژیم غذایی متعادل نه تنها می‌تواند بر شکل بدن ما تأثیر بگذارد، بلکه برای سلامت روان ما نیز ضروری است. طبق مطالعات متعدد، هنگامی که ما از خوردن سبزیجات و میوه ها امتناع می‌کنیم، ممکن است خطر ابتلا به افسردگی در ما افزایش بیابد. این یک باور عمومی است که افسردگی باعث می‌شود غذای ناسالم بخوریم، اما خوردن مواد غذایی ناسالم نتیجه افسردگی نیست.
۴. ممکن است شاهد افزایش فشار خون باشید

طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که میوه و سبزیجات کم مصرف می‌کنند یا به هیچ وجه مصرف نمی‌کنند، در مقایسه با افرادی که این مواد غذایی را به عنوان قسمت اصلی رژیم روزانه خود مصرف می‌کنند، در معرض خطر بالاتر ابتلا به فشار خون بالا هستند. پزشکان به کسانی که فشار خون بالا دارند توصیه می‌کنند رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات زیاد را دنبال کنند.
۵. ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید

سبزیجات و میوه‌ها به دلیل داشتن منبع با ارزشی از فیبر نامحلول که در آب حل نمی‌شود مشهور هستند، و وقتی صحبت از روده بزرگ می‌شود، این نوع فیبر به حرکت راحت‌تر مدفوع کمک می‌کند. مصرف مقدار کم فیبر یکی از دلایل اصلی یبوست در افراد در نظر گرفته می‌شود. متخصصان تغذیه لیست توصیه‌های خاصی را برای افرادی که مشکل دفع دارند، ارائه می‌دهند و این فهرست با توصیه به شروع خوردن سبزیجات و میوه‌ها آغاز می‌شود.
۶. احتمال لخته شدن خون افزایش می‌یابد

انگور، سبزیجات با برگ سبز و سیر برای رقیق نگه داشتن خون ما و جلوگیری از تشکیل لخته خون خطرناک ضروری است. علاوه بر این، ویتامین C که در میوه ها یافت می‌شود، به طور قابل‌توجهی به کاهش خطر غلیظ شدن و لخته شدن خون کمک می‌کند، بنابراین برای خون و قلب ما حیاتی است.
۷. ممکن است کیفیت پوست کاهش بیابد و دورچشم‌تان تیره شود

سیاهی زیر چشم ما می‌تواند در اثر عوامل زیادی ایجاد شود، از جمله این موارد کاهش جریان خون است که می‌تواند منجر به رنگ کبودی در پوست ما شود. ویتامین K که در کلم بروکلی، اسفناج، کلم و کاهو وجود دارد، به قلب ما کمک می‌کند خون را آزادانه در بدن پمپاژ کند و از کبودی بدن جلوگیری می‌کند. کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به ناهموار بودن رنگ پوست، آسیب دیدن پوست و ایجاد نوعی رنگ آبی در پوست شود.
۸. ممکن است پول بیشتری را برای دندانپزشک هزینه کنید

خوردن یک سیب یا سایر میوه‌ها و سبزیجات غنی از فیبر، دندان‌های ما را به روشی طبیعی مانند مسواک پاک می‌کند و بزاق دهان را افزایش می‌دهد. وقتی دهان ما به درستی بزاق داشته باشید، اسیدها و باکتری‌های مضر شسته می‌شوند. میوه‌ها و سبزیجات همچنین حاوی ویتامین A و C و کلسیم هستند که باعث استحکام دندان‌های ما شده و از خراب شدن آنها جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *