همه آدم ها زندگی طولانی تر، شادتر و پربارتر را دوست دارند اما راه های رسیدن به آن را نمی دانند. در این نوشتار ما برگردان فارسی مصاحبه‌ ای با پیتر هرناندز، یکی از پیشتازان املاک و مستغلات در آمریکا که رئیس کارگزاری منطقه‌ی غرب در داگلاس الیمان، است را برایتان آورده ایم که از ۱۰ راز زندگی طولانی تر، شادتر و پربارتر برایتان می گوید.

زندگی طولانی تر، شادتر و پربارتر
۱. در کودکی چه کسانی بیشترین تاثیر را بر زندگی شما داشتند؟

چندین نفر بر من تاثیر گذاشتند، از مربی شنا و مشاوران املاک و مستغلات گرفته تا برادر و پدرم. پدرم درس ارزشمندی به من داد و آن درس این بود که شهرت تو همه چیز تو است و باید بر هر چیز دیگری ارجحیت داشته باشد چون تا ابد با تو خواهد زیست.

او یک جمله‌ی معروف هم داشت: «نگران نباش». اگر نگران باشی، معنایش این است که کار نمی‌کنی. بسیاری از آدم‌ها به جای تمرکز کردن بر مشکل پیش آمده و راه‌حل‌های احتمالی – که بسیار مفیدتر است – فقط انرژی‌شان را هدر می‌دهند.
۲. شما نسبت به سایر مردم جهان در چه چیزی ماهرتر هستید؟

من در استفاده از نظم برای به حداکثر رساندن پتانسیل‌های زندگی‌ام مهارت دارم. بسیاری از آدم‌ها فکر می‌کنند داشتن نظم و دیسیپلین انتخاب‌های‌شان را محدود می‌کند، اما بر عکس آزادی عمل بیشتری به آدم می‌دهد. وقتی منظم نباشید، عادت‌ها و رفتارهای بد شما را زمینگیر می‌کنند. نظم و انضباط شما را از شکست، بیماری و پشیمانی نجات می‌دهد.

علم عملکرد انسانی درباره‌ی نهایت بهره‌مندی از موهبت‌ها و ویژگی‌های خدادای است. من باهوش‌ترین، خوش قیافه‌ترین یا موفق‌ترین آدم کره‌ی زمین نیستم، اما از آنچه دارم نهایت استفاده را می‌برم.
۳. ارزش‌های اصلی مدیریت کسب و کار شما چیست و چرا آن‌ها را انتخاب کردید؟

رشد اقتصادی برای من ارزشی حیاتی دارد. من رشد شخصی را به فیزیکی، ذهنی، معنوی، و عاطفی – حتی شهودی تقسیم بندی کردم. وقتی شما روی هر یک از این حوزه‌ها هر روز کمی تمرکز کنید. کل زندگی‌تان بهبود پیدا خواهد کرد.

همچنین، بر اساس تجربه، ظرفیت‌های ما بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. ما عوض تشویق کردن و پیش راندن خود، فقط برای خود مانع تراشی می‌کنیم. مطمئن باشید که می‌توانید سخت‌تر کار کنید. شما بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید قدرت دارید.
زندگی طولانی تر ۴. چه کتابی ذهنیت یا زندگی شما را تغیر داد؟

والتر ام. بولتز، در کتابش «جرات کنید ۱۰۰ باشید» الگوی قدیمی زندگی را توصیف می‌کند: رفتن به مدرسه، کار کردن، بازنشستگی، و مردن. او یک نسخه‌ی جایگزین پیشنهاد می‌دهد، یادگرفتن، کار کردن و آرامش هر روزه در کل زندگی. این ذهنیتی است که من در کل دارم.

امید به زندگی‌ها به شدت در حال افزایش هستند. بعضی از آدم‌هایی که این مقاله را می‌خوانند ممکن است تا ۱۲۰ سالگی عمر کنند. این نحوه‌ی برنامه‌ریزی و ساماندهی زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. اخیرا با پسر جوانی که می‌خواست ظرف پنج سال بازنشسته شود صحبت می‌کردم. من با پرسیدن این که قصد دارد ۸۰ سال بعدی را چه کند به حرف او واکنش نشان دادم! نکته این است که زندگی متعادلی را پیشه کنید و خودتان را یک کارگر زندگی بدانید [کسی که به دنیا آمده تا زندگی کند].
۵. برای زندگی طولانی تر و بهتر چه توصیه‌ای برای جوانترها دارید؟

ریسک کنید و زودتر و سریع‌تر کاری انجام بدهید. یکی از تجربه‌های بزرگی که من داشتم با Teles Properties بود، که آن شرکت را پرورش دادم و به داگلاس الیمان فروختم، یعنی همان جایی که الان به عنوان رئیس منطقه‌ی غربی در آن مشغول به کار هستم.

من فکر می‌کنم بسیاری از آدم‌ها خود-واقع بینی (خودباوری) ندارند. آن‌ها آنچه را می‌توانند یا ممکن است بخواهند انجام دهند انجام نمی‌دهند. پس، من به جوانترها می‌گویم که بروید دنبال آنچه می‌خواهید. فقط بلند شوید، بیرون بزنید و انجامش بدهید!
۶. رهبری عالی را چگونه تعریف می‌کنید؟

رهبری با الگو و با ثبات. مردم باید بدانند که شما آن کاری را که دلتان بخواهد انجام خواهید داد. تمام ارزش و امتیاز را به موفقیت‌تان ندهید. به همه‌ی کسانی که همراه شما کار می‌کنند، که به دیگران برای موفق شدن قدرت می‌بخشند را مورد تمجید قرار دهید.

رهبری شامل کار کشیدن از همه می‌شود. جالب است – به همین دلیل بسیاری از آدم‌ها، به خصوص جوانترها، به من می‌گویند «حالا که شما رئیس منطقه‌ی غرب هستید پس می‌توانی هر کسی را به انجام هر کاری برای خودت مجبور کنی.»

درست بر عکس این قضیه صادق است. من مجبورم از هر کسی که در شرکت هست سخت‌تر کار کنم. این یکی از مسئولیت‌های رهبر بودن است: با داشتن یک الگو می‌توانید خودتان را پیش ببرید و رهبری بهتری داشته باشید.
۷. با استعدادها را چگونه استخدام می‌کنید؟‌

من به دنبال کسانی می‌گردم که رفتار و طرز تفکری معقول داشته باشند و هدفشان کمک به سازمان و ماموریت آن باشد. این لزوما به معنی آن نیست که افراد استخدامی باید حتما «بله قربان گو» باشند. من به دنبال آدم‌هایی هستم که نیات و اهدافی داشته باشند که با آنچه ما سعی داریم انجام بدهیم سازگار باشند.

لازم است که استخدامی‌های جدید اخلاق کاری و تعهد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. آن‌ها باید جزئیات گرا و بلندپرواز باشند. آن‌ها باید تکیه‌گاه شما باشند – کسانی که بتوانید روی کمکشان حساب کنید.
۸. برای پیشگیری از تحلیل رفتن قوا و زندگی طولانی تر چه می‌کنید؟

نمی‌توان انکار کرد که بدن به استراحت نیاز دارد. گاهی در آخر هفته‌ها، فقط می‌خواهم یک ثانیه دراز بکشم وقتی بیدار می‌شوم می‌بینم سه ساعت گذشته است. اگر این اتفاق بیفتد، این همان چیزی است که بدن من نیاز دارد، و برای من خوب است.

من غذاهای مغذی و مقوی می‌خورم، و پنج تا شش روز در هفته ورزش می‌کنم. همچنین برنامه‌ی روتین صبحگاهی و عصرگاهی دارم. هر روز ساعت ۴:۴۵ دقیقه‌ی صبح از خواب بیدار می‌شوم، مطالب مثبت و جملات تاکیدی را تکرار می‌کنم، به روزی که پیش رو دارم نگاه می‌کنم، و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنم.

من همچنین هر سال به جایی مسافرت می‌کنم. سفر کردن واقعا انرژي بخش است! امسال، من و همسرم ۲۵ مین سال با هم بودنمان را جشن گرفتیم و به استرالیا رفتیم.
۹. ظرف سه سال دیگر قصد داری چه کارهایی انجام بدهی؟

من دلم می‌خواهد که بیشتر در خیریه‌ها شرکت کنم و به نوعی دین خودم را ادا کنم. افراد خانواده ام به سازمانی پول اهدا می‌کنند که به بچه‌های نیازمند مراقبت‌های درمانی کمک می‌کند. آن‌ها چند سفر ماموریتی رفته‌اند که البته من نتوانسته‌ام به آن‌ها ملحق شوم. باورکردنی نیست وقتی می‌شنوی چه کارهای بی نظیری این سازمان در سرتاسر دنیا انجام داده است.
۱۰. دوست دارید به خاطر چه چیزی شناخته شوید، یا دوست دارید چه میراثی از خود به جا بگذارید؟

من در حرفه‌ا‌ی هستم که به مدیریت و هدایت مربوط است. من به بسیاری از کارگزاران کمک می‌کنم چون بیشتر حرفه‌ی خود را در کارگزاری املاک و مستغلات گذرانده‌ام. من دوست دارم مردم بگویند، «پیتر به وقت نیاز من حضور داشت و به پیشرفت شغلی‌ام کمک کرد. من به خاطر رابطه‌ام با او توانستم رشد شخصی خود را محقق کنم.» اگر توانسته باشم به کسی اینگونه کمک کنم، همین برای من کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *