هندزفری,عوارض استفاده هندزفری,خطرات استفاده هندزفری,هندزفری موجب چه بیماری هایی میشود,مقاله در مورد عوارض استفاده هندزفری,دانستنی ها در مورد هندزفری,هندزفری و بیماری های مرتبط,عوارض استفاده زیاد هندزفری

در دنیای امروزی که استفاده از هندزفری ها بسیار فراگیر شده است نگرانی از خطرات و آسیب های استفاده ی مداوم از هندزفری می تواند عامل نگرانی بسیاری از افراد باشد. در این نوشتار با انواع مخاطراتی که ممکن است شما را تهدید کند با شما همراه هستیم.

در خصوص اينکه چه علائمي بايد فرد را نگران کند که گوشش از طريق استفاده از هندزفری آسيب ديده است، بايد گفت؛ اولين علامت در فرد ممکن است کم‌شنوايي نبوده و فرد فقط در گوش خود صداي زنگ يک يا دو طرفه احساس کند و پس از اين مرحله فرد به تدريج احساس مي‌کند که شنوايي‌ آن کم شده است.

در صورتي که اين کم شنوايي خيلي شديد شود، ممکن است مشکلاتي مانند سرگيجه و سردرد ايجاد شود.
آسيب استفاده از هندزفری به سن فرد بستگي دارد و افراد زير ۱۷ سال حساس‌تر هستند و گوش آنان نسبت به صدا آسيب‌پذيرتر است.

همچنين در افراد بالاي ۴۰ سال نيز که به تدريج پيرگوش مي‌شوند اين آسيب‌ها بيشتر است.

متاسفانه در جوامع امروزي استفاده از هندزفري، تلفن همراه و موزيک‌هاي بلند در مراسم و خودروي شخصي شايع شده است که شدت‌ اين صداها گاهي فراتر از طاقت گوش يعني بيش از ۹۰ يا حتي ۱۰۰ دسي‌بل است.

صداهاي عادي مانند صحبت کردن، حدود ۶۰ دسي‌بل و قابل تحمل براي گوش است و هندزفري بايد با شدت متعارف کمتر از ۸۰ دسي‌بل و حداکثر مدت زمان استفاده ۴۵ دقيقه باشد و بيشتر از آن مجاز نيست، اگر در طول روز و غيرمداوم استفاده شود، بايد کمتر از هفت ساعت استفاده شود.

گوش براي خود مکانيزم دفاعي دارد که از آن در مقابل صداهاي بلند حفاظت مي‌کند، همچنين يک‌سري مکانيزم‌هاي دفاعي در گوش وجود دارد که با انقباض عضلات کوچکي که در آن است و کاهش ميزان شدت صوتي که به حلزون مي‌رسد، مي‌تواند تا حدودي از بروز آسيب‌ها جلوگيري کند.

اما وقتي شدت صوت از حدي بالاتر برود مکانيزم‌هاي دفاعي خيلي کارآمد نخواهند بود و ممکن است به دو شکل موجب آسيب گوش شود.

خطرات هندزفري در صورت استفاده طولاني مدت:

اگر جز آن دسته از افرادي هستيد که مدت زيادي را با هدفون يا هندزفري انواع منابع پخش به موسيقي گوش مي دهيد ،بهتر است در عادات خود تجديد نظر کرده و اين زمان را به حداقل برسانيد.

متخصصان، وزوز گوش، صداهاي آزاردهنده در گوش، کم شدن آستانه شنوايي و کاهش حساسيت گوش به صداهاي بلند را از نتايج استفاده اين سيستم ها دانسته اند.

افراد به منظور حفظ سلامت شنوايي خود مي بايست از استفاده طولاني مدت از هندزفري و نيز گوش دادن به اصوات بلند اجتناب کرده و سعي کنند ميزان صدا را طوري تنظيم کنند که شنوايي آنها دچار آسيب نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *