ظرف چند ماه گذشته، دوری کردن از هر گونه تجمع و ازدحام جزء روش‌هایی بوده است که برای در امان ماندن از شر ابتلا به کرونا انجام داده‌ایم، ولی بین تجمعات فامیلی و دریافت خدمات درمانی و حتی ظاهرا خرید غذاها و نوشیدنی‌‌ها به صورت بیرون‌بر یک وجه مشترک وجود دارد: همه‌ی این‌ها برای ایجاد یک جامعه‌ی سالم به شدت ضروری هستند. ما نمی‌توانیم به شما بگوییم چگونه در طول دوره‌ی همه‌گیری یک بیماری به شکلی کاملا ایمن به معاشرت با سایرین و حضور در تجمعات بپردازید زیرا طبیعتا خطراتی به همراه دارند. احتمالا کم‌وبیش از خطرات مربوط به همه‌گیری آگاه شده‌اید. در این نوشتار ۲ نکته درباره حضور در تجمعات در طول دوره‌ شیوع کرونا آمده است.

حضور در تجمعات در طول دوره‌ شیوع کرونا
۱. خطرات را برای خود و آدم‌های نزدیک‌تان کاهش دهید

خطر مسئله‌ای نیست که بتوان به آن پاسخ بله / خیر داد، بلکه مانند یک طیف است. برخی چیزها در مقایسه با موارد دیگر می‌توانند خطر ابتلا به عفونت را بیش‌تر کنند. طبق توصیه‌های یک متخصص اپیدمیولوژی (همه‌گیری) به نام النور مورای، با رعایت نکات زیر می‌توانید خطر قرار گرفتن در معرض کووید ۱۹ را در تجمعات بزرگ کاهش دهید:

الف. اگر بیمار هستید، در خانه بمانید.
ب. ماسک بزنید و از چشم‌های‌تان نیز مراقبت کنید.
پ. فاصله‌تان را با دیگران حفظ کنید و تعاملات‌تان را نیز به حداقل برسانید.
ت. همیشه مواد ضدعفونی‌کننده‌ی دست به همراه داشته باشید.
ج. از کنار دوستان و آشنایان‌تان دور نشوید – این کار احتمال تماس با آدم‌های ناشناس را کم‌تر می‌کند.
چ. پس از این رویداد، سعی کنید به مدت ۱۴ روز خودتان را قرنطینه کنید.

جسیکا مالاتی ریورا نیز نکات دیگری را توصیه می‌کند تا پس از بازگشت به خانه بتوانید سلامتی‌تان را حفظ کنید:

الف. به حمام بروید و لباس‌های‌‌تان را بشویید (این کار به پاک شدن لباس‌های‌تان از میکروب‌ها و ویروس‌ها، کمک می‌کند).
ب. تمام وسایل‌تان را ضدعفونی کنید.
پ. برای کمک به مراقبت از سلامت جسمی‌تان استراحت کنید و به اندازه‌ی کافی آب و مایعات بنوشید؛ هم‌چنین، اقدامات لازم را برای حفظ سلامت روانی‌تان نیز انجام دهید.

این اقدامات به هیچ عنوان عدم ابتلای‌تان را به بیماری کرونا تضمین نمی‌کنند، ولی می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند. لازم به ذکر است که تجمعات در فضای باز بسیار کم‌خطرتر از ازدحام و تجمع داخل یک ساختمان یا فضای بسته هستند.
۲. مشارکت و سازمان‌دهی از خانه

اگر احساس می‌کنید بیمار هستید، اگر فکر می‌کنید در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشته‌اید، یا اگر احساس می‌کنید حضور در میان جمعیت می‌تواند برای‌تان خطرآفرین باشد، راه‌های دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون حضور فیزیکی در تجمعات به سایرین کمک کنید به هدف‌تان برسید. تا آنجا که ممکن است از حضور در اجتماعات بزرگ با هر نیست و هدفی دوری کنید و سعی کنید هر کاری که از دست تان برمی آید در خانه انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *