از سرعت رشد موهای خود ناراضی هستید؟ آیا به دنبال روش‌هایی طبیعی برای رشد سریع موی سر خود هستید؟
رشد سریع مو
راهکارهای رشد سریع مو

اگر موهای شما در طول یک بازه زمانی معین به رشد مورد نظر خود دست نیافت عصبانی نشوید. به یاد داشته باشید که رشد طبیعی مو معمولا زمان می‌برد و همچنین تلاش‌های زیادی برای رشد و حفظ سلامت آن‌ها لازم است. در این مطلب از مجله دلتا ، ۱۰ نکته برای رشد سریع موی سر را با هم می‌خوانیم.
هر روز پوست سر خود را ماساژ دهید

اولین نکته برای رشد سریع موی سر، ماساژ دادن پوست سر است. هر روز صبح در هنگام دوش گرفتن یا قبل از رفتن به رختخواب پوست سر خود را ماساژ دهید. این ماساژ قطعا به شما کمک خواهد کرد تا احساس خوبی داشته باشید و همچنین باعث تحریک گردش خون در پوست سر می‌شود. در نتیجه، فولیکول‌های مو به سرعت مواد مغذی لازم را دریافت می‌کنند.

رشد مو
استفاده از شامپو و ژل را کاهش دهید

استفاده بیش از حد از شامپو و ژل مو، چرخه رشد مو را کند می‌کند و شما نمی‌توانید به فکر رشد سریع موی سر خود باشید! استفاده بیش از حد از شامپو باعث می‌شود که روغن‌هایی که موهای شما به آن‌ها نیاز دارند، تولید نشوند و موهای شما شکننده شوند. بنابراین، نباید بیش از سه بار در هفته موهای خود را شامپو نکنید.
یکی از درمان های موثر برای رشد سریع مو، روغن نارگیل است

پس از گرم نمودن روغن نارگیل، آن را روی پوست سر خود و همچنین موهای خود پخش کنید. با این کار به زودی به نتایج خوبی دست خواهید یافت. با استفاده منظم از روغن نارگیل موهای شما ضخیم‌تر و سالم‌تر می‌شوند.
از گرم شدن بیش از حد پوست سرتان جلوگیری کنید

اگر شما مدام از سشوار و اتوی مو استفاده می‌کنید، موهای شما آسیب خواهند دید. گرمای مداوم، مانع از رشد سریع موهایتان می‌شود. در صورتی که هیچ جایگزینی برای این ابزارها ندارید، قبل از استفاده از یک اسپری محافظ استفاده نمایید.

تقویت مو
ویتامین‌های ضروری را مصرف نمایید

اطمینان حاصل کنید که مولتی‌ویتامین مصرفی‌ شما حاوی اسید فولیک، منیزیم، گوگرد، روی، بتا کاروتن و سیلیس باشد. موهای ما عمدتا از پروتئین ساخته شده‌اند، لذا اگر بتوانید تولید پروتئین در بدن را افزایش دهید، با مصرف ویتامین‌های ضروری می‌توانید شاهد رشد سریع موهای خود باشید.
غذای سالم، استراحت کافی و بدون استرس

مصرف مواد غذایی سالم، استراحت کافی، نداشتن اضطراب و استرس و مصرف آب کافی، رشد موهای شما را به نحو قابل توجهی تسریع خواهند کرد. هر روز حداقل هشت ساعت بخوابید زیرا هورمون رشد ما در طول خواب آزاد می‌شود.

موی بلند
کوتاه نمودن موها

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از رشد سریع موها، اصلاح مو در هر ۶ تا ۸ هفته یکبار است. موهای شما از ریشه رشد می‌کنند و با گذر زمان قسمت انتهای آن خشک و دوشاخه می‌شود. اگر موهای خود را سر وقت اصلاح کنید اکسیژن بیشتری وارد پوست سرتان شده و رشد سریع مو خواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *