در طول چند سال گذشته، اینستاگرام از یک اپلیکیشن ساده برای اشتراک گذاشتن عکس به یک دستگاه فروش قدرتمند تکامل یافته‌است. با پتانسیل بازاریابی فوق‌العاده‌ای که این اپلیکیشن دارد، جای هیچ تعجبی نیست که مشاغل بزرگ و کوچک برای خلق یک استراتژی پیروز و شکست دادن رقبا به دنبال ایده‌ای در اینستاگرام باشند. در این نوشتار با ۱۵ پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام آشنا می شویم.

پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام

اگرچه تعداد روزافزونی از شرکت‌ها از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای تجارت استفاده می‌کنند، اما بسیاری از برندها به دو دلیل اصلی در اینستاگرام شکست می‌خورند: آن‌ها از اشتباه دیگران درس نمی‌گیرند و ایده‌های خلاقانه به ذهن‌شان نمی‌رسد. قبل از شروع کار روی استراتژی بازاریابی‌تان، مطمئن شوید که اینستاگرام و گرایشات آن را به خوبی درک کرده‌اید.
چرا دانستن گرایشات اینستاگرام اهمیت دارد؟

دیگر آن روزهایی که حضور اینستاگرام می‌توانست گزینه‌ای برای بازاریابان باشد، گذشته‌اند. امروز اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال (۸۰٪ از آن‌ها یک کسب و کار را دنبال می‌کنند) دارد و این به معنای پتانسیل بازاریابی عظیمی است که برای کسب و کارها در هر اندازه‌ای که هستند و انواع صنایع وجود دارد.

با این حال، با ۲۵ میلیون کسب و کار در این پلت‌فرم و بیش از ۲ میلیون تبلیغ‌کننده که از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های خود استفاده می‌کنند و نتایج کسب و کارشان را بهبود می‌دهند، رساندن صدای خودتان به مخاطبین کار دشواری است. بنابراین، برندها به دنبال راه‌های خلاقانه‌ای هستند برای این‌که به مخاطبان خود دستیابی داشته باشند، با دنبال‌کنندگان‌اشن وارد تعامل شوند و آن‌ها برای انتخاب محصولاتی که عرضه می‌کنند، ترغیب کنند.

ساده‌ترین راه برای این کار، پیدا کردن گرایشات اینستاگرام از طریق بررسی بهترین برندهای موجود در این پلت‌فرم است؛ به این ترتیب از آن‌ها درس می‌گیرید، در خودتان ایجاد انگیزه می‌کنید و استراتژی‌های مشابهی که موثر هستند را می‌شناسید.

به دنبال یاد گرفتن و درک گرایشات اینستاگرام هستید؟ ۱۵ برترین برند زیر را که در اینستاگرام نتایج خوبی کسب می‌کنند، بررسی کنید!
پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام
۱. نایک

تعداد فالوورها (دنبال‌کنندگان): ۸۷.۱ میلیون

نایک یکی از بزرگ‌ترین برندها است و تعداد زیادی طرفدار در سراسر جهان دارد، بنابراین جای تعجبی ندارد که تیم بازاریابی این برند می‌داند که چگونه یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام را پیاده کند که دنبال‌کننده‌ها را به خود جلب کند، آن‌ها را درگیر نگه داشته و فروش را افزایش ‌دهد.

این برند با بیش از ۸۷ میلیون دنبال‌کننده‌، سومین حساب تجاری پس از اینستاگرام و نشنال جئوگرافیک است، و این نشان می‌دهند که برند نایک نه تنها تعامل زیادی دارد بلکه همچنین دارای ارتباطات زیاد با مصرف‌کننده و مخاطب است.

چه چیزی باعث محبوبیت این برند و جای گرفتن در فهرست پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام می‌شود؟ نایک با کار کردن در یک بازار بیش از حد رقابتی، می‌داند که مشتریان با اطلاعات مرتبط با برند بمباران می‌شوند، روندی که واقعا آزاردهنده است. بنابراین، این شرکت از اینستاگرام برای فروش محصولات، بدون فروش استفاده می‌کند. نایک به جای نشان دادن محصولات خود با برچسب‌های محصول، از محرک‌های عاطفی استفاده می‌کند تا احساساتی را که در تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند، تحت تأثیر قرار دهد.

از آن‌جایی که این برند از انگیزه‌ی عاطفی استفاده می‌کند، در دنبال‌کننده‌‌هایی که به دنبال انگیزه‌های بیش‌تر باز می‌گردند، واکنش احساسی را برمی‌انگیزاند. به عبارت دیگر، نایک به دنبال‌کنندگان کمک می‌کند تا باور به خودشان را ایجاد کنند، روندی که سبب شکل‌گیری نوعی پیوند احساسی با مشتریان می‌شود.

  • نکته‌ای در مورد گرایشات اینستاگرام:

برای ترغیب مشتریان به انتخاب برند شما در میان سایر برندها، رویاها را به فروش برسانید، نه محصولات را.

– برای ایجاد محتوای مرتبط با این مباحث، نقاط ضعف مشتریان خود را بشناسید

– برای برانگیختن احساسات، محتوای بصری و متنی را ترکیب کنید

– محصولات خود را بدون تمرکز روی آن‌ها برجسته کنید

مطلب مرتبط:افزایش فالوور در اینستاگرام: ۴۶ راه برای افزایش فالوورهای اینستاگرام
۲. استارباکس

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۱۷.۵ میلیون

استارباکس به عنوان یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای قهوه در جهان، نیازی به معرفی ندارد. این کمپانی در اینستاگرام کولاک کرده‌است. استارباکس با میانگین ۱۶۹،۵۷۵ لایک و ۲۲۷۶ نظر در هر پست، تعامل زیادی با مخاطبین دارد.

اگرچه این برند برای ارسال عکس‌های رنگارنگ و خلاقانه سرمایه‌گذاری می‌کند، اما محتوای تولیدی کاربران (UGC) را نیز ارسال می‌کند زیرا ۹۳٪ از مصرف‌کنندگان UGC را مفید می‌دانند. در سال ۲۰۱۴ ، استارباکس هشتگِ #WhiteCupContest را ترویج کرد که بر اساس آن مشتریان باید روی لیوان‌های این کمپانی طرح‌هایی می‌کشیدند و عکسی از محصول نهایی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند. قرار بود که برخی از بهترین‌ طرح‌ها در یک نسخه‌ی محدود از لیوان پلاستیکی قابل استفاده‌ی مجدد استارباکس اجرا شوند. این کمپین فقط در سه هفته منجر به ثبت تصاویری از سوی ۴۰۰۰ شرکت‌کننده شد.

امروزه استارباکس دائماً تصاویر زیادی از محصولات خود دریافت می‌کند، و شرکت محتوای دنبال‌کنندگان خود را ارسال می‌کند تا فرصتی برای حضور مشتریان در حساب خود قرار دهد، روندی که باعث ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطبین می‌شود.

از آن‌جایی که این حساب بیش از ۱۷.۵ میلیون دنبال‌کننده‌ دارد، برای مشتریان باعث افتخار است که در پروفایل این شرکت نشان داده شوند. به عبارت دیگر ، UGC فرصتی برای مشتریان استارباکس است تا بتوانند در معرض دید آدم‌های دیگری قرار بگیرند و از سویی دیگر راهی برای ارتباط برند با مشتریان و تعامل با آن‌ها است بدون این‌که هزینه‌ی زیادی صرف کنند.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

دنبال‌کنندگان خود را به طرفداران برند تبدیل کنید تا صحبت و گفتگو در مورد محصول شما در اینستاگرام پخش شود.

– برای به دست آوردن اولین عکس‌های UGC با تاثیرگذارن یا اینفلوئنسرها همکاری کنید

– دنبال‌کنندگان را ترغیب کنید که عکس‌های UGC تولید کنند (پسندیدن و نظر دادن در مورد تصاویر، اجرای مسابقات، ارائه‌‌ی جوایز و غیره)

– قبل از انتشار تصاویر اجازه بگیرید و صاحب عکس را برچسب‌گذاری (تگ) کنید

مطلب مرتبط: کسب درآمد از اینستاگرام: ۴ روش کسب درآمد میلیاردی از اینستاگرام
۳. سفورا

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۱۷.۴ میلیون نفر

قبل از فروش محصولات‌تان، باید در آن حیطه اقتدار برقرار کنید و سفورا نمونه‌ی بسیار خوبی از این تاکتیک است. با وجود گزینه‌های زیادی که در بازار وجود دارد، داشتن جایگاه مناسب همان چیزی است که شما را یک قدم جلوتر از رقبای‌تان که به دنبال جلب توجه همان مخاطبین هستند قرار می‌دهد. هنگامی که اقتدار و اعتبار کسب کردید، دنبال‌کنندگان شما را در میان سایرین انتخاب می‌کنند.

سفورا به عنوان فروشگاه‌ّهای زنجیره‌ای لوازم آرایشی، برای جلب اعتماد، نکات زیبایی و ترفندهای زیبایی را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد. این شرکت هم پست‌های معمولی و هم استوری‌ بارگذاری می‌کند تا اطلاعات ارزشمندی را در مورد بررسی محصولات، مدهای زیبایی و برخی نکات آرایشی در اختیار دنبال‌کنندگان خود قرار دهد.

این شرکت با همکاری سفیران برند و میکرو تاثیرگرها، محتوایی تولید می‌کند که باعث می‌شود سفر مشتری در حیطه‌ی شناسایی محصول بهبود بیابد. از آن‌جایی که سفورا با متخصصان زیبایی همکاری می‌کند، می‌تواند تخصص زیبایی خود را نیز ارائه بدهد، روندی که به نوبه‌ی خود به جذب طرفداران بیش‌تر و جلب اعتماد و اطمینان در هنگام تصمیم‌گیری در زمینه‌ی خرید کمک می‌کند.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

برای افزایش اعتماد در میان مخاطبین‌تان جایگاه درست و قدرتمندی در سطح اینستاگرام ایجاد کنید.

– دستاوردهای خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید (قدردانی‌ّها، نظرات و غیره)

– از کسانی که جایگاه مناسبی دارند دعوت کنید تا نکات و ترفندهای خود را به اشتراک بگذارند

– کانال IGTV خود را راه‌اندازی کنید و به این ترتیب فیلم‌های طولانی پخش کنید که می‌توانند برای مشتریان شما ایجاد ارزش کند

مطلب مرتبط: آموزش کسب درآمداز اینستاگرام
۴. گوپرو

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۱۵.۶ میلیون

همه‌ی برندها حساب‌های خود را در اینستاگرام روی خودشان متمرکز نمی‌کنند. به عنوان مثال محبوبیت گوپرو در اینستاگرام مبتنی بر دو عامل اصلی است: این برند سبک زندگی ماجراجویی را ترویج می‌کند و به جای فروش و تمرکز روی خود برند، مشتریان را به تصویر می‌کشد. شرکت گوپرو موفقیت این استراتژی را تصدیق می‌کند:

“محصولات ما در دست مشتریان‌مان محتوایی قانع ‌کننده و معتبر را خلق می‌کنند، محتوایی که باعث افزایش آگاهی نسبت به گوپرو می‌شود و تقاضا را برای محصولات ما بیش‌تر می‌کند.”

این برند از قدرت داستان‌گویی برای افزایش تعامل در اینستاگرام استفاده می‌کند، و نتیجه این است که: گوپرو مخاطبان خود را تا ۱.۳ میلیون کاربر گسترش داد و در سال ۲۰۱۸ هشتگ #GoProAwards ۹۲ هزار بار نشر داده شد. علاوه بر این، این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۸ هشتگ #GoProHERO7 را راه‌اندازی کرد، و در حال حاضر این هشتگ k۲۶۰ توسط دیگران نشر داده شده‌است:

استفاده از داستان‌پردازی بصری بخشی از بازاریابی احساسی است که به تعامل دنبال‌کنندگان در سطح عمیق‌تر کمک می‌کند. برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه‌تان، به این فکر کنید که دنبال‌کنندگان‌تان را به عنوان قهرمان داستان‌های‌تان انتخاب کنید.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

برای ایجاد ارتباط عاطفی با طرفداران‌تان از داستان‌گویی استفاده کنید.

– با داستانی درباره‌ی شرکت‌تان و افراد پشت آن شروع کنید

– مشتری‌ها را به عنوان قهرمان داستان‌تان برگزینید

– پستی را با چند عکس / فیلم بارگذاری کنید و به این ترتیب داستان‌تان را در یک پست بیان کنید

مطلب مرتبط: روش های تبلیغات در اینستاگرام : ۷ راه حرفه ای
۵. اسوس

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۹.۳ میلیون

داشتن تنوع در قلب کمپین‌های بازاریابی مفهومی جدید نیست. بسیاری از برندها این روزها مدل‌هایی را با اندازه‌ها، جنسیت و سنین مختلف به تصویر می‌کشند، اما اسوس طرفداران بسیاری دارد که برای نگرش فراگیر برند ارزش قائل هستند، بنابراین این برند حتی بیش‌تر از حد معمول ستایش می‌شود.

در سال ۲۰۱۹، مهم است که به دنبال راه‌های جایگزین برای برقراری ارتباط با افراد مختلف در بازار باشید. به همین دلیل، اسوس تصاویری را منتشر می‌کند که افراد را از هر شکل، اندازه، جنسیت و پس‌زمینه به روشی طبیعی نشان می‌دهد. به علاوه، این تصاویر به مشتریان بالقوه کمک می‌کند زیرا بهتر درک می‌کنند که آیا موارد به تصویر کشیده‌شده نیز می‌تواند متناسب آن‌ها باشد یا خیر:

این روزها، اگر بخواهید محصولات خود را به مخاطبان گسترده‌تری بفروشید و مشتریان‌تان را راضی نگه دارید، دیگر بازاریابی گزینه‌ی به درد بخوری نیست.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

شکستن کلیشه‌ها برای جذب مخاطب گسترده‌َتر.

– برای درک مخاطبان هدف‌تان، در رسانه‌های اجتماعی تحقیق کنید

– از دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود دعوت کنید تا سفیر برند شوند

– نقاط ضعف مشتریان خود را بشناسید و اطمینان و باور نسبت به خودتان را در آن‌ها ایجاد کنید

مطلب مرتبط: ۵ صفحه با بیشترین فالوور اینستاگرام در ایران (به روزرسانی)
۶. کانورس

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۹.۱ میلیون

در عصر دیجیتال، مشتریان از تبلیغات بیش از حد به ستوه آمده‌اند، تبلیغاتی که آن‌قدر خوب به نظر می‌رسند که انگار واقعیت ندارند. برای موفقیت در اینستاگرام، نیازی به عکاسی حرفه‌ای از محصولات نیست. کانورس به ما یاد می‌دهد که محصولات شما هنوز هم می‌توانند به نوعی نقش دوم را بازی کنند.

چه چیزی باعث محبوبیت این برند و جای گرفتن در فهرست پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام می‌شود؟ این شرکت روی تصاویر سبک زندگی تمرکز دارد تا تجربیاتی که مشتریان می‌توانند با محصول آن‌ها داشته باشند ارائه کند و به واقع نتایج مطلوبی از این طریق به دست می‌آورد: تصاویر توجه مخاطبان را جلب می‌کنند زیرا نشان می‌دهند که چه جور مشتری و مخاطبی کالاها را خریداری می‌کند.

تصاویر سبک زندگی داستان‌هایی را بیان می‌کنند و مستقیماً با دنبال‌کنندگان شما صحبت می‌کنند و بنابراین با مشتریان بالقوه‌ نوعی پیوند عاطفی ایجاد می‌کنند.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

برای نشان دادن این‌که محصول شما چه‌طور با نیازهای مشتری مطابقت دارد، تصاویر سبک زندگی ارسال کنید.

– در مورد سبک زندگی مشتریان خود بیش‌تر یاد بگیرید

– برای گرفتن تصاویر واقعی سبک زندگی، به UGC اتکا کنید

– محصول خود را بدون این‌که روی آن تمرکز کنید نشان دهید
۷. ایربی‌ان‌بی

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۴.۱ میلیون

برای ایربی‌ان‌بی که در بیش از ۳۴۰۰۰ شهر و ۱۹۱ کشور جهان دفتر منحصر به فرد دارد، نمایش دادن همه جوانب خود در اینستاگرام کار دشواری است، بنابراین این شرکت با نمایش تجربیات جادویی، بر ساخت آگاهی از برند و جلب توجه دنبال‌کنندگان به این سرویس تمرکز دارد.

چه چیزی باعث محبوبیت این برند و جای گرفتن در فهرست پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام می‌شود؟ از آن‌جایی که بیش‌تر تصاویر مستقیماً از طریق بلاگرهای مسافران یا سایر میهمانانی که از سرویس ایربی‌ان‌بی استفاده کرده‌اند به دست آمده‌اند، صفحه‌ی اینستاگرام این برند واقعی به نظر می‌رسد و پست‌ها تعامل زیادی را دریافت می‌کنند:

علاوه بر این، ایربی‌ان‌بی برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام که ۱۲۵ میلیون نفر به آن دسترسی پیدا کردند و یک ارتقاء ۶ امتیازی در قصد خرید در آلمان و استرالیا برای شرکت به دست آورد، از تبلیغات ویدیویی کاروسل استفاده کرد. به عبارت دیگر، مخاطبان هدف ایربی‌ان‌بی از تجربیات سفر واقعی‌تری برخوردار می‌شوند.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

تمرکز خود را روی تجربیاتی بگذارید که طرفداران شما می‌توانند با برند شما به دست بیاورند به این ترتیب مصرف‌کنندگان بیش‌تری به دست می‌آورید.

– برای رسیدن به بازخورد مشتری، هشتگ‌های مرتبط ایجاد کنید

– از مشتریان دعوت کنید مزایای محصول شما را از نگاه خودشان فاش کنند

– به طرفداران برجسته اعتبار عکس بدهید تا دیگران را به تولید محتوا و افزایش وفاداری به برند ترغیب کنند
۸. لاکست

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۴.۱ میلیون

سابقه‌ی لاکست به سال ۱۹۳۳ برمی‌گردد که این برند نمادین توسط اسطوره‌ی تنیس فرانسه، رنه لاکست ساخته شد. این شرکت به تاریخ خود افتخار می‌کند زیرا کیفیت محصولات‌اش را به مشتریان بالقوه‌ای که دارد، ثابت می‌کند. علاوه بر این، لاکست از روش‌های خلاقانه‌ای برای ترکیب مدهای گذشته و فعلی استفاده می‌کند تا به دنبال‌کنندگان یادآوری کند که محصولات آن‌ها هرگز از مد نمی‌افتند.

لاکست به عنوان یک شرکت با سابقه‌ی طولانی، باید تعادلی را میان پایبندی به اصول خود و ابتکاری بودن برای جذب مشتریان جدید حفظ کند. بنابراین، ترکیب گذشته و حال یک روش عالی برای دستیابی به اهداف تجاری است.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

قدرت تاریخچه‌ و اصالت برند را با هم ترکیب کنید تا با نسل جدید مصرف‌کنندگان ارتباط بیش‌تری داشته باشید.

– کاربران را به پشت صحنه‌ی برندتان ببرید و درباره‌ی تاریخچه برندتان اطلاعات بیش‌تری به آن‌ها بدهید

– به دنبال‌کنندگان خود بگویید که این شرکت چه خدمات و اهدافی دارد

– با استفاده از تصاویر خلاق، داستان‌های خسته کننده را به روایت‌هایی جذاب و جالب تبدیل کنید
۹. لانکوم

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۳.۶ میلیون نفر

از آن‌جایی که جمعیت مخطابین اینستاگرام این برند اساسا خانم هستند، جای تعجبی نیست که رقابت بسیار سنگینی برای کسب اعتبار و جایگاه مناسب در این پلت‌فرم اهمیت زیادی دارد. برای برندهای زیبایی در هر اندازه‌ای که هستند، مهم است که یک قدم جلوتر از رقبای خود باشند، بنابراین لانکوم تلاش می‌کند تا اطلاعات ارزنده‌ای را در مورد مزایای محصولات در اختیار شما قرار دهد.

لانکوم به افتخار عرضه‌ی یک محصول جدید، هایلایت جدیدی در استوری‌های اینستاگرام ایجاد کرد تا تمام اطلاعات مربوط به کرم پودر تاینت آیدِل با پوشش‌دهی بالا، یکی از محصولات بسیار پرطرفدار خود را حفظ کند. هنگامی که دنبال‌کنندگان به این گروه از محصولات علاقه‌مند هستند، خیلی راحت می‌توانند با زدن روی استورهای‌ هایلایت‌شده اطلاعات بیش‌تری کسب کنند – از رنگ‌های مختلف این کرم‌پودر گرفته تا توصیه‌های تأثیرگذاران:

مشتریان بالقوه هنگام کشف محصولات روی پلت‌فرم، نمی‌توانند موارد واقعی را قبل از خرید مشاهده کنند، لمس کنند و آن‌ها را امتحان کنند. از آن‌جایی که برندها باید محصولات را به گونه‌ای به نمایش بگذارند تا دنبال‌کنندگان بتوانند محصولاتی را که در معرض دید نیستند خریداری کنند، نوشتن در مورد محصولی که عرضه می‌کنید در اینستاگرام ضروری است.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام: مزایای محصولات خود را توضیح دهید تا در دنبال‌کنندگان‌تان علاقه ایجاد کنید.

– روی چگونگی بهره‌مندی مشتریان از محصولات شما متمرکز شوید

– اطلاعات مرتبط و عمیقی را در مورد محصول‌تان به دنبال‌کنندگان ارائه دهید

– از قدرت محتوای زودگذر استفاده کنید تا سر و صدا اطراف برندتان ایجاد شود
۱۰. اوریو

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۲.۵ میلیون نفر

برای کمپانی اوریو که چیزی جز کوکی به عنوان محصول نداشت، حضور فعال و پررنگ در رسانه‌های اجتماعی کار دشواری بود. با این حال، این شرکت به روز و فعال است و ایده‌های خلاقانه‌ای پیدا می‌کند و به کمک آن‌ها محصول خود را به روشی جالب و جذاب نشان می‌دهد. در نتیجه، این شرکت محتوای بصری جذابی ایجاد می‌کند و بدین وسیله توجه مردم را به خود جلب می‌کند.

این برند همراه با سر و صدای زیادی که در مورد فصل آخر سریال بازی تاج و تخت جریان داشت، نه تنها کوکی‌های نسخه محدود را منتشر کرد بلکه با ۲،۷۵۰ کوکی اوریو با همکاری HBO و Elastic ویدیویی از بازی تاج و تخت را بازسازی کرد. از آن‌جایی که این کمپانی از ویدیوهای اینستاگرام بهره می‌برد و این نوع محتوا به خوبی برای مخاطبان موثر است، جای هیچ تعجبی نیست که این شرکت برای خلق یک فیلم تعاملی تلاش کرده‌است:

چه چیزی باعث محبوبیت این برند و جای گرفتن در فهرست پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام می‌شود؟ شکی نیست که این شرکت به خوبی آگاه است که آن‌چه مد و باب روز می‌شود چطور تاثیرگذار است و منجر به تعامل زیاد کاربران در اینستاگرام، آگاهی از برند و دنبال کردن فعال و جدی مخاطبین می‌شود.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

با بازاریابی موقعیتی به روز باشید تا باعث ایجاد سر و صدا در مورد محصول‌تان شوید.

– برای ارائه‌ی تجربه‌ای به شدت شخصی که برای مشتریان مهم است، به اخبار توجه داشته باشید

– یک پست موقعیتی با کیفیت بالا تهیه کنید و به موقع آن را منتشر کنید
۱۱. مِیدوِل

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۱.۳ میلیون نفر

میدول مانند هر شرکتی دوست دارد درآمد خود را افزایش دهد، بنابراین برای بهبود تجربه‌ی خرید مشتریان خود اقدام به فروش در اینستاگرام نموده‌است. نکته‌ای که باعث می‌شود این برند تجاری روی این پلتفرم بسیار چشمگیر و قابل‌توجه باشد، این است که روی بهینه‌سازی تجارت الکترونیک متمرکز شده‌است: هرچه روند خرید آسان‌تر باشد، تعداد مشتریانی که از برند خریداری می‌کنند، بیش‌تر خواهد بود.

چه چیزی باعث محبوبیت این برند و جای گرفتن در فهرست پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام می‌شود؟ از آن‌جایی که اینستاگرام برای ارتقاء خرید اجتماعی از ویژگی‌های خاص کسب و کاری برخوردار است، میدول برای افزایش فروش الکترونیکی بیش‌ترین استفاده را از این نوآوری‌ها دارد. این شرکت از به کار بردن برچسب‌های (تگ) محصول و اتیکت‌های محصولات گرفته تا گروه‌بندی موارد در استوری‌های هایلایت شده سود می‌برد و می‌داند که چگونه دنبال‌کنندگان خود را ترغیب به خرید از طریق این اپلیکیشن کند:

به عبارت ساده‌تر، میدول از اینستاگرام به عنوان بازار دیگری برای فروش کالاهای خود استفاده می‌کند و بیش‌ترین استفاده را از ویژگی‌های اینستاگرام می‌کند تا به مشتریان اجازه بدهد که بدون ترک اپلیکیشن خرید خود را انجام بدهند.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

با بهینه‌سازی تجارت الکترونیکی به مشتریان خود کمک کنید تا محصولات را از طریق اپلیکیشن خریداری کنند و به این ترتیب فروش‌تان را رونق بدهید.

– برای این‌که به بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان در مورد برند و محصولات‌تان آگاهی بدهید، صفحه‌ی اصلی اینستاگرام‌تان را بهینه کنید.

– محصولات خود را در اینستاگرام از طریق نیوزفید و استوری‌ها نشان دهید

– از تگ‌ها و برچسب‌های محصول استفاده کنید تا اطلاعات مربوط به آیتم‌ها را به دنبال‌کنندگان ارائه دهید
۱۲. تاکوبل

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۱.۲ میلیون نفر

با رشد سریع بازاریابی در اینستاگرام، داشتن یک صفحه‌ی جالب و جذاب در اینستاگرام روشی اثبات‌شده برای مطرح شدن و جذب دنبال‌کننده‌ است. فقط نگاهی به حساب تاکوبل در اینستاگرام خود بیندازید: این شرکت تمرکز خود را به جمعیت جوانان اختصاص داده‌است، بنابراین حس طنز و خلاقیت را برای تولید محتوایی چشم‌نواز که توجه دنبال‌کنندگان را به طرف خود بکشاند، ترکیب می‌کند.

برای تاکو بل، هنگامی که پای خلق تصاویری که محصولات آن‌ها را نشان می‌دهد، به میان می‌آید، محدوده‌ای به وسعت آسمان در دسترس است – حتی دیوانه‌کننده‌ترین ایده‌ها نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند. از آن‌جایی که این شرکت جوانان را به عنوان مخاطب هدف دارد، آن‌ها عاشق چنین نوآوری‌هایی هستند چرا که این تصاویر در یاد هر کسی می‌مانند.

چه چیزی باعث محبوبیت این برند و جای گرفتن در فهرست پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام می‌شود؟ این شرکت به کمک تصاویر خلاق به طور فوق‌العاده‌ای از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند. این شرکت از قبل برنامه‌ریزی می‌کند، و به طور مداوم محتوایی را منتشر می‌کند که در ذهن مخاطبان هدف فرو می‌رود. اما اگر تازه وارد بازاریابی اینستاگرام شده‌اید، همیشه می‌توانید برای ایجاد تصاویر جذاب به الگوهای رسانه‌های اجتماعی اعتماد کنید.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

برای جلب توجه مخاطبان‌تان، تصاویر خلاقانه‌ای را منتشر کنید.

– به یک طرح، موضوع ، پالت رنگ و فیلتر پایبند باشید

– برای تولید تصاویر و عکس‌های چشم نواز خلاقیت به خرج بدهید

– برای برنامه‌ریزی محتوا و پیش‌نمایش فید از Hopper HQ استفاده کنید
۱۳. داو

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۴۳۱k

داو نمونه‌ی موفقیت‌آمیز از برندهایی است که می‌توانند از بازاریابی تنوع‌گرا به نفع خودشان سود ببرند. این شرکت معتقد است که زیبایی در همه‌ی شکل‌ها و اندازه‌ها امکان‌پذیر است و استراتژی بازاریابی آن با هدف کمک به بالا رفتن عزت نفس در مصرف‌کنندگان زن انجام می‌شود. داو با ایجاد یک هشتگ خاص #زیبایی‌حقیقی، پیام خود را در مورد زیبایی در اینستاگرام پخش می‌کند. بدیهی است که این تاکتیک اعتماد و وفاداری به برند را افزایش می‌دهد.

بیایید نگاهی به کمپین ShowUs از داو بیندازیم. پس از انجام تحقیقات، این شرکت دریافت که با وجود تصاویری که به طور روزمره از رسانه‌ها منتشر یا پخش می‌شود، ۷۰٪ از زنان احساس زیبایی ندارند، بنابراین داو کمپینی را راه می‌اندازد که زنان را ترغیب می‌کند تا کلیشه‌های زیبایی را بشکنند و تصاویر واقعی از خودشان به اشتراک بگذارند.

چه چیزی باعث محبوبیت این برند و جای گرفتن در فهرست پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام می‌شود؟ داو به جای تبلیغ محصولات خود، به مشتریان‌اش کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را با تبلیغ ایده‌ی تنوع، برطرف کنند. در نتیجه، مردم احساس ارزش‌مندی خواهند داشت و با این برند احساس نزدیکی می‌کنند، و همین در نهایت سبب ایجاد اعتماد به برند در آن‌ها می‌شود.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

یک استراتژی بازاریابی تنوع‌گرا را برای دستیابی به مصرف‌کنندگان بالقوه تهیه کنید.

– مشتریان خود را اولویت قرار دهید

– برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد گروه‌های جدید بازار خودتان تحقیق کنید

– به دنبال‌کنندگان‌تان گوش بدهید و به آن‌ها توجه کنید تا نقاط ضعف‌شان را متجه شوید
۱۴. دِگورنی

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۲۳۵k

بازاریابی اینستاگرام فقط برای تبلیغ محصولات زیبایی، لباس و جواهرات نیست. در واقع این پلت‌فرم یک بازار خوب برای هدف قرار دادن مخاطبان سطح بالای شما است. در مورد فروش کاغذ دیواری‌های دست‌ساز در اینستاگرام چه؟ دگورنی با استفاده از استراتژی بصری درست، می‌داند که چگونه لوکس‌ترین کاغذ دیواری‌ها، پارچه‌ها و چینی‌های نقاشی‌شده با دستِ جهان را تبلیغ کند.

برای فروش کاغذ دیواری‌ها در اینستاگرام به نمایش گذاشتن آن‌ها از زوایای مختلف کافی نیست. اینستاگرام با استراتژی بصری مناسب، می‌تواند به جای خود محصول، سبک زندگی را بفروشد، بنابراین دگورنی به این ایده پایبند است. این شرکت از طریق به اشتراک گذاشتن گزینه‌های طراحی داخلی گرفته تا ارسال محتوای متمایز و خاص، بر استفاده از مطالب سبک زندگی متمرکز شده‌است و به این ترتیب به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که با برند چه چیزی را می‌توانند دریافت کنند و استفاده از محصول را ترغیب می‌کنند.

این شرکت با استفاده از تکنیک جایگزینی محصول، محصولات خود را در اینستاگرام نشان می‌دهد بدون اینکه رفتاری افراط‌آمیز جهت فروش محصولات‌اش داشته باشد. از آن‌جایی که اکثر آدم‌ها با دیدن بیش‌تر تحریک می‌شوند، تصاویر زیبا توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند و به موارد قابل‌توجه و خاص بیش‌تر علاقه‌مند می‌شوند.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

از یک محتوای تصویری قدرتمند برای جذب مخاطبین دارای جایگاه خوب و ارتباط با آن‌ها استفاده کنید.

– مشتریان خاص و اولویت‌های سبک زندگی آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید

– محتوای سبک زندگی را در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود بگنجانید

– برای ایجاد یک هویت تجاری بصری قدرتمند سرمایه‌گذاری کنید
۱۵. میل‌چیمپ

  • تعداد دنبال‌کنندگان: ۹۶.۲k

وقتی یک شرکت روی فروش محصولات و خدمات به کسب و کارهای دیگر متمرکز شده‌است، اینستاگرام آشکارترین ابزار بازاریابی برای ارتقاء یک کسب و کار نیست. با این وجود، میل‌چیمپ مثال مهم برای تبلیغ محصول است، صرف نظر از این‌که مخاطب مورد نظر شما چه کسی است. این شرکت به دلیل راه‌حل‌های DIY برای مشاغل شناخته‌شده است، اما از اینستاگرام برای ایجاد آگاهی از برند، تعامل با مشتریان و افزایش فروش استفاده می‌کند.

چه چیزی باعث محبوبیت این برند و جای گرفتن در فهرست پرطرفدارترین برندها در اینستاگرام می‌شود؟ این شرکت می‌داند که پشت هر کسب و کاری یک انسان وجود دارد، بنابراین تمرکز خود را روی تأمین نیازهای مشتریان‌اش قرار داده‌است با وجود این‌که یک شرکت B۲B محسوب می‌شود. به عنوان مثال، میل‌چیمپ مزایای محصول را برای دنبال‌کنندگان خود توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه آن محصول به شیوه‌ای بامزه و خلاقانه، به صرفه‌جویی در وقت کمک می‌کند.

میل‌چیمپ با کمک یک فیلم کوتاه، به دنبال‌کنندگان خود آموزش می‌دهد، و به مشتریان‌اش کمک می‌کند تا برای صرفه‌جویی در وقت، تلاش و هزینه‌هایشان، تصمیم درستی برای خریدی که دارند اتخاذ کنند. در واقع میل‌چیمپ ثابت کرد که اینستاگرام برای به نتیجه رسیدن شرکت‌های B۲B هم مناسب است.

  • خلاصه‌ای بر گرایشات اینستاگرام:

برای دنبال‌کنندگان توضیح دهید که چگونه نقاط ضعف خود را حل کنند تا به این ترتیب حتی بتوانید محصولات B۲B را تبلیغ کنید.

– در مورد مشتریان‌تان و مشکلاتی که دارند فکر کنید

– به دنبال‌کنندگان محتوای آموزشی ارائه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *