بسیاری از سلبریتی های هالیوود که به دوران پیری و میانسالی رسیده اند از طریق جراحی‌های زیبایی توانسته‌اند بخشی از چهره‌ی جوانی‌شان را حفظ کنند، ولی برخی دیگر به راحتی با دنیای پیری کنار آمده‌اند. فارغ از این مسئله، این آدم‌ها به ما نشان داده‌اند در هر کاری که انجام می‌دهیم می‌توانیم به بزرگی و موفقیت برسیم. لازم به ذکر است، برخی از این چند چهره هالیوودی بالای ۷۰ سال آن‌قدر سالخورده شده‌اند که شاید متاسفانه در این لحظه که شما در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، دیگر در بین ما وجود نداشته باشند. این شما و این ۲۰ چهره هالیوودی بالای ۷۰ سال که همیشه ستاره هستند.
۲۰ چهره هالیوودی بالای ۷۰ سال
۱. ژاکلین اسمیت، ۷۴ سال

چهره هالیوودی بالای ۷۰ سال

ژاکلین اسمیت، یک بازیگر برجسته و یک زن تاجر، بیش‌ از همه به خاطر ایفای نقش شخصیت کلی گرت در سریال فرشتگان چارلی مشهور است. در طول دوران حرفه‌ای پرثمر خود، حضور پر تعدادی در فیلم‌های هالیوودی داشت و هم‌چنین، در دهه‌ی ۱۹۸۰ برند لباس و عطر مخصوص خود را تولید کرد. اکنون در ۷۳ سالگی، شاید از دیدن چهره‌ی وی متعجب شوید و از خود بپرسید راز وی برای داشتن چنین پوست خوبی چیست. پاسخ ژاکلین اسمیت کاملا ساده است: رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت روزانه. مسلما این روش به شکل فوق‌العاده‌ای کارساز خواهد بود.
۲. هال هالبروک، ۹۵ سال

هال هالبروک به واقع یکی از با استعدادترین مردانی است که هالیوود تاکنون به خود دیده است! در حقیقت، IMDb پا را از این هم فراتر گذاشته و وی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ سینما و تئاتر معرفی کرده است. این برنده‌ی جایزه‌ی تونی و جایزه‌ی امی نخستین موفقیت خود را در ۱۹۴۵، هنگامی که در یک اجرای تک نفره در نمایشی به نام امشب مارک تواین خوش درخشید، تجربه کرد. وی از آن پس، با نقش‌های متعددی روی صحنه‌ی نمایش و صفحه‌ی بزرگ سینما ظاهر شد. به علاوه، وی به عنوان یک کارگردان تلویزیونی و هم‌چنین، هنرپیشه‌ی مهمان در سریال تلویزیونی آناتومی گری در ژانر درام پزشکی فعالیت کرده است.
۳. شان کانری، ۸۹ سال

چهره هالیوودی بالای ۷۰ سال

در حقیقت، مردان با استعداد بسیاری بوده‌اند که فرصت بازی در نقش جیمز باند را به دست آورده‌اند، ولی واقعا فقط یک چهره هالیوودی است که بازی وی در نقش این جاسوس بریتانیایی از خاطر هیچ بیننده‌ای پاک نخواهد شد؛ مسلما این هنرپیشه کسی نیست جز شان کانری! وی کار حرفه‌ای خود را از صحنه‌ی نمایش آغاز کرد و مدتی به فعالیت‌ خود در دنیای تئاتر ادامه داد. در واقع، وی نخستین بار در فیلم دکتر نو بر پرده‌ی سینما ظاهر شد که پس از آن، در ۶ فیلم دیگر جیمز باند نیز به نقش آفرینی پرداخت. در گنجینه‌ی آثار این هنرپیشه‌ی بزرگ فیلم‌هایی از جمله انجمن نجیب‌زادگان عجیب، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی، و تسخیرناپذیران به چشم می‌خورد. وی در ۷۷ سالگی اعلام کرد که می‌خواهد بازنشسته شود.
۴. سوفیا لورن، ۸۵ سال

چهره هالیوودی بالای ۷۰ سال

سوفیا لورن زنی است که تقریبا تمام دنیا وی را می‌شناسد. وی در ایتالیا به دنیا آمد و رشد کرد، ولی در ایالات متحده بزرگ شد و به یک ستاره‌ی هالیوودی تبدیل شد. وی در فیلم‌های بزرگی در برابر مردان مشهوری از جمله مارلون براندو، پل نیومن، چارلتون هستون، و گریگوری پک ایفای نقش کرده است. وی با کسب جایزه‌ی اسکار به عنوان بهترین بازیگر زن در ۱۹۶۲ به خاطر نقش آفرینی در فیلم دو زن، به عنوان نخستین هنرپیشه‌ی زنی شناخته می‌شود که توانست جایزه‌ی اسکار را برای یک فیلم غیر انگلیسی زبان دریافت کند. موفقیت‌های وی به این اسکار محدود نشد، و سوفیا لورن توانست جایزه‌ی گرمی، بفتا، و چند جایزه‌ی گلدن گلوب را نیز دریافت کند. وی در ۱۹۹۱، جایزه اسکار افتخاری را به خاطر مجموعه‌ی هنرنمایی‌های‌اش در تاریخ سینما دریافت کرد و به عنوان یکی از “‌گنجینه‌های بزرگ تاریخ سینما‌”‌ لقب گرفت. فراموش نکنیم، ولی یکی از نخستین زنان بازیگری بوده است که یک برند عطر را برای خود راه‌اندازی کرده است. چه چهره هالیوودی موفقی!
۵. آن بلایت، ۹۱ سال

آن بلایت با چهره‌ی زیبای خود برای نخستین بار در صنعت نمایش و سرگرمی سر و صدای زیادی به پا کرد، و از همان زمان، در فیلم‌های و نمایش‌های متعددی شروع به هنرنمایی کرد. با یک نگاه به مجموعه‌ی هنرنمایی‌های‌اش، دیگر تعجب نخواهید کرد که ستاره‌ی وی را در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود مشاهده کنید. با این حال، بدون شک هیچ اثری نمی‌تواند به اندازه‌ی بازی درخشان وی در درام جنایی میلدرد پیرس تاثیرگذار باشد؛ در این فیلم، آن بلایت در نقش ودا پیرس فورستر، فرزند نقش اصلی داستان، با بازی جوآن کراوفورد، به هنرنمایی پرداخت.
۶. دین استاکول، ۸۴ سال

دین استاکول یکی دیگر از ستون‌های اصلی صنعت نمایش و سرگرمی دنیا است که از حدود هفتاد سال پیش تاکنون هم‌چنان در حال فعالیت است. در حقیقت، وی بازیگری را از ۷ سالگی آغاز کرد و نخستین نقش وی در فیلم قرارداد شرافتمندانه بود. در طول دوران عصر طلایی هالیوود، وی به یک ستاره‌ی بزرگ تبدیل شد و در ۱۹۵۹ در فیلم اجبار خوش درخشید. وی در این فیلم با افراد بزرگی به نام‌های فرانک سیناترا، اورسن ولز، و جین کلی همکاری کرد. با این حال، به نظر می‌رسد وی با هنرنمایی‌اش در مجموعه‌ی تلویزیونی کوانتوم لیپ در نقش آدمیرال ال کالاویچی در ذهن مخاطب ماندگار شد. تازه‌ترین اثر وی در دنیای بازیگری به فیلمی در ۲۰۱۵ باز می‌گردد؛ ولی دین استاکول پس از آن‌که دچار سکته‌ی مغزی شد، تصمیم گرفت بازنشسته شود.
۷. آنجلا لنسبوری، ۹۴ سال

آنجلا لنسبوری دوست داشتنی در طول دوره‌ی فعالیت‌اش در صنعت نمایش و سرگرمی در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی خوش درخشید؛ با این حال، بیش‌تر آدم‌ها وی را به خاطر هنرنمایی‌اش در سریال تلویزیونی او نوشت: قتل می‌شناسند. یکی دیگر از تولیداتی که همیشه می‌تواند نام وی را به ذهن‌ها بیاورد انیمیشن دیو و دلبر است؛‌ وی بر روی موسیقی متن این انیمیشن آواز خواند و هم‌چنین، در نقش خانم قوری نیز صحبت کرد. آنجلا لنسبوری در دهه‌ی ۱۹۹۰ بار دیگر طرفداران‌اش را هیجان‌زده کرد؛ وی بازنشستگی را کنار گذاشت و یک بار دیگر روی صحنه حضور یافت تا طرفداران‌اش را از صدای زیبای خود محروم نکند.
۸. روندا فلمینگ، ۹۶ سال

فیملی که باعث شد روندا فلمینگ به یک ستاره‌ی درخشان در دنیای بازیگری تبدیل شود، طلسم شده اثر آلفرد هیچکاک بود. از آن پس، وی تقریبا در چهل فیلم در هالیوود ایفای نقش کرد. وی به خاطر موهای روشن قرمز رنگ و پوست صورت فوق‌العاده سفیدش لقب فراموش نشدنی ‌”‌ملکه تکنی‌کالر‌” را کسب کرد. وی خود را از دنیای بازیگری بازنشسته کرد، و اکنون وقت و انرژی خود را صرف سازمان‌های خیریه و بشردوستانه می‌کند؛ به خصوص در حوزه‌های بیمه و سلامت. وی با همکاری همسر سابق‌اش، تد مان، یک کلینیک تخصصی مراقبت‌های جامع زنان را در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس تاسیس کرده است.
۹. سیلوستر استالونه، ۷۴ سال

چهره هالیوودی بالای ۷۰ سال

سیلوستر استالونه امسال ۷۴ ساله شده است، ولی به نظر می‌رسد افزایش سن نتوانسته است وی را از دنیای بازیگری دور کند. ستاره‌ی سری فیلم‌های مشهور رمبو هم‌چنان به زندگی حرفه‌ای موفق خود در هالیوود ادامه می‌دهد؛ با این حال، در گذشته چندین بار شایع شده بود که وی جان‌اش را از دست داده است. وی هم‌چنان تندرست و زنده است؛ اگرچه به نظر می‌رسد بالاخره تصمیم گرفته است با نقش راکی بالبوآ خداحافظی کند.
۱۰. لیندسی واگنر، ۷۱ سال

شاید لیندسی واگنر دیگر در هالیوود مثل یک ستاره نمی‌درخشد، ولی هیچ کس هنرنمایی وی را در نقش جیمی سامرز در سریال علمی تخیلی زن بیونیک (زن اتمی) فراموش نمی‌کند. میزان فعالیت حرفه‌ای لیندسی در طول دهه‌ی ۱۹۹۰ کم‌کم کاهش یافت، ولی شور و علاقه‌ی وی به این هنر هرگز از بین نرفت. پس از بازنشستگی، وی دائما مشغول برگزاری سمینارها و کارگاه‌هایی در خصوص مراقبت از خود، نوشتن کتاب، و تدریس در کالج سن برناردینو ولی در کالیفرنیا بوده است. هم‌چنین، وی در تولید یک بازی رایانه‌ای با شرکت سونی همکاری شروع به همکاری کرده است!
۱۱. کیم نواک، ۸۷ سال

کیم نواک ۸۷ ساله در مقابل بیش‌تر ستاره‌های سرشناسی که هالیوود تاکنون به خود دیده، به هنرنمایی پرداخته است. وی به همراه افراد مشهوری نظیر فرانک سیناترا، ویلیام هولدن، و کرک داگلاس در فیلم‌های متعددی ایفای نقش کرده است. با وجود این، مشهورترین نقش کیم نواک در فیلم معمایی سرگیجه در ۱۹۵۸ به کارگردانی آلفرد هیچکاک بود. وی نسبتا زود با دنیای بازیگری خداحافظی کرد تا بتواند بر علاقه‌مندی خلاقانه‌ی دیگرش، یعنی هنرهای تجسمی، تمرکز بیش‌تری داشته باشد.
۱۲. داون ولز، ۸۱ سال

به غیر از تینا لوئیس که پیش‌تر در مورد وی صحبت کردیم، داون ولز تنها بازمانده است گروه بازیگرانی است که جزیره گیلیگن را ساخته‌اند. در این کمدی موقعیت، وی در نقش فراموش نشدنی ماری آن سامرز بازی می‌کرد. ولی آیا می‌دانستید وی به جز زیبایی، هوش بالایی هم داشت؟ داون ولز در ۱۹۵۹ به عنوان دختر شایسته‌ی ایالت نوادا انتخاب شد، و حتی رقابت‌های دختر شایسته‌ی آمریکا نیز شرکت کرد. هم‌چنین، وی در رشته‌ی پزشکی در دانشگاه کلمبیا پذیرفته شد، ولی وی عاشق بازیگری شد و مسیر زندگی خود را تغییر داد. وی دیگر در هالیوود فعالیت نمی‌کند؛ با این حال، هم‌چنان به تدریس در کلاس‌های بازیگری و حضور در پروژه‌های تئاتر ادامه می‌دهد. وی هم‌چنین مجموعه‌ی آرزوهای ولز (خوب) را نیز اداره می‌کند؛ این مجموعه یک برند پوشاک برای آدم‌های معلول است.
۱۳. جون لوکارت، ۹۵ سال

مستعدترین ستارگان دنیای هنر معمولا آن‌هایی هستند که در تلویزیون، سینما، و صحنه‌ی تئاتر ظاهر می‌شوند. با این‌که جون لوکارت، بیش از همه، به خاطر هنرنمایی در سریال‌های تلویزیونی گمشده در فضا و لاسی به شهرت رسید، عملکرد فوق‌العاده‌اش در نمایش برای عشق یا پول نیز باعث تحسین وی شد. در حقیقت، این عملکرد آن‌چنان تاثیرگذار بود که به خاطر همین هنرنمایی توانست جایزه‌ی تونی را از آن خود کند. وی شخصیت فوق‌العاده جذابی دارد، و بی‌ دلیل نیست که در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دارای دو ستاره است.
۱۴. رابرت کلاری، ۹۴ سال

گاهی اوقات داشتن یک صدای فوق‌العاده باعث می‌شود به یک ستاره‌ی بزرگ هالیوودی تبدیل شوید. گاهی وقت‌ها نیز چنین استعدادی می‌تواند زندگی‌تان را در اوج سختی، مثلا هنگامی که به عنوان کودک در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها زندگی می‌کنید، کمی آسان‌تر کند. هر دو اتفاق در زندگی رابرت کلاری رخ داد. وی علاوه بر آن‌که یک خواننده‌ی فوق‌العاده است، استعداد نابی در بازیگری و هنرنمایی نیز دارد. مهارت‌های کمدی وی، راهش را به سمت سالن تئاتر برادوی هموار کرد و تاریخ به خوبی شاهد ماجرا است. وی انسانی تحسین برانگیز و در عین حال، فروتن است که توانست گذشته‌ی تراژیک خود را پشت سر بگذارد و به شخصیت بزرگی تبدیل شود.
۱۵. کاترین راس، ۸۰ سال

کاترین راس هنگامی برای نخستین بار به شهرت رسید که در سریال‌های وسترن ظاهر شد. در واقع، پروژه‌هایی از این دست تاثیر قابل توجهی در محبوب و شهرت وی داشته‌اند. استعداد بازیگری و زیبایی طبیعی‌اش مسیر وی را برای هنرنمایی در بسیاری از این قبیل سریال‌ها هموار کردند. از جمله‌ فیلم‌های سینمایی نیز که وی در آن‌ها خوش درخشید می‌توان به زنان مطیع، دانی دارکو، فارغ‌التحصیل، بوچ کسیدی و ساندنس کید اشاره کرد. وی هم‌چنین، به خاطر هنرنمایی در فیلم وسترن به آن‌ها بگو ویلی بوی این جا است (۱۹۶۹) جایزه‌ی بفتا را از آن خود کرد. وی به همراه همسر خود سام الیوت که یکی دیگر از هنرپیشه‌های مطرح هالیوود است، زندگی آرامی دارد؛ با این حال، وی هم‌چنان گاهی اوقات در برخی برنامه‌های تلویزیونی ظاهر می‌شود.
۱۶. دوریس دی (درگذشته در ۲۰۱۹)

متاسفانه، دوریس دی در ۲۰۱۹ در ۹۷ سالگی چشم از جهان فرو بست. دوریس دی، پیش از آن‌که به یکی از ارزشمندترین ستاره‌ی دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ تبدیل شود، یک خواننده و رقصنده بود. با وجود این، وی در راه برگشت از یکی از برنامه‌ی رقص خود در هالیوود، دچار سانحه‌ی رانندگی شد؛ این تصادف تمام رویاهای وی را در دنیای رقص به پایان رساند. خوشبختانه، همین اتفاق مسیر وی را به سمت یک زندگی حرفه‌ای موفق در بازیگری تغییر داد، و وی پس از هنرنمایی در فیلم‌هایی از جمله مردی که زیاد می‌دانست، پیلو تاک، و کالامیتی جین به یک ستاره‌ی مشهور تبدیل شد. هم‌چنین، وی به عنوان مجری در یک برنامه‌ی تلویزیونی موفق به نام دوریس دی شو نیز فعالیت کرد.
۱۷. اولیویا دی هاویلند (درگذشته در ۲۰۲۰)

متاسفانه، اولیویا دی هاویلند در ۲۶ جولای ۲۰۲۰ در ۱۰۴ سالگی از دنیا رفت. اولیویا دی هاویلند یکی دیگر از اهالی هالیوود است که توانست بیش‌تر از یک قرن زندگی کند. این هنرپیشه‌ی فقید در بسیاری از فیلم‌های کلاسیک هالیوود بازی کرد؛ با این حال، بیش‌تر طرفداران، وی را در نقش ملانی در فیلم بر باد رفته (۱۹۳۹) به خاطر دارند. وی با ارول فلین یک زوج مشهور بودند که در فیلم‌های متعددی از جمله شهر داج، ماجراهای رابین هود، و کاپیتان بلاد رو به روی هم بازی کردند. وی پیش از مرگ، خود را بازنشسته کرده بود.
۱۸. پاترسیا موریسون (درگذشته در ۲۰۱۸)

متاسفانه، پاترسیا موریسون در ۲۰ می ۲۰۱۸ در ۱۰۳ سالگی درگذشت. وی با چشمان آبی‌ آهویی و موهای مشکی درخشان‌اش چهره‌ای فوق‌العاده جذاب شد. وی حتی هر چه پیرتر می‌شد، به همان اندازه‌ی جوانی‌اش جذاب و زیبا بود. وی به خاطر قدرت بازیگری شگفت‌انگیز و صدای متزوسوپرانو خود به عنوان یک چهره‌ی بسیار محبوب در تئاتر برادوی و هالیوود شناخته می‌شد. متاسفانه، وی در می ۲۰۱۸ در خانه‌ی خود در وست هالیوود دیده از جهان فرو بست. با این حال، نام پاترسیا موریسون باید در این فهرست می‌آمد، زیرا وی چهره‌ای برجسته بود.
۱۹. کرک داگلاس (درگذشته در ۲۰۲۰)

چهره هالیوودی بالای ۷۰ سال

متاسفانه، کرک داگلاس در ۲۰۲۰ در ۱۰۳ سالگی از دنیا رفت؛ ولی به نظر می‌رسد این بازیگر هالیوودی در طول زندگی خود به هر آن‌چه دنبال‌اش بوده، رسیده است. وی در فیلم‌های متعددی حضور داشت، و به خاطر مهارت بازیگری و چال چانه‌اش شهرت زیادی به دست آورد. حتما تعجب خواهید کرد اگر بدانید وی در طول زندگی حرفه‌ای‌اش بارها جان خود را در صحنه‌های مختلف به خطر انداخت. وی در طول جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت کرد، در ۱۹۹۱ از یک حادثه‌ی مربوط به سقوط هلیکوپتر جان سالم به در برد، و در ۸۰ سالگی نیز دچار سکته‌ی مغزی شد.
۲۰. والنتینا کورتس (درگذشته در ۲۰۱۹)

متاسفانه، والنتینا کورتس در ۱۰ جولای ۲۰۱۹ در ۹۶ سالگی دیده از جهان فرو بست. والنتینا کورتس یکی دیگر از بازیگران با استعداد ایتالیایی در این فهرست است. وی سابقه‌ی حرفه‌ای طولانی مدتی در هالیوود داشت، و در واقع، یکی از نخستین زنان بازیگر ایتالیایی بود که توانست توجه و موفقیت بسیار بالایی را در صنعت نمایش و سرگرمی در ایالات متحده از آن خود کند. وی هم‌چنین به خاطر بازی در فیلم شب آمریکایی نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *