بیشتر ما از روغن زیتون به عنوان روغن پخت و پز و یا سس سالاد استفاده می‌کنیم، اما در واقع نوشیدن آن به شما امکان می‌دهد حداکثر سود را ببرید. این روغن به دلیل تأثیرات مثبتی که روی قلب دارد، شناخته شده است، اما شگفتی‌هایی که می‌تواند برای بدن شما ایجاد کند فراتر از این‌ها است. در این نوشتار به موضوع خوردن یک قاشق روغن زیتون به عنوان اولین چیز هنگام صبح خواهیم پرداخت. شاید ایده مصرف روغن زیتون با معده خالی خیلی جذاب به نظر نرسد، اما تأثیرات شگفت‌انگیز زیادی روی بدن دارد، بنابراین امتحان کردن آن خالی از لطف نیست.

فایده مصرف روغن زیتون با معده خالی
۱. پوست را بهبود می‌دهد

روغن زیتون یکی از عناصر اساسی در بسیاری از محصولات آرایشی است و به عنوان بخشی از رژیم غذایی نیز می‌تواند برای پوست مفید باشد. این روغن قرمزی و تورم را کاهش می‌دهد و ممکن است چین و چروک را برای مدت طولانی دور از صورت شما نگه دارد. روغن زیتون دارای خواص ضد باکتری قدرتمندی هم است و به عنوان یک ضدعفونی‌کننده طبیعی عمل می‌کند.
۲. ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای، که سرشار از روغن زیتون است، تأثیر مثبتی بر وزن بدن دارد. بیش از 180 نفر در یک مطالعه 3 ساله شرکت کردند که نتیجه آن نشان داد خوردن روغن زیتون به آنها کمک می‌کند تا وزن کم کنند.
۳. برای مغز مفید است

خوردن روغن زیتون به طور منظم به از بین رفتن پلاک‌های داخل سلول‌های مغز کمک می‌کند. این پلاک‌ها ممکن است باعث بیماری آلزایمر شوند، که شایع‌ترین بیماری زوال عقل در جهان محسوب می‌شود. افرادی که به طور منظم روغن زیتون می‌خورند نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند از حافظه بهتری برخوردار هستند.
۴. از سلامت استخوان پشتیبانی می‌کند

عناصر کمیاب موجود در روغن زیتون می‌تواند به نفع افرادی باشد که از آرتریت روماتوئید رنج می برند. این ترکیب وقتی با روغن ماهی، منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 ترکیب شود، بهتر عمل می‌کند. ترکیباتی که در روغن زیتون فرابکر یافت می‌شود، ضعف دست‌ها، درد مفاصل و خشکی صبح را که در اثر آرتریت ایجاد می‌شود، بهبود می‌بخشند.
۵. التهاب را کاهش می‌دهد

غنی کردن رژیم غذایی با روغن زیتون و سایر مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود. این امر، به نوبه خود، می‌تواند به پیشگیری یا بهبود بیماری‌های مختلف پوستی ناشی از التهاب کمک کند.
۶. برای سلامتی روده مفید است

برخی از انواع باکتری‌ها که در معده شما زندگی می‌کنند می‌توانند باعث زخم معده شوند. ثابت شده‌است که روغن زیتون با باکتری‌های آسیب رسان که برخی‌شان در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند، مقابله می‌کند. فقط 30 گرم روغن زیتون فرابکر در روز می‌تواند باکتری‌های مضر را طی 14 روز از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *