آیا اخیرا به فکر مهاجرت افتاده‌اید و دوست دارید زندگی جدیدی را در کشور دیگری آغاز کنید؟ مقداری پس‌انداز دارید اما این مقدار تا چه مدت کفاف زندگی شما را خواهد داد؟ خوب اگر به کشورهای قید شده در این فهرست بروید، ممکن است پس‌اندازتان تا مدتی کفاف زندگی شما را بدهد البته به شرط اینکه بتوانید از شر مشکلات حاصل از کرونا و محدودیت های آن و مشکلات و موانع ویزا برای ایرانیان عبور کنید. در این نوشتار با ۱۰ ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت در ۲۰۲۰ آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.
ارزان ترین کشور جهان برای زندگی
۱. هند

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

برای چندین سال پیاپی، هند ارزان‌ترین کشور جهان برای زندگی بوده‌است. هزینه زندگی در یک آپارتمان یک خوابه تقریباً 100 دلار هزینه دارد و واقعا مبلغ زیادی نیست.
۲. آفریقای جنوبی

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

هرچند آفریقای جنوبی یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در قاره آفریقا است، اما به لحاظ هزینه‌های زندگی بسیار مقرون به صرفه است. این کشور بسیار ثروتمند است و شهروندانش نیز در اوضاع خوبی به سر می‌برند، اما هنوز هم هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار پایین است.
۳. کوزوو

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

اگر توانایی پرداخت 324 دلار در ماه را دارید می‌توانید در کوزوو با یک سبک زندگی کاملاً سالم زندگی کنید. این کشور ارزان‌ترین کالاهای مصرفی و مواد غذایی مورد نیاز روزانه شما را دارد.
۴. پاکستان

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

همسایه هند، پاکستان رتبه ۴ را در این فهرست به دست آورده‌است. با این حال، باید توجه داشت که اگرچه یکی از ارزان‌ترین کشورها برای زندگی است، اما برای گردشگران هنوز هم خطرناک است. پاکستان برای احیای تصویر خود اصلاحاتی را انجام داده‌است، اما هنوز مسیری طولانی را پیش روی دارد.
۵. اوکراین

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

اگر از طرفداران مک دونالد هستید، ممکن است بخواهید در مورد مهاجرت به اوکراین فکر کنید، کشوری که ارزان‌ترین خوراکی‌ها و مواد غذایی را دارد. اگر این دلیل برای شما قانع‌کننده و کافی نیست، بدانید که هزینه زندگی در اوکراین 65٪ کم‌تر از آمریکاست. این کشور بسیار زیبا است و شما از زندگی در آن‌جا قطعا لذت خواهید برد.
۶. قزاقستان

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

شما می‌توانید یک لیتر شیر را در این کشور با قیمت کمتر از یک دلار و با چند سنت یک وعده نان بخرید و یک آپارتمان را با هزینه کم‌تر از 200 دلار در ماه در مناطق مرکزی شهرهای قزاقستان اجاره کنید. به علاوه این کشور برخلاف بسیاری از کشورهای همسایه‌اش، به طور حیرت‌انگیزی توسعه یافته‌است و مطمئنا گزینه بسیار خوبی برای زندگی ارزان محسوب می‌شود.
۷. نپال

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

در سال‌های اخیر نپال رتبه‌ی بالاتری در این فهرست داشت اما کشورهای دیگر اخیراً قدرت خرید بیش‌تری نسبت به نپال به دست آورده‌اند. حتی زندگی در پایتخت این کشور، یعنی کاتماندو هزینه زیادی برای شما ندارد.

اجاره یک ماه برای یک آپارتمان مناسب و معقول با 1 اتاق خواب می‌تواند حدود ۸۰ دلار باشد.
۸. زامبیا

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

اگرچه اجاره در زامبیا کمی بیش تر از بسیاری از کشورهای قید شده در این فهرست است، اما این کشور به دلیل ارزان و قابل خرید بودن کالاها، در فهرست ارزان‌ترین کشورها برای زندگی جایگاهی کسب می‌کند. به غیر از اجاره، هزینه‌های زندگی در این کشور نیز در میان کشورهای آفریقا یکی از پایین‌ترین‌ها است.
۹. سوریه

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

کشور زیبای دیگری که در این فهرست قرار می‌گیرد، سوریه است. با وجود اینکه این کشور ممکن است مقرون به صرفه و واقعاً زیبا باشد، اما به دلیل شرایط سیاسی فعلی بسیار ناامن است. شاید بازسازی باعث بازگشت روزهای خوب این کشور مقرون به صرفه شود، اما در حال حاضر، در رده نهم قرار دارد. رفتن به این کشور در حال حاضر اصلا توصیه نمی‌شود.
۱۰. پاراگوئه

ارزان ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت

هزینه‌های ماهانه در این کشور واقع شده در آمریکای جنوبی تقریباً 350 دلار در ماه است. مواد غذایی، اجاره، کالاهای مصرفی همه بسیار مقرون به صرفه هستند. شهروندان از قدرت خرید بالایی برخوردار هستند و تقاضای کالاها در سال‌های اخیر کاهش یافته‌است.

همیشه محبور نیستید برای داشتن یک زندگی شاهانه مانند یک پادشاه هزینه کنید. چندین کشور وجود دارند که به شما امکان زندگی یک زندگی راحت را با پول بسیار اندک می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *