در این نوشتار به این پرسش پاسخ داده می شود که چگونه بفهمیم چه کسانی دسترسی به تلگرام ما دارند؟

این روزها تلگرام بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری افراد مخصوصا ایرانی‌ها شده است. این اپلیکیشن پیام رسان آنچنان جای خود را در بین کاربران باز کرده است که حال به صورت روزانه میلیون‌ها نفر تنها در ایران از این اپلیکیشن برای فرستادن و دریافت پیام‌ها و فایل‌ها استفاده می‌کنند.

همین موضوع خود دلیلی است که افرادی به دنبال سوء استفاده از این اپلیکیشن باشند تا بتوانند به خصوصی‌ترین اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین دسترسی به تلگرام می تواند نگران کننده باشد. دانستن روش‌هایی برای برای قطع دسترسی سایرین از تلگرام شخصی شما می‌تواند در حفاظت اطلاعات محرمانه تان بسیار سودمند باشد. با ما همراه باشید.

تلگرام, دسترسی به تلگرام

هک کردن و دسترسی به دیتا‌ها و سرور‌های تلگرام مطمئنا با توجه به امنیت بالای این اپلیکیشن پیام رسان اگر نگوییم برای یک شخص غیر ممکن است حداقل کار راحتی نخواهد بود ولی مشکل از جایی نشات می‌گیرد که از طریق دسترسی چند دقیقه‌ای یا چند ثانیه‌ای به گوشی یا هر اکانت تلگرامی شما به راحتی میتوان برای مدت‌ها به تمام مطالبی که شما دریافت می‌کنید یا می‌فرستید دسترسی داشت.
هک تلگرام

پس استفاده از لغت هک برای تلگرام کاملا نادرست است و شاید اسم این عمل را بی‌احتیاطی نامید. حال برای اینکه از این موضوع سوء استفاده نشود و ما مشخص نکنیم از چه طرقی می‌توان به یک اکانت دسترسی داشت از آن عبور می‌کنیم ولی به شما روش‌های قطع دسترسی اقرادی که به اکانت شما دسترسی دارند را آموزش می‌دهیم.

مطلب مرتبط : ۷ بهترین کانال تلگرام ایرانی را بشناسید
مراحل:
۱) به قسمت تنظیمات یا SETTING تلگرام بروید:

بعد از اینکه تلگرام را باز کردید سه خط بالا سمت چپ را بزنید و سپس از پنجره باز شده تب Settings را زده تا وارد بخش تنظیمات تلگرام خود شوید.

تلگرام, دسترسی به تلگرام

۲) به قسمت PRIVACY AND SECURITY بروید:
در قسمت تنظیمات تلگرام خود به قسمت privacy and security رفته و بر روی آن بزنید تا وارد صفحه جدیدی شوید.

مطلب مرتبط : کسب درآمد از تلگرام: ۲ روش کسب درآمد میلیاردی از تلگرام

تلگرام, دسترسی به تلگرام
۳) به قسمت ACTIVE SESSIONS بروید:

پس از اینکه به قسمت privacy and security مراجعه کردید در این مرحله و در قسمت security گزینه Active Sessions را پیدا کرده و بر روی آن بزنید.

مطلب مرتبط : ۵ صفحه با بیشترین فالوور اینستاگرام در جهان

تلگرام, دسترسی به تلگرام
۴) دیوایس‌های مورد نظر را حذف کنید:

در این قسمت و پس وارد شدن به قسمت Active Sessions شما در ابتدا current session را مشاهده می‌کنید که مربوط به همان اکانت گوشی شما می‌باشد ولی در قسمت پایین تر و در زیر نوشته قرمز رنگ تمام دیوایس‌ها و کامپیوتر هایی که به این اکانت شما دسترسی دارند را مشاهده می‌کنید.

در این قسمت در جلوی و زیر هر گزینه IP آن دستگاه یا کامپیوتر هایی که به اکانت شما دسترسی دارند را مشاهده می‌کنید (طبیعی است اگر هیچ موردی مشاهده نمی‌کنید پس هیچ IP یا دستگاهی به اکانت تلگرام شما شما دسترسی ندارد) و همچنین سایر اطلاعات و نام کشور. علاوه بر آن شما می‌توانید در هر قسمت مشاهده کنید هر کدام از این دستگاه‌ها در چه تاریخ و زمانی برای آخرین بار به اکانت تلگرام شما دسترسی داشته‌اند.
مطلب مرتبط : ۲۰ پرطرفدارترین صفحه فیس بوک در جهان

در تصویر در باکس سبز رنگ دستگاه فعلی خود که با آن به تلگرام متصل هستید را مشاهده می‌کنید و در باکس قرمز رنگ تمام دستگاه هایی که از طریق کامپیوتر، تبلت، و … به دستگاه شما دسترسی دارند.

تلگرام,‌ دسترسی به تلگرام

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که علاوه بر نسخه موبایل تلگرام از نسخه دسکتاپ هم استفاده می‌کنید پس حتما IP خود را در این بخش مشاهده خواهید کرد. اما حال سوال اینجاست که چگونه جلوی دسترسی افراد یا IP هایی که نمی‌خواهید دسترسی به تلگرام شما داشته باشند را بگیرید. برای این کار تنها کافیست بر روی هر یک از آنها بزنید و سپس گزینه OK بزنید تا دسترسی آن IP به اکانت شما قطع شود. اگر هم کلا به غیر از گوشی با هیچ وسیله و کامپیوتر دیگری به تلگرام خود متصل نیستید می‌توانید با زدن نوشته قرمز رنگ terminate all other sessions دسترسی هر دستگاهی غیر از گوشی خود را به اکانت تلگرام خود از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *