در حال حاضر مطالعات بی‌شماری پیرامون ویروس کرونا و راه‌های درمان و واکسن آن در حال انجام است، اما ترس و پیامدهای آسیب‌های ناشی از ویروس کشنده هنوز پابرجاست.
رابطه کرونا و ریزش مو

کووید-۱۹ یکی از مشکلات حاکم در این روزهاست. بر اساس نتایج یک مطالعه اخیر، چندین نفر که از شر ویروس کرونا خلاص شده‌اند و بهبود یافته‌اند ریزش مو را به عنوان یکی از اثرات طولانی مدت ویروس کرونا گزارش کرده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا درباره رابطه کرونا و ریزش مو صحبت خواهیم کرد.
کووید-۱۹ طولانی چیست و چه مدت طول می‌کشد؟

کووید طولانی اصطلاحی است که برای تعریف علائمی که مردم با آن روبرو هستند و در افراد مختلف برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بعد از بیماری اولیه با فرد می‌ماند، استفاده می‌شود. بر اساس گزارش موسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت، کووید طولانی مدت بیش از ۱۲ هفته طول می‌کشد. با این حال، مطالعات دیگر ادعا می‌کنند علائم می‌توانند بیش از ۸ هفته طول بکشند تا کرونا به کووید طولانی مدت تبدیل شود. بر اساس اداره آمار ملی، از هر ۵ بیمار آلوده به ویروس کرونا، یک نفر علائم را برای مدت ۵ هفته یا بیشتر بروز می‌دهد. یک مطالعه اخیر در لنست ادعا کرده است بازماندگان کووید-۱۹ حتی پس از ۶ ماه بهبودی با علائمی روبرو شدند که ریزش مو یکی از مهم ترین نگرانی‌ها بوده است.

ریزش مو علائم طولانی مدت کرونا
ریزش مو جزء علائم طولانی مدت کرونا است

در حالی که ریزش مو یک مسئله شایع و رایج است که بسیاری از مردم در سراسر جهان به دلایل مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند یافته های اخیر نشان می‌دهد می‌تواند یک علامت احتمالی ویروس کرونا باشد. بر اساس تحقیقی که در لنست منتشر شده، یک چهارم بازماندگان کووید-۱۹ از ریزش مو به عنوان مهمترین اثر این ویروس شکایت دارند. محققان این مطالعه، هزار و ۶۵۵ بیمار بستری در ووهان چین را مورد ارزیابی قرار دادند که از این تعداد ۳۵۹ نفر یعنی ۲۲ درصد، ۶ ماه پس از ترخیص دچار ریزش مو شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *