ماهی سرشار از مواد مغذی مهم، مانند پروتئین و ویتامین D بوده و از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ نیز به شمار می‌آید.
سبزی پلو با ماهی لاهوری

در این مطلب قصد داریم با آموزش یک روش جدید، سبزی پلو ماهی را متفاوت و خوشمزه‌تر از همیشه تهیه کنیم. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه سبزی پلو با ماهی لاهوری مخصوص را به شما آموزش دهیم. در این غذا طعم‌دار کردن ماهی بسیار مهم است؛ بنابراین ابتدا چاشنی ماهی را آماده می‌کنیم. ادویه‌هایی که ما در این دستور پخت استفاده می‌کنیم در خوش‌طعم و عطر کردن ماهی بسیار موثر هستند. پس سعی کنید هیچ چیز را از قلم نیندازید.
مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با ماهی لاهوری

ماهی ۲ تکه فیله
تمر هندی نصف بسته
لیمو ترش نصف یک عدد
آرد نخودچی ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
حریره یا پوره‌ سیر یک قاشق چایخوری
زردچوبه، تخم گشنیز نیم‌کوب، رازیانه‌ نیم‌کوب و جوز هندی به میزان لازم
پودر زنجبیل، پودر دارچین، پودر زیره‌ سبز، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم
برنج ۳ پیمانه
سبزی پلویی ۳۰۰ گرم
روغن حیوانی یا جامد ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی لاهوری
مرحله اول

برای تهیه چاشنی ماهی ابتدا تمر هندی را در یک پیمانه آب جوش حل کنید و سپس از صافی عبور دهید. آب لیمو ترش، آرد نخودچی، حریره‌ سیر و تمام ادویه‌ها را به آب تمر هندی اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا تبدیل به یک‌ سس یکدست شود.
مرحله دوم

ماهی را آماده کنید و تمام قسمت‌های آن را به سس آغشته کنید. سپس آن را داخل سس قرار دهید. درب ظرف را ببندید و اجازه دهید داخل یخچال استراحت کند تا مواد به خوبی به خورد ماهی برود.
مرحله سوم

برای تهیه سبزی پلو برنج را از ۳ ساعت قبل در آب نمک خیس کنید. آب را داخل قابلمه به جوش بیاورید و برنج را به آن اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و کف روی آب را بگیرید. وقتی هنوز وسط برنج خام است، سبزی را به قابلمه اضافه کنید. کمی بعد برنج را آبکش کنید.
مرحله چهارم

کف قابلمه روغن، آب و کمی زردچوبه بریزید و ته‌دیگ مورد علاقه‌ خود را بچینید. برنج و سبزی را به آهستگی به قابلمه منتقل کنید. در بین برنج چند لایه زعفران دم شده‌ غلیظ و در صورت علاقه دارچین بریزید. اجازه دهید برنج برای ۴۰ دقیقه بپزد. در این فاصله ماهی‌ها را از یخچال خارج کرده و داخل روغن داغ قرار دهید تا کاملا سرخ و طلایی شوند.
مرحله پنجم

در شیرجوش روغن حیوانی یا جامد را با روغن مایع داغ کنید. وقتی برنج دم کشید، روغن را روی آن بریزید تا عطر و طعم برنج تکمیل شود. سبزی پلو با ماهی شما آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *