چغاله بادام میوهٔ درخت بادام در ابتدای رویش است که تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبزرنگ و پوشیده از کرک ظریفی می‌باشد. در داخل آن نیز روکشی قرار دارد که سفید و نرم بوده و مغز آبکی و نازک بادام را در خود نگهداری می‌کند.
فواید چغاله بادام

چغاله بادام به بادام نارسی می‌گویند که تمام قسمت‌های آن قابل‌خوردن است؛ گرچه به‌نظر بعضی، پوست آن کمی تلخ است و مزه خوبی ندارد. اگر چغاله بادام روی درخت بماند و به رشد خود ادامه دهد، خشک و سخت می‌شود و ترک می‌خورد و بادام آن نمایان می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره فواید چغاله بادام صحبت خواهیم کرد.

خواص چغاله بادام برای سلامتی

تأمین آنتی‌اکسیدان‌های موردنیاز بدن

چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در دفع سموم بدن و تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارند؛ بنابراین با مصرف چغاله بادام می‌توانیم جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها را بگیریم.

خواص چغاله بادام برای سلامتی
کمک به کاهش وزن

چغاله بادام چربی‌های سالمی دارد که در دفع چربی اضافه و لاغری مؤثرند. کالری موجود در چغاله بادام، نوعی کالری نادر است که برای کاهش وزن مفید است.

کمک به سلامت قلب

این میوه خوشمزه برای قلب بسیار مفید است. چغاله بادام (به‌ویژه پوست آن) حاوی فلاونوئیدها یا بیوفلاونوئیدهای فراوانی است که نوعی متابولیت ثانویه محسوب می‌شوند و قدرت آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن را افزایش می‌دهند. گروهی از پژوهشگران ثابت کرده‌اند که فلاونوئیدها در همکاری با ویتامین E عمل می‌کنند و از این طریق از دیواره رگ‌ها در برابر پارگی یا آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنند.

با مصرف چغاله بادام می‌توانیم از بیماری‌های قلبی ـ عروقی کشنده‌ای مانند حمله قلبی جلوگیری کنیم.

تقویت دندان و لثه

چغاله بادام دارای فسفر فراوانی است که برای دندان‌ها و استخوان‌ها مفید است. فسفر با تقویت دندان و لثه به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند. به‌علاوه، کارایی سیستم اسکلتی نیز به‌طرز چشمگیری بهبود می‌یابد.

حفظ تعادل pH بدن

مصرف چغاله بادام روشی طبیعی و عالی برای حفظ سطح pH بدن است. گاهی کل سیستم بدن به‌دلیل ترشح شیره‌های معده و روده اسیدی می‌شود. بدن ما همیشه تمایل دارد که قلیایی بماند. اسیدی‌شدن بدن می‌تواند به مشکلات سلامتی شدیدی منجر شود. (مانند پوکی استخوان، ازدست‌دادن انرژی، ضعف سیستم ایمنی بدن و…)

چغاله بادام پروتئینی قلیایی است که می‌تواند بدن را قلیایی نگه دارد.

کمک به گوارش بدن

چغاله بادام برای معده مفید است، زیرا فیبر فراوانی دارد که فرایند هضم را روان‌تر می‌کند.

کنترل سطح کلسترول خون

مواد غذایی اندکی وجود دارند که مانند چغاله بادام می‌توانند با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا «کلسترول بد» مبارزه کنند. اگر چغاله بادام را به‌طور منظم مصرف کنیم، به‌راحتی می‌توانیم سطح کلسترول خون خود را کنترل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *