ست کردن پرده و روتختی از انتخاب‌های اساسی یک اتاق خواب به شمار می‌آید. رنگ، نقش، جنس و نوع سبک آن‌ها از مواردی است که باید برای یک ست بی عیب و نقص مد نظر قرار دهید.
ست کردن پرده و روتختی

ست کردن اثاثیه خانه یکی از اساسی‌ترین مراحل در طراحی دکوراسیون داخلی است. اغلب افراد خودشان این مقوله را بعهده می‌گیرند. کمتر پیش می‌آید که افراد از یک طراح، برای زیبایی و تناسب هرچه بیشتر فضا کمک بگیرند. از اساسی‌ترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی، می‌توان به ست کردن رنگ اثاثیه و سبک چیدمان اشاره کرد. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم شیوه‌های ست کردن پرده و روتختی در اتاق خواب را برای شما شرح دهیم.
نحوه ست کردن پرده و روتختی

شیوه‌های مختلفی برای ست کردن وجود دارد. اما مهم‌ترین نکته سلیقه خانم خانه برای ست کردن است. حتما این سوال هم برای شما پیش آمده است که چگونه پرده اتاق و روتختی را ست کنید؟ ما در اینجا چند راه ساده را به شما آموزش می دهیم.
ست کردن بر اساس رنگ

از اصلی‌ترین شیوه‌های ست کردن، می‌توان به استفاده از یک رنگ خاص در طرح و پارچه اشاره کرد. به عنوان مثال از رنگ آبی یا طیف آن برای پرده یا روتختی استفاده کنید. می‌توانید برای بقیه اثاثیه، رنگ‌های مکمل یا خنثی را بکار ببرید.

همانطور می‌توان از رنگ‌های مکمل در اتاق خواب استفاده کرد. رنگ‌هایی مثل قرمز و سبز، آبی و نارنجی، زرد و بنفش طیف‌های وسیعی را برای شما ایجاد می‌کنند. این نوع انتخاب، تضادی در فضای شما ایجاد خواهد کرد که به زیبایی اتاق خواب شما می‌افزاید.

پرده و روتختی اتاق خواب
ست کردن بر اساس طرح و نقش

یکی از راه‌های ست کردن، استفاده از یک نقش مشابه بر روی پرده یا روتختی است. معمولا یک طرح یا یک الگوی چاپی خاص می‌تواند شکل‌دهنده پارچه‌های مورد استفاده شما باشد. از این شیوه می‌توان در اتاق کودکان هم استفاده کرد.

پرده و روتختی اتاق خواب
ست کردن بر اساس سبک

همانطور که می‌دانید دکوراسیون داخلی در دنیا با سبک‌های مختلف اجرا می‌شود. در هر سبک، لوازم و اثاثیه مختص به همان سبک در فضا استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید یکی از سبک‌های دکوراسیون را که بیشتر مورد پسند شماست را انتخاب کنید. همچنین سبک انتخابی باید با فضای موجود در خانه شما هماهنگ باشد. بهتر است همه لوازم اتاق را بر اساس همان سبک بکار ببرید.

فرض کنید سبک مینیمال را انتخاب کرده‌اید. اساس این سبک ساده‌گرایی است. بدون هیچگونه بافت و نقش، همه چیز ساده انتخاب می‌شود. تخت خواب ساده چهارگوش، در کنار کفپوش سنگ با ابعاد بزرگ که بند کاشی‌ها کمتر دیده شود می تواند انتخاب مناسبی باشد. پارچه و پرده هم تک‌رنگ و بدون نقش و نگار با رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *