از جمله خواص زنجبیل برای معده می‌توان به بهبود فرآیند هضم غذا و از بین بردن مشکلاتی نظیر نفخ، حالت تهوع و زخم معده اشاره کرد. این گیاه برای مصارف درمانی گوناگونی به کار می‌رود.
فواید زنجبیل

طبق بررسی‌های به عمل آمده، زنجبیل به عنوان کارآمد‌ترین گیاه درمانی برای درمان مشکلات معده و دستگاه گوارش شناخته شده است. این گیاه طعمی تند دارد و قسمت ریشه این گیاه به صورت تازه و پودر شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب از مجله دلتا درباره فواید زنجبیل صحبت خواهیم کرد.
فواید زنجبیل برای معده
۱. بهبود فرایند هضم

بطور کلی کسانی که به صورت روزانه آب زنجبیل و یا دمنوش آن را با معده خالی مصرف می‌کنند، مشکلات گوارشی کمتری دارند، زیرا زنجبیل دارای مقادیر فراوانی از فیبر است. فیبر موجود در زنجبیل ماده‌ای مغذی است که مصرف مداوم آن باعث بهبود حرکات روده، کاهش یبوست، کاهش اسید معده و بهبود نفخ می‌شود.
۲. کاهش درد معده

از دیگر فواید زنجبیل برای معده، کاهش درد معده است. زمانی که زنجبیل به صورت تازه مصرف شود با کمک به هضم غذا درد‌های معده را تسکین می‌دهد و در کنترل عارضه آرتریت موثر است.

کاهش درد معده
۳. کاهش حالت نفخ معده

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه از نفخ معده رنج می‌برید، به شما توصیه می‌شود که همیشه به چای خود کمی زنجبیل اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک تکه کوچک زنجبیل تازه و پوست کنده را بجوید. توصیه دیگر این است که می‌توانید برای جلوگیری از نفخ حاصل از خوردن حبوبات، یک تا دو ورقه‌ نازک زنجبیل تازه را به غذای حاوی این مواد اضافه کنید. با انجام این توصیه‌ها مشاهده خواهید کرد که حالت نفخ در معده شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
۴. تسکین حالت تهوع

یکی از مشکلات شایع در معده و دستگاه گوارش، ایجاد حالت تهوع در بدن است. این حالت تهوع عموما به دلیل ورود یک ویروس به بدن و یا ناشی از بارداری و ماشین‌گرفتگی و … است. استفاده از پودر، دمنوش، قرص یا مربای زنجبیل باعث تسکین معده و جلوگیری از تهوع و آشوب در آن می‌شود.
روش‌های استفاده از زنجبیل برای رفع مشکلات معده

استفاده از زنجبیل به عنوان یک چاشنی بی‌نظیر در بسیاری از غذا‌ها به دلیل داشتن عطر و طعمی تند و منحصر به فرد توصیه می‌شود.
اضافه کردن زنجبیل به صورت رنده شده به سوپ و یا سالاد
برش دادن زنجبیل تازه به قسمت‌های نازک و ترکیب آن با مقدار کمی اسموتی‌ها و عصاره سبزیجات به عنوان یک نوشیدنی انرژی‌زا
استفاده از پودر این گیاه به صورت دمنوش همراه با کمی عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *