بسياري بر اين باورند که آشپزخانه يوناني يکي از خوشمزه‌ترين مطبخ‌هاي دنياست اگر شما نيز طعم و مزه غذاهاي مديترانه‌اي و يوناني را مي‌پسنديد طرز تهيه موساکا يوناني با گوشت چرخ‌کرده و بادمجان و پنير پيتزا را در مجله دلتا بخوانيد.
مواد لازم موساکا بادمجان يوناني

(مناسب براي ? نفر)

گوشت چرخ‌کرده ??? گرم
بادمجان ? عدد بزرگ
سيب‌زميني ? عدد بزرگ
قارچ ??? گرم
گوجه فرنگي پوره‌شده ? عدد
پياز خردشده نگيني ? عدد
زرده تخم‌مرغ ? عدد
شير گرم ? پيمانه
پنير موزارلا ??? گرم
پنير پارمزان ?? گرم
کره ?? گرم
سير له‌شده ? حبه
رب گوجه فرنگي ??? قاشق غذاخوري
آرد يک‌چهارم پيمانه
پاپريکا، زردچوبه، ادويه کاري، آويشن و نمک به ميزان لازم

موساکا-بادمجان
طرز تهيه موساکا بادمجان يوناني

بادمجان‌ها را با ضخامت يک سانتي‌متر حلقه حلقه کنيد. سپس مقداري نمک روي بادمجان‌ها بپاشيد و داخل يک آبکش قرار دهيد تا تلخي آن‌ها گرفته شود. بعد از ?? دقيقه بادمجان‌ها را با آب گرم بشوييد و با دستمال تميز خشک کنيد. دو طرف بادمجان‌ها را با کمي نمک در روغن سرخ کنيد و بعد از خارج کردن از تابه روي دستمال آشپزخانه قرار دهيد تا روغن اضافي آن‌ها گرفته شود.
سيب زميني‌ها را با ضخامت نيم سانتي‌متر حلقه حلقه کنيد و با آب خنک بشوييد. سپس سيب‌زميني‌هاي حلقه‌شده را خشک و با کمي نمک در روغن سرخ کنيد. قارچ‌ها را هم به همين ترتيب با ضخامت نيم سانتي‌متر خرد و در کمي روغن سرخ کنيد و کنار بگذاريد.
پياز را به صورت نگيني خرد کنيد و در مقداري روغن تفت دهيد. بعد از طلايي شدن پياز، گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنيد و تفت دهيد تا جايي که رنگ گوشت عوض شود.
رب گوجه فرنگي، سير و ادويه‌ها را به گوشت اضافه کنيد و تفت دهيد.
در آخر گوجه فرنگي پوره شده را اضافه کنيد و تفت دهيد. وقتي آب گوجه تبحير شد مايه‌ موساکا آماده است و مي‌توانيد آن را از روي حرارت برداريد.
براي تهيه کردن سس بشامل، آرد شيريني‌پزي را در قابلمه روي حرارت ملايم تفت دهيد تا بوي خامي آن از بين برود و سپس کره را به آن بيافزاييد. بعد از کره شير گرم را کم‌کم اضافه کنيد و مدام هم بزنيد تا به يک مايه‌ يک‌دست برسيد. سس را روي حرارت ملايم همچنان هم بزنيد تا جايي که غليظ شود. در پايان نمک، فلفل سياه و پنير پارمزان را اضافه کنيد و سس را از روي حرارت برداريد.
وقتي سس از حرارت افتاد، زرده‌هاي تخم مرغ را هم کم‌کم اضافه کنيد و خيلي سريع با همزن هم بزنيد. سس بشامل آماده‌شده را کنار بگذاريد.
سيب زميني‌هاي سرخ شده را به‌عنوان لايه‌ اول کف ظرف پخت بچينيد. سپس روي آن بادمجان‌هاي سرخ شده قرار دهيد. سپس از بادمجان مايه‌ گوشتي و قارچ سرخ‌شده را بريزيد. در آخر سس بشامل را روي سطح موساکا بدهيد و با يک لايه پنير موزارلاي رنده‌شده آن را بپوشانيد.
موساکا را به مدت ?? دقيقه در طبقه‌ وسط فر با دماي ??? درجه‌ سانتي‌گراد بپزيد. در آخر گريل فر را روشن کنيد تا پنير روي موساکا طلايي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *