طرز تهیه چیز کیک یخچالی

چیز کیک آن هم از نوع یخچالی از خوشمزه‌ترین و اشتهاآورترین عصرانه‌ها و میان وعده‌هایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در روزهای داغ تابستان آن را امتحان کنید. طرز تهیه چیز کیک یخچالی چندان سخت نیست. با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم

بیسکویت ۲۲۵ گرم
کره ۸۵ گرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
آب سرد ۱/۴ پیمانه
پنیر خامه‌ای ۴۵۰ گرم
پودر شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
خامه پرچرب ۲ پیمانه
اسانس وانیل ۲ قاشق چای‌خوری
مربا یا میوه (دلخواه)

طرز تهیه چیز کیک
طرز تهیه چیز کیک یخچالی

بیسکویت ها را خرد و پودر کرده و کره ذوب شده را روی آن بریزید. سپس در غذاساز (یا هر وسیله مشابه دیگری) مخلوط را میکس کنید. کف قالب را کاغذ روغنی بیندازید و مواد را (اصطلاحا کراست) کف آن ریخته و با کمک یک لیوان کراست را فشرده کنید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شود.
پودر ژلاتین را در آب سرد مخلوط کرده و ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید تا ذرات ژلاتین خیس بخورند. سپس مخلوط را چند دقیقه روی در کتری قرار دهید تا ژله خوب حل شود. بعد از آن ژلاتین باید کمی خنک شود.
پنیر خامه‌ای و پودر شکر را با همزن برقی خوب هم بزنید تا فرم بگیرد. سپس وانیل و خامه را به آن بیافزایید و مجددا با همزن مخلوط کنید. بعد از ۳ تا ۴ دقیقه، پودر ژلاتین خنک شده را به مواد اضافه و مخلوط کنید. مایه چیز کیک را با دور تند همزن بزنید تا حدی که با خارج کردن سری همزن، خامه قله‌مانند شود.
کراست چیزکیک را از فریزر بیرون بیاورید و روی آن مایه چیز کیک را بریزید. می‌توانید از تکه‌های میوه مورد علاقه‌تان روی مایه قرار دهید. چیز کیک را به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب سفت شود. برای تزیین می‌توانید به جای میوه تازه از مربا هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *