,واکسن کرونا,خبر واکسن کرونا,واکسن کرونا ایا صحت دارد؟,واکسن کرونا کی داخل ایران پخش میشه,قیمت واکسن کرونا,واکسن کرونا ایرانی,واکسن کرونا امریکایی,کشته های واکسن کرونا,مقاله در مورد واکسن کرونا,واکسن کرونا اصل هست

بنابر اعلام سازمان غذا و داروی ایالات متحده، در جریان آزمایش واکسن کرونای ساخت شرکت دارویی «فایزر» آمریکا و شرکت “بیون تک” آلمان ۶ نفر داوطلب جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، علی رغم اینکه شرکت فایزر اعلام کرده است واکسن ساخت این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا با موفقیت 95 درصدی همراه بوده است، اما سازمان غذا و داروی آمریکا اواخر هفته اعلام کرد، تاکنون شش نفر از داوطلبان در جریان آزمایش واکسین فایزر که به طور مشترک توسط شرکت آمریکایی فایرز و شرکت آلمانی بیون تک ساخته شده است، جان‌ خود را ازدست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در این گزارش آمده است که دو نفر از آنها، هنگام واکسیناسیون جان خود را از دست داند، و 4 نفر دیگر پس از استفاده از واکسن فوق فوت نمودند. ازسوی دیگر یک داوطلب مبتلا به تصلب شرایین و چاقی بیش از حد، سه روز پس از اولین دوز واکسین درگذشت.

دواطلب دوم تزریق واکسن کرونا 60 روز پس از واکسیناسیون دچار ایست قلبی شد و سه روز بعد جان خود را از دست داد. در گروه دیگر از داوطلبان، دو نفر دیگر بر اثر سکته مغزی و حمله قلبی فوت کردند. اکثر این افراد بالای 55 سال بوده اند.

سازمان داروی انگلیس نیز دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد: کسانی که سابقه حساسیت و آلرژی دارویی و غذایی آنافیلاکسی دارند نباید از واکسن کرونای فایزر-بیونتک استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *