افراد که سیستم ایمنی ضعیف دارند یا دچار کمبود مواد مغذی هستند ممکن است بیش‌تر در معرض ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی قرار بگیرند. استرس، کمبود خواب و قرار گرفتن در معرض سموم می‌تواند علائم آنفلوانزا را بدتر کند. خوشبختانه، یک سری داروهای طبیعی برای درمان آنفولانزا (فلو) وجود دارد که می‌توانند کمک‌کننده باشند.

درمان آنفولانزا: ۳۰ بهترین درمان خانگی آنفولانزا که حتما باید بدانید
آنفولانزا چیست؟

آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که در اثر ویروس آنفلوآنزا ایجاد می‌شود. این ویروس‌ها از طریق هوا از فردی به فرد دیگر گسترش می‌یابند.

علائم و نشانه‌های آنفولانزا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– تب
– سرفه کردن
– آبریزش بینی
– درد عضلات یا بدن
– سردرد
– خستگی
– استفراغ
– اسهال

اگر چه هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود، اما کودکان کم سن و سال، زنان باردار و بزرگسالان ۶۵ ساله و بالاتر، بیش‌تر در معرض خطر توسعه‌ی عوارض مرتبط با آنفلوانزا هستند.

مطلب مرتبط: درمان سرماخوردگی: ۳۷ بهترین درمان خانگی سرماخوردگی
رایج ترین درمان آنفولانزا

رایج ترین درمان آنفولانزا شامل داروهای ضد ویروسی و واکسن‌ها می‌شوند. مطمئنا اطلاع دارید که، واکسن آنفلوآنزا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای عدم ابتلا به آنفولانزا اصلا توصیه نمی‌شود. این واکسن‌ها می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و اغلب دارای مواد شیمیایی خطرناک و مواد نگهدارنده هستند. در موارد نادر، ممکن است حتی باعث واکنش شدید آلرژیک شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اخیرا یک سری گزینه‌های جدید را به دستورالعمل‌های سال ۲۰۰۷ در زمینه‌ی مداخلات غیر دارویی (NPI) برای محافظت از خود و دیگران در برابر آنفولانزا اضافه کرده‌است. برخی از توصیه ها برای NPI شخصی عبارتند از:

– زمانی که بیمار هستید در خانه بمانید.
– اگر با یک فرد مریض در خانواده برخورد داشته‌اید، در خانه بمانید.
– هنگام سرفه و عطسه، جلوی دهان‌تان را با دستمال کاغذی بپوشانید.
– دست‌های‌تان را شستشو دهید یا از ضدعفونی‌کننده‌های دست استفاده کنید.
– اگر بیمار هستید و مجبورید که در جمع دیگران باشید، بینی یا دهان خود را با ماسک یا یک تکه پارچه پوشش دهید.

رعایت این رفتارها می‌تواند به جلوگیری از گسترش آنفولانزا کمک کند. شاید تعجب کنید که چگونه می‌توان در عرض ۲۴ ساعت بدون مصرف دارو از شر آنفلوآنزا خلاص شد. اگر شما یا یکی از عزیزان در حال حاضر مبتلا به آنفولانزا هستید، این نوشتار را بخوانید تا با برخی از داروهای طبیعی آنفلوانزا که می‌توانید برای تسکین علائم خود استفاده کنید، آشنا شوید.

مطلب مرتبط: ۱۵ درمان خانگی سرماخوردگی و سرفه
در ادامه ۳۰ درمان خانگی آنفولانزا آمده است

چگونه می‌توانیم به طور طبیعی به درمان آنفولانزا بپردازیم؟ داروهای خانگی برای درمان آنفولانزا عبارتند از ویتامین‌های C و D، مکمل‌های گیاهی، روغن‌های معطر، پروبیوتیک‌ها و مصرف غذاهای سالم و مناسب. این داروهای طبیعی را امتحان کنید تا علائم و نشانه‌های آنفولانزا را را تسکین دهند.
درمان آنفولانزا ۱: ویتامین C یا سی (۱۰۰۰ میلی‌گرم ۳ تا ۴ بار در روز)

– ویتامین C به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد.
– هر بار که علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را تجربه می‌کنید، برای سرکوب آن‌ها ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز و تا روزانه ۴۰۰۰ میلی‌گرم از این ویتامین را مصرف کنید.
– برای درمان آنفولانزا میوه و سبزیجات بخورید.
۲. ویتامین D (روزانه ۲۰۰۰ واحد جهانی)

ویتامین D در بدن توسط نور خورشید تولید می‌شود و بیان بیش از ۲۰۰۰ ژن، از جمله سیستم ایمنی را تنظیم می‌کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که پایین بودن سطح ویتامین D با میزان بالای ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و عفونت‌های تنفسی مرتبط است.

– بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که میزان توصیه‌شده‌ی روزانه‌ی ویتامین D بسیار پایین است و این‌که ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ واحد در روز، انتخاب بهتری است.
– برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا، به ازای هر کیلوگرم وزن بدن‌تان، یک بار در روز و به مدت سه روز ۲،۰۰۰ واحد از این ویتامین را مصرف کنید.
– شما همچنین می‌توانید از کیت‌های آزمایش خانگی برای تست میزان ویتامین D بدن‌تان استفاده کنید.

مطلب مرتبط : ۲۱ درمان خانگی سرفه خشک که واقعا معجزه می‌کنند
۳. اکیناسه (۱۰۰۰ میلی‌گرم دو تا سه بار در روز)

– این گیاه دارویی می‌تواند بدن شما را از عفونت خالی کند، اما بهتر است آن را همرمان با پدیدار شدن اولین علائم بیماری مصرف کنیم.
– محققان ثابت کرده‌اند که این گیاه دارویی برای مبارزه با عفونت‌های تنفسی، دست کم به اندازه‌ی تامیفلو موثر است، اگر موثرتر نباشد!
– اکیناسه به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می‌کند که می‌تواند به کاهش علائم نايژه‌ای سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.
– اکیناسه به طور مستقیم به مخمر و سایر گونه‌های قارچ حمله می‌کند.
– محصولات مختلف حاوی میزان متفاوتی از اکیناسه هستند. برخی از داروها و دوزهای رایج عبارتند از:
– قرص‌های حاوی ۶.۷۸ میلیگرم عصاره اکیناسه، دو قرص و سه بار در روز.
– تنتور ۹۰۰ میلی‌گرمی گیاه ریشه‌ی اکیناسه یک بار در روز.
– پنج تا شش فنجان چای اکیناسه در روز اولی که علائم پدیدار می‌شود و سپس ۱ فنجان در روزهای متعاقب.
درمان آنفولانزا ۴: الدربری یا آقطی (۱۰ میلی‌لیتر به طور روزانه)

– اعتقاد بر این است که این گیاه می‌تواند ویروس آنفولانزا را غیرفعال کند و به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن را بهبود دهد.
– گفته می‌شود که گل‌ها و توت‌های الدربری سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، آنفلوآنزا را درمان می‌کنند و درد سینوس را کاهش می‌دهند.
– به نظر می‌رسد که الدربری (آقطی) به ویروس‌های آنفلوآنزا حمله می‌کند و التهاب برونش را کاهش می‌دهد. یک مطالعه نشان داد که این گیاه دارویی شدت و طول علائم آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد،‌ البته در صورتی که همزمان با پدیدار شدن اولین نشانه‌های بیماری آن را مصرف کنید.
۵. روغن اورگانو (۵۰۰ میلی‌گرم دو بار در روز)

– روغن اورگانو (پونه‌ی کوهی) دارای خواص ضد ویروسی قدرتمندی است و برای درمان آنفولانزا عالی است.
۶. روی (۵۰-۱۰۰ میلی‌گرم در روز)

– روی از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند و دارای خواص ضد ویروسی است. بهتر است هنگامی ‌که اولین نشانه‌های این بیماری را احساس کردید، مصرف آن را آغاز کنید.
– روی می‌تواند علائم ویروس سرماخوردگی را کاهش دهد اما مقادیر بیش از حد آن برای شما مناسب نیست. قرص‌ها و اسپری‌های روی موثر به نظر نمی‌رسند.
– ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم روی در روز به منظور سرکوب علائم سرماخوردگی و آنفولانزا یا درمان آن‌ها مصرف کنید.
درمان آنفولانزا ۷: مخمر

– مخمر حاوی ویتامین B، کروم و پروتئین است. این دارو برای سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی استفاده می‌شود.
– مخمر ، آنزیم‌های روده ای را تحریک می‌کند تا به کاهش اسهال کمک کنند، با باکتری‌ها در روده مبارزه کنند و واکنش ایمنی بدن را نسبت به ویروس‌هایی که ریه‌ها را آلوده می‌کنند، بهبود دهند.
– پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مخمر خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که نشانه‌های این بیماری‌ها سریع‌تر از بین بروند.
۸. روغن‌های معطر برای درمان آنفلوآنزا

-مالش دادن روغن معطر نعناع فلفلی و صمغ کندر روی گردن و کف پاها می‌تواند به طور طبیعی از سیستم ایمنی بدن حمایت کند. همچنین روغن معطر میخک می‌تواند از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت کند و بهبود بیماری آنفلوآنزا را تسریع ببخشد.
۹. روش درمانی کایروپراکتیک برای پیشگیری از آنفلوانزا

– در طول اپیدمی ویروس آنفولانزا در سال ۱۹۱۸، بیماران مبتلا به این بیماری که تخت درمان کایروپراکتیک قرار گرفتند، بسیار راحت‌تر از کسانی که این درمان را دریافت نکردند، زنده ماندند.
– مت مک‌کوی، سردبیر مجله‌ی کایروپراکتیک می‌گوید: ” با چیزهایی که در حال حاضر در مورد تعامل بین سیستم عصبی و سیستم ایمنی می‌دانیم، این نتایج چندان شگفت‌انگیز نیستند. ما می‌دانیم که کایروپراکتیک اثرات مفیدی روی پادتن‌ها، لنفوسیت‌های B (گلبول‌های سفید خون)، عملکرد ریه و سایر فرایندهای سیستم ایمنی بدن دارد. ”
– مطالعات اخیر نشان داده‌اند که روش درمانی کایروپراکتیک میزان بروز سرماخوردگی و آنفولانزا را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.
درمان آنفولانزا ۱۰: پروبیوتیک‌ها

– بازگرداندن باکتری‌های مفید به روده‌، سیستم ایمنی بدن را تا حد قابل‌توجهی تقویت می‌کند.
۱۱. هوای تازه تنفس کنید.

– محیط‌های بسته در روزهای زمستانی می‌توانند منبع سم و میکروب فراوان باشند. هوای خشکی که ما در طی زمستان برای گرم کردن خانه‌های‌مان تنفس می‌کنیم، سبب می‌شود که مجاری تنفسی نسبت به ویروس‌ها واکنش‌پذیرتر و حساس‌تر شوند.
– یک فایده‌ی دیگر سپری کردن زمان در خارج از منزل در طول روزهای زمستانی، این است که کمی بیش‌تر نور خورشید را دریافت می‌کنید.
۱۲. غذاهای برتر برای بازیابی سلامتی پس از ابتلا به آنفلوانزا:

– غذاهایی سبک که هضم کردن‌ آن‌ها برای بدن آسان باشد راه خوبی برای درمان آنفولانزا است. این غذاها شامل سوپ با آب استخوان، سبزیجات پخته یا دمنوش‌های گیاهی برای کمک به هضم می‌شوند. خودتان را مجبور به خوردن غذاهای دیگر نکنید.
– آب:

هیدراته بودن بدن، کلید دفع این ویروس از سیستم بدن‌تان است. مایعات به بدن شما کمک می‌کنند تا باکتری‌ها و ویروس‌ها را از سیستم بدن‌تان بیرون کنید. روزانه در حدود نصف وزن بدن بدن‌تان را به واحد اونس آب بنوشید. چای سبز و سیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. سعی کنید دست کم ۲۴۰ میلی‌لیتر آب در هر دو ساعت بنوشید.
– آب داغ همراه با لیمو، عسل و دارچین:

عسل و دارچین به جلوگیری از ایجاد موکوس (خلط) کمک می‌کنند و شما را هیدراته نگه می‌دارند.
– زنجبیل:

چای زنجبیل آماده کنید و کمی عسل خام به آن اضافه کنید.
– سیر و پیاز:

هر دوی این سبزیجات به تقویت عملکرد ایمنی بدن کمک می‌کنند.
۱۳. زنجبیل

زنجبیل حاوی خواص ضد ویروسی و ضد باکتری طبیعی است که به شما کمک می‌کنند به طور موثری با ویروس آنفولانزا مبارزه کنید. شما می‌توانید با استفاده از زنجبیل در دستورهای درمانی و خوراکی مختلف به عنوان ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی به درمان خانگی آنفولانزا بپردازید.
۱۴. آویشن و عسل

آویشن حاوی یک رایحه‌ی بی‌نظیر است که فرح‌انگیز است و همچنین به عنوان یک ضدعفونی‌ کننده و خلت آور عمل می‌کند. آویشن می‌تواند به شما کمک کند عملکرد دستگاه تنفسی‌تان بهتر شود، باکتری‌ها را محدود کند، و مخاط را روان و شل کند. ۱ قاشق چایخوری برگ آویشن خشک شده را با یک فنجان آب جوش و کمی عسل مخلوط کنید و به آرامی از آن بنوشید.
۱۵. آب زنجبیل و عسل

زنجبیل می‌تواند با عفونت مبارزه کند در حالی که عسل توانایی آن را دارد که به پوشش گلو و تسکین آن جهت از بین بردن عفونت کمک کند. ۱ قاشق چایخوری آب زنجبیل را با یک دوم قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و از آن بنوشید.
۱۶. سیر، عسل، فلفل هندی، و آب لیمو

سیر درمان دیگری در فهرست درمان‌های خانگی ما برای آنفولانزا است که به لطف خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی‌اش درمان بسیار مناسبی به شمار می‌رود. برای درست کردن ترکیب مورد نظر ۳ یا ۴ حبه سیر، ۲ فنجان آب، کمی عسل، به مقدار لازم فلفل هندی و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید.
۱۷. عسل، آب، آب پیاز، و برگ‌های ریحان

عسل توانایی آن را دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و همین‌طور به کاهش علائم آنفولانزا کمک کند. همچنین حاوی خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است که به تسریع فرایند درمان کمک می‌کنند. فقط کافی‌ است یک قاشق غذاخوری عسل را با ۱ فنجان آب چند بار در روز مصرف کنید تا به نتیجه‌ی لازم برسید. یا می توانید کمی هم آب پیاز و برگ‌های ریحان به آن اضافه کنید تا نتایج مطلوب‌تری بگیرید.
۱۸. گل ماهور و عسل

گل ماهور به عنوان یک خلت آور عمل می‌کند که، می‌تواند خلت چسپیده به جداره‌ها را آزاد کند و همچنین گلودردتان را تسکین دهد. این یکی از بهترین درمان‌های خانگی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. مواد لازم یک قاشق چایخوری گیاه گل ماهور خشک شده، ۱ فنجان آب جوش، و کمی عسل خام هستند. این‌ها را با هم مخلوط و از آن مصرف کنید.
۱۹. فلفل سیاه و عسل

این ترکیب طبیعتا ماهیتی تحریک کننده دارد، اما برای کسانی که از سرفه و خلت غلیظ رنج می‌برند ضروری است. ترکیب مورد نظر به تحریک جریان خون و همچنین جریان مخاط کمک می‌کند تا شما را از دست آنفولانزا خلاص کند. ۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه، یک قاشق غذاخوری عسل و آب جوش را با هم مخلوط کنید.
درمان آنفولانزا ۲۰: لیمو

لیمو حاوی خواص ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب، و ضد ویروسی است که روی هم رفته به از بین بردن ویروس آنفولانزا و همچنین علائم آن در بدن کمک می‌کند.
۲۱. زنجبیل، هویج، پیاز، و سیب

شما می‌توانید زنجبیل را با هویج، پیاز، و سیب مخلوط کنید و به عنوان یکی از درمان‌های خانگی طبیعی آنفولانزا از آن استفاده کنید. ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه‌ی رنده شده، ۲ حبه سیر خرد شده، ۱ فنجان پیاز خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر، ۱ عدد سیب خرد شده، ۵ فنجان هویج خورد شده، ۴ فنجان آب سبزیجات، کمی جوز هندی، کمی نمک را در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید و از آن به عنوان درمان خانگی آنفولانزا استفاده کنید.
۲۲. سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب ممکن است بدن شما را قلیایی کند و به کشتن ویروس‌هایی که به سرماخوردگی منجر می‌شوند و همین طور به از بین بردن علائم آن کمک کند. ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را با ۲۲۶ گرم آب مخلوط کنید و از آن بنوشید.
۲۳. خردل

خردل حاوی خواص شفابخشی است که می‌تواند به درمان علائم آنفولانزا در شما کمک کند. این ماده‌ی خوراکی سرشار از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می‌تواند به شما کمک کند به سرعت بهبود پیدا کنید.
۲۴. زنجبیل، عسل، و لیمو

این ترکیب برای درمان آنفولانزا بسیار مفید است. زنجبیل خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دارد که به شما کمک می‌کند گوارش خوبی داشته باشید و ویروس‌های تنفسی را به طور کامل از بین ببرید. به علاوه، عسل حاوی خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدانی، ضد توموری، ضد التهابی، و ضد ویروسی است که به درمان آنفولانزا و از بین بردن علائم آن کمک می‌کند. علاوه بر آن، لیمو در این فرایند حاوی خاصیت ضدعفونی کنندگی است و بسیاری از مواد مغذی مانند کلسیم، فلاونوئید، منیزیم، ویتامین C دارد که آن‌ها نیز به درمان این ناراحتی کمک می‌کنند.
۲۵. استفاده از بخار

بخار یکی از درمان‌های خانگی موثر برای آنفولانزا است. این روش می‌تواند به شما کمک کند مخاط را رقیق کنید و آن را از سیستم بدنی خود به راحتی حذف کنید. بخور بگیرید.
۲۶. زنجبیل، زردچوبه، و لیمو

این فرایند می‌تواند باعث تعریق شما شود، که به جلوگیری از عفونت در بدن شما کمک می‌کند چون این عرق کردن به شما کمک خواهد کرد بدن‌تان را سم‌زدایی کنید و از این طریق علائم آنفولانزا را کاهش دهید. ۳ تکه زنجبیل تازه، یک دوم قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک عدد لیمو، یک و نیم فنجان آب داغ، و ۱ قاشق چایخوری عسل را مخلوط کنید و از آن به عنوان درمان خانگی آنفولانزا استفاده کنید.
۲۷. شنبلیله، زنجبیل، و عسل

شنبلیله به عنوان یکی از درمان‌های خانگی طبیعی برای آنفولانزا استفاده می‌شود چون حاوی خواص ضد ویروسی قوی و بسیاری از خواص پزشکی دیگر است.
۲۸. نعناع و عسل

نعناع گیاه دیگری است که به صورت گسترده برای درمان علائم آنفولانزا استفاده می‌شود. این گیاه حاوی مواد مغذی است که به بدن شما کمک می‌کند با عفونت مبارزه کند. همچنین حاوی منتول است که به عنوان خلت‌آور عمل می‌کند و باعث خارج کردن خلت از طریق سرفه کردن می‌شود و از این طریق گرفتگی و همین طور درد گلو را بر طرف می‌کند.
۲۹. آب پرتقال

کمبود آب در دوره‌ی آنفولانزا می‌تواند به خشک شدن و دی‌هیدراته شدن آب بدن منجر شود؛ بنابراین، لازم است در طول روز مایعات کافی بنوشید. نوشیدن ۸ تا ۱۰ فنجان آب در روز بدن شما را هیدراته شده نگه می‌دارد و همچنین ترشحات مخاط را رقیق می‌کند. برای حصول بهترین نتیجه، بهتر است در هر روز چند باری آب پرتقال بنوشید.

آب پرتقال سرشار از ویتامین C است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و تولید سلول‌های سفید خون را به منظور مبارزه با عفونت و همین‌طور دور نگه داشتن ویروس‌ها از بدن افزایش می‌دهد. بهتر است آب پرتقال تازه مصرف کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.
درمان آنفولانزا ۳۰: چای زنجبیل

چای زنجبیل محبوب‌ترین شکل استفاده از زنجبیل برای درمان بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌ها من جمله آنفولانزا است. این ماده به شما کمک می‌کند گردش خون‌تان بهتر شود و از این طریق سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید. با وجود این، دم کردن این چای خانگی از خریدن آن از فروشگاه‌ها بسیار بهتر است.
۷ مرحله برای این‌که در تمام طول سال از سرماخوردگی و آنفولانزا دور بمانید
۱: غذای واقعی بخورید

منظور ما از غذای “واقعی” غذایی طبیعی است که در طبیعت یافت می‌شود و قبل از این‌که روی میز غذای شما حاضر شود، کم‌ترین حالت فرآوری روی آن صورت گرفته‌است.

این مواد غذایی شما را دور از بیماری‌های ضعیف‌کننده و سالم و پرانرژی نگه می‌دارد. خوراکی‌هایی مانند سیب، هویج، آجیل و دانه‌های خام، غذاهایی که پر از هورمون‌ها، آفت‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی غیر طبیعی نباشند. این‌ها همان غذاهایی هستند که می‌توانید در حیاط خانه‌ی خود در یک باغچه‌ی ارگانیک یا با پرورش مرغ ‌خانگی خودتان فراهم کنید.

غذاهای دیگری که بسیاری از آمریکایی‌ها به طور روزانه مصرف می‌کنند، چیزی است که من ترجیح می‌دهم آن‌ها را “غذاهای غیرواقعی” بنامم. این‌ها مواد غذایی هستند که در قفسه‌ها و راهروهای سوپرمارکت‌ها به وفور پیدا می‌کنید. غذاهایی که به شدت فرآوری شده‌اند، اصلاح شده‌اند و نسبت به حالت اولیه‌ی خود تغییر زیادی کرده‌اند!‌ این‌ها به سختی شبیه غذای واقعی هستند.

به نوشابه‌ها، میان‌وعده‌های میوه‌ای، غذاهایی که در مایکروویو آماده می‌شوند و غیره فکر کنید!

انواع غذاهای واقعی، تمام مواد مغذی را که بدن‌تان برای عملکرد مناسب و سالم ماندن نیاز دارد، تامین می‌کنند. این غذاها باید اولین انتخاب غذایی شما باشند.
۲: ورزش کنید

اگر چه هنگامی‌ که شما به پیشگیری از سرماخوردگی فکر می‌کنید، لزوما به این فکر نمی‌کنید که “اگر نمی‌خواهم بیمار شوم، بهتر است ورزش کنم،” اما این یکی از بهترین راه‌های بهبود اوضاع سلامت کلی شما و سالم ماندن در طول فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

بنا به گفته‌ی پژوهشگر، مایکل فلین، که در دانشگاه پردو روی تاثیر ورزش بر سیستم ایمنی بدن مطالعه می‌کند، ۳۰ دقیقه ورزش، سه تا چهار بار در هفته، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. ورزش بیش‌تر در واقع تأثیر معکوس خواهد داشت.

فلین توضیح داد که بر اساس یک مطالعه، ۱۶ کیلومتر دویدن در هفته، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، اما این میزان را تا ۳۲ کیلومتر در هفته افزایش دهید و به این ترتیب خطر ابتلا به عفونت را در خودتان کاهش دهید.
۳: به میزان فراوانی بخوابید

داستان‌های قدیمی مادربزرگ‌های‌مان هنوز هم درست هستند. هنگامی ‌که بیمار هستید، نیاز به مقدار زیادی استراحت دارید، اما شما واقعا نمی‌توانید کسر خواب‌تان را که طی چند هفته یا چند ماه داشته‌اید، جبران کنید.

خوابیدن به اندازه‌ی کافی، کلیدی برای حفظ سلامتی است. مطالعات نشان می‌دهند که عدم خواب با مشکلات سلامتی و عدم توانایی برای کاهش وزن همراه است. مطابق با گفته‌های سازمان بهداشت زنان هاروارد، یکی از عوارض جانبی نداشتن خواب کافی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است.
۴: از زندگی‌تان لذت ببرید!

هیچ چیز به اندازه‌ی استرس نمی‌تواند سبب بروز انواع بیماری‌های جسمی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شود. طبق گفته‌ی لورل ملین، دانشیار پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو و بنیانگذار شرکت EBT، ۸۰ درصد از مشکلات سلامتی ناشی از استرس هستند.

ملین یک رویکرد جدید را برای مقابله با استرس توسعه‌ داده‌است. این رویکرد شامل استفاده از ابزارهای موجود در مغز شما می‌شود تا استرس را پشت سر بگذارند و به سرعت احساس آرامش و تعادل کنند.

یکی از بهترین راه‌های مقابله با استرس این است که زندگی‌تان را با سرگرمی متعادل کنید. گفته می‌شود که کار کردن مداوم بدون هیچ گونه سرگرمی باعث کسل شدن فرد می‌شود. خوب، نبود سرگردمی هر کسی را خسته و دلزده می‌کند. برای لذت بردن از زندگی و ایجاد شادی هر روز وقت بگذارید. مثلا می‌توانید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، به دیدن فیلم یا تئاتر بروید یا با خانواده و دوستان‌تان بازی کنید. به هر حال ضروری است که مقداری سرگرمی را در روزتان بگنجانید – مخصوصا زمانی که این همان چیزی است که احساس می‌کنید باید انجام بدهید.
۵: مقدار زیادی ویتامین D دریافت کنید.

اخیرا حقایق زیادی در مورد مزایای فراوانی که ویتامین D برای سلامتی دارد، کشف شده‌است. امروزه معلوم شده‌است کمبود ویتامین D که قبلا گفته می‌شد روی سلامت استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد، در بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت نقش دارد.

با توجه به تحقیقات طولانی مدت دکتر مایکل هالیک که روی ویتامین D انجام داده‌است، بهترین راه برای به دست آوردن ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. بله درست است! او توصیه می‌کند که در معرض خورشید قرار بگیرید اما نکات ایمنی را نیز رعایت کنید. هالیک در کتاب خود تحت عنوان “راه حل ویتامین D” می‌گوید، کمبود ویتامین D (که بسیاری از غربی‌ها بدون این‌که اطلاع داشته باشند از آن رنج می‌برند) می‌تواند باعث بروز فاجعه در بدن، از جمله سیستم ایمنی شود.

برای شکست دادن سرماخوردگی یا آنفلوآنزا اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی از نور خورشید را به طور منظم دریافت می‌کنید. اگر شما در جایی زندگی می‌کنید که فقط در فصل‌های خاصی خورشید هست، بهتر است که مکمل‌های ویتامین D را مصرف کنید، تا سطح این ویتامین در بدن شما به اندازه‌ی کافی باشد و بتوانید فصول بدون خورشید را به خوبی بگذرانید.
۶: مولتی‌ویتامین دارای تمام مواد مغذی را مصرف کنید.

مصرف مولتی‌ویتامین یک قدم بزرگ برای محافظت از سلامتی بدن است. اما همه‌ی مولتی‌ویتامین‌ها برای شما خوب نیستند. بسیار مهم است که مولتی‌ویتامین دارای تمام مواد مغذی را انتخاب کنید نه یک ترکیب مصنوعی. مولتی‌ویتامین دارای تمام مواد مغذی کاملا نزدیک به منبع واقعی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که ممکن است دریافت کنید. در واقع، بدن شما بهتر می‌تواند آن‌ها را بشناسد، هضم کند و مواد مغذی موجود در آن را جذب کند. اطمینان حاصل کنید که مولتی‌ویتامینی را انتخاب می‌کنید که دارای گواهینامه ISO بر روی آن است. این نشان تضمین می‌کند که ویتامینی باکیفیت را دریافت می‌کنید.
۷: از مصرف شکر پرهیز کنید.

شکر یکی از بدترین چیزهایی است که می‌توانید مصرف کنید، به ویژه اگر در فکر حفظ سلامتی‌تان هستید – و چه کسی هست که چنین چیزی را نخواهد؟ شکر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و به رشد باکتری کمک می‌کند. اجتناب از مصرف شکر و قند، کلید حفظ سلامتی است، به خصوص هنگامی‌ که در معرض استرس هستید یا در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا به سر می‌برید.

شیرین‌کننده‌های فوق‌العاده و طبیعی در بازار وجود دارند، بنابراین قرار نیست که بدون خوراکی‌های شیرین سر کنید. استویا یا عسل خام را به میزان متعادل امتحان کنید. (و از شیرین‌کننده‌های مصنوعی دوری کنید – آن‌ها هم جزو خوراکی‌های جعلی هستند!) حتما برچسب غذاهایی را که می‌خورید بررسی کنید و از خرید مواد غذایی دارای شکر نیز پرهیز کنید.

هیچ کس دوست ندارد که در هیچ زمانی دچار سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شود. هنگامی‌ که هفت مرحله‌ی بالا را برای سالم ماندن رعایت کنید، نه تنها سرماخوردگی و آنفولانزا را از خودتان دور نگه می‌دارید، بلکه از بدن‌تان در برابر سایر بیماری‌های جدی مزمن نیز که می‌توانند سلامتی شما را در مسیر بدی قرار دهند، محافظت می‌کنید.
احتیاط:

اگر شما یا یکی از عزیزان‌تان عوارض ناشی از آنفولانزا مانند پنومونی را تجربه می‌کنید یا تب بالایی دارید که پایین نمی‌آید، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر دچار آنفلوانزا شدید و در عین حال یک بیماری مزمن مانند آسم دارید یا باردار هستید، حتما به پزشک‌تان مراجعه کنید.

  • نکات پایانی برای درمان آنفولانزا

– آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که در اثر ویروس آنفلوآنزا ایجاد می‌شود.

– درمان رایج آنفلوانزا شامل داروهای ضد ویروسی و واکسن‌ها می‌شود.

– برای تسکین علائم این بیماری، داروهای طبیعی آنفلوآنزا را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *