خاستگاه این سوپ همانطور که از نام آن پیدا است کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا است. این سوپ در تایلند به توم خا گای معروف است و از غذاهای اصیل این کشور به حساب می‌آید.
سوپ تایلندی

همه ما با دستور تهیه انواعی از سوپ‌ها آشنایی داریم و حتی در تهیه برخی از آن‌ها حرفه‌ای هستیم اما دنیای سوپ‌ها به‌قدری متنوع و رنگارنگ است که هنوز بسیاری از انواع آن‌ها را بلد نیستیم. امروز در مجله دلتا طرز تهیه سوپ تایلندی را آماده کرده‌ایم که تجربه‌ای متفاوت برایتان خواهد بود. مطمئن هستیم از خوردن آن پشیمان نخواهید شد.

ترکیب شیر نارگیل و آب مرغ در تهیه این سوپ، بافت متفاوت و خامه‌ای به آن می‌بخشد. همین ترکیب متفاوت باعث محبوبیت این سوپ در همه جای دنیا شده است. این سوپ به راحتی طبق دستور زیر قابل تهیه است.با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه سوپ تایلندی مرغ و نارگیل

ران مرغ بدون پوست و استخوان ۴۵۰ گرم
زنجبیل تازه (خرد شده) یک قاشق غذاخوری
آب مرغ کم‌نمک یک لیتر
آب لیمو تازه ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
قارچ (خرد شده) ۱۰۰ گرم
شیر نارگیل ۴۰۰ گرم
گشنیز تازه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ تایلندی مرغ و نارگیل
مرحله اول
برای شروع ابتدا کمی زنجبیل را خرد یا رنده کنید. ۱۰۰ گرم قارچ را خوب بشویید سپس برش بزنید. یک قابلمه بزرگ بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. یک قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده به قابلمه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه تفت دهید تا عطر آن حس شود. قارچ خرد شده را اضافه کنید و حدود شش دقیقه تفت دهید تا نرم شود.
مرحله دوم
یک لیتر آب مرغ کم‌نمک داخل قابلمه بریزید و سپس شیر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید.پس از ده دقیقه تکه‌های مرغ را نیز به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. حرارت را کم کنید و بگذارید تا حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تکه‌های مرغ بپزند تا تغییر رنگ دهند. سپس حرارت را خاموش کنید. آب یک لیمو ترش را به سوپ اضافه کنید و کمی هم بزنید. به مقدار دلخواه سوپ داخل یک کاسه بریزید و روی آن را با چند برگ گشنیز تازه تزیین کنید. نوش جان!
نکات طرز تهیه سوپ تایلندی مرغ و نارگیل

دقت کنید که شیر را از حدود ۲۰-۳۰ دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید. این کار باعث می‌شود شیر هم دمای اتاق شود و در هنگام ریختن داخل سوپ بریده نشود.
برای بهتر شدن طعم سوپ می‌توانید پیش از سرو یک قاشق روغن زیتون روی سوپ خود بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *