خیلی از افراد از خواص بیبی کورن برای سلامتی آگاه نیستند. درواقع، اکثر افراد فکر می‌کنند بیبی کورن، ارزش تغذیه‌ای ندارد. اما این درست نیست. در این مقاله می‌خواهیم درباره خواص بیبی کورن برای سلامتی صحبت کنیم.

خواص بیبی کورن

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که گیاه بیبی کورن چیست؟ خیلی از افراد فکر می‌کنند گیاه بیبی کورن یک گیاه مینیاتوری است. درواقع بیبی کورن از گیاه ذرت معمولی می‌آید اما قبل از رسیدن برداشت می‌شود. مزه آن به اندازه ذرت رسیده شیرین نیست. رنگ دانه بیبی کورن می‌تواند آبی، سفید یا زرد باشد. این به نوع ذرت بستگی دارد. بیبی کورن معمولا به صورت خام خورده می‌شود. ترد و کمی شیرین بودن آن، مهم‌ترین ویژگی بیبی کورن است.

بیبی کورن بیشتر در مناطق آسیایی تولید می‌شود. امروزه، تایلند بیشترین میزان بیبی کورن را در دنیا تولید می‌کند. به همین دلیل است که معمولا در غذاهای آسیایی به کار می‌رود. ایالات متحده آمریکا نیز بیبی کورن تولید می‌کند اما بیشتر به صورت کنسروی است.
خواص بیبی کورن برای سلامتی

ممکن است بیبی کورن کوچک و ریز به نظر برسد اما خواص بسیاری برای سلامتی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که بیبی کورن ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد. ۹ خاصیت بیبی کورن برای سلامتی که باید بدانید را در این‌جا آورده‌ایم:
۱. تحریک گوارش

بیبی کورن، علی رغم اندازه کوچکش، میزان زیادی فیبر – هم محلول و هم نامحلول – دارد. فیبر نامحلول می‌تواند گوارش سالم را تحریک کند. گوارش سالم به موارد دیگری از جمله کاهش وزن منجر می‌شود.
۲. کمک به تعادل گلوکز خون

شاخص گلوکز بیبی کورن از ذرت معمولی پایین‌تر است. شاخ گلوکز، شاخصی است که میزان کربوهیدرات غذا که بر سطح گلوکز خون تاثیر می‌گذارد را اندازه می‌گیرد. چه رژیم غذایی گلوکز داشته باشید چه نه، بیبی کورن جایگزین سالم و خوشمزه‌ای برای بسیاری از خوراکی‌های ناسالم است.
۳. کمک به رشد جنین

بیبی کورن حاوی اسید فولیک است. اسید فولیک نقش مهمی را در پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها در جنین ایفا می‌کند.
۴. کمک به تعادل فشار خون

بیبی کورن به دلیل داشتن پتاسیم، به حفظ تعادل فشار خون کمک می‌کند.
۵. داشتن پوستی سالم

ویتامین C ماده مغذی است که روزانه به آن نیاز داریم. بیبی کورن حاوی ویتامین C است که به جوان‌سازی پوست کمک کرده و درنتیجه پوست را سالم می‌کند.
۶. جلوگیری از تهوع و استفراغ بارداری

بیبی کورن دارای ویتامین B6 است. برخی مطالعات نشان می‌دهند که ویتامین B6 می‌تواند تهوع و استفراغ را در زنان باردار از بین ببرد.
۷. بهبود سلامت بینایی

بیبی کورن زرد دارای کارتنوئید و تتراترپنوئید است. کارتنوئیدها می‌توانند به حفظ سلامت چشم‌ها و جلوگیری از آب مروارید کمک کنند. هر چه بیبی کورن زردتر باشد، میزان کارتنوئید آن بیشتر است.
۸. جلوگیری از سرطان

گنجاندن بیبی کورن در رژیم غذایی می‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد. این ماده غذایی مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال‌های آزاد در بدن انسان مبارزه می‌کند.
۹. افزایش سلامت قلب و عروق

از نظر علمی ثابت شده است که کارتنوئیدها به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند. چون بیبی کورن منبع خوبی از کارتنوئید است، خوردن آن به سلامت قلب کمک می‌کند. همان گونه که در مورد ۱ گفته شد، بیبی کورن حاوی فیبر محلول است. فیبر محلول می‌تواند با پایین آوردن سطح کلسترول از بیماری قلبی جلوگیری ‌کند.
نکاتی درمورد انتخاب و نگهداری بیبی کورن

بیبی کورن به صورت تازه و کنسروی به فروش می‌رسد. بهتر است آن را به صورت تازه مصرف کنید زیرا محصولات کنسروی حاوی مواد نگهدارنده و موادی مانند سدیم هستند. باید به این مسئله دقت کنید زیرا سدیم می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون شود. اگر بیبی کورن تازه می‌خواهید، بیبی کورن‌های بدون پوست را انتخاب کنید. این کار، شیرینی آن‌ها را برای مدت بیشتری حفظ می‌کند.

آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید تا به مدت یک هفته تازه بمانند. می‌توانید قبل از گذاشتن بیبی کورن در یخچال، آن ها را بپزید یا بخارپز کنید.
نکات مصرف و دستور غذایی

همان گونه که قبلا گفتیم، بیبی کورن را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد. اگر می‌خواهید بیبی کورن‌ها را خام بخورید، آن‌ها را خوب با آب بشویید.

برخی افراد بیبی کورن را می‌پزند یا بخارپز می‌کنند. آن‌ها را بیشتر از ۳ دقیقه در آب داغ نپزید یا بخارپز نکنید. بیبی کورن معمولا در غذاهای تفت خورده و سرخ کرده به کار می‌رود. دستور زیر یک دستور غذایی ساده برای استفاده از بیبی کورن است:
مواد لازم

۴۰۰ گرم بیبی کورن

-۵ تکه توپ گوشتی (میت بال)

– ۲۰۰ گرم هویج

– ۴ عدد پیاز ریز

– ۳ حبه سیر

– ۲ عدد فلفل قرمز یا ۱ قاشق چایخوری پودر فلفل

– ۲ قاشق غذاخوری سس سویا

– ۲ قاشق غذاخوری سس صدف

– شکر برای مزه

– ۵ قاشق غذاخوری روغن کانولا
طرز تهیه

۱. بیبی کورن، هویج، میت بال‌ها، پیاز، سیر و فلفل را برش بزنید

– روغن کانولا را گرم کنید سپس به ترتیب، پیاز، سیر و فلفل را اضافه کنید. اگر از پودر فلفل استفاده می‌کنید، آن‌ها را بعدا اضافه کنید.

۳. هویج و میت بال‌ها را اضافه کنید

۴. سس سویا و سس صدف را اضافه کرده و تفت دهید

۵. بیبی کورن، نمک و شکر را اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید. می‌توانید مقدار کمی آب نیز به آن اضافه کنید.

۶. آن را گرم و با برنج میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *