از شگفت‌انگیزترین خواص لوبیا ماری که یک نوع لوبیای سبز است در نقشی است که در دنیای سلامت، در تثبیت سلامت قلب بازی می کند. این نوع لوبیا از آن دسته سبزیجات است که ما می‌توانیم به آسانی آن را در همه جا پیدا کنیم، تقریبا هر سبزی فروشی لوبیا ماری می‌فروشد. در بسیاری از دستور‌های پخت‌ اندونزیایی از این لوبیای دراز به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده می‌شود.

خواص لوبیا ماری
لوبیا ماری چیست

زیستگاه گیاه لوبیا ماری در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا در خاکی است که حاوی گیاخاک حاصلخیز زیاد باشد. کاشت گیاه لوبیا ماری آسان است، به گونه‌ای که در هر اینچ از زمین می‌توان محصول آن را پیدا کرد. قیمت آن نیز نسبتا مناسب است و پرورش آسان آن باعث فراوانی این نوع لوبیا شده‌است. در عین حال اهمیت محتوای مواد مغذی آن نیز در مقایسه با دیگر انواع دانه‌ها از قبیل بادام زمینی، دانه‌ی سویا یا لوبیا قرمز کم‌تر نیست.

مطلب مرتبط: خواص لوبیا قرمز: ۳۹ فایده لوبیا قرمز برای سلامتی، پوست و مو
محتوای مغذی لوبیا ماری

انواع مختلف لوبیاها از جمله لوبیا ماری منبع برخی از مواد مغذی است که برای بدن ما بسیار مفید است. محتوای مغذی لوبیا ماری که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است از این قرار است:

– ویتامین B۱
– ویتامین B۲
– فسفر
– آهن
– ریبوفلاوین
– پکتین
– فیبر

جلوگیری از برخی آنزیم‌های خطرناک و ترشح آنزیم‌های خوب در بدن یکی از خواصی است که لوبیا ماری برای سلامتی دارد. در واقع منابع پروتئین گیاهی از قبیل لوبیا ماری در مقایسه با منابع پروتئین حیوانی سازگاری بیش‌تری با دستگاه گوارش دارد. بنابراین گیاهخواران و کسانی که رژیم غذایی سالم را رعایت می‌کنند می‌توانند آن را از منوی غذا انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *