انسان‌ها نیازها و احتیاجاتی دارند. هر یک از ما به طریقی خواستار چیزی هستیم و از کاری که برای رسیدن به خواسته‌مان باید انجام دهیم واهمه نداریم. این حقیقت ساده در تمام جنبه‌های زندگی ما صدق می‌کند، حتی در قبول سرپرستی یک سگ. مقاله حاضر این نیازها را برآورده می‌کند و همدم و همراهی از جنس سگ‌ها را به شما معرفی می‌کند که بی‌قید و شرط دوست‌تان خواهد داشت. در این نوشتار با انواع بهترین نژاد سگ و روحیات و شیوه نگهداری هر کدام از انواع سگ ها آشنا می شوید.

بهترین نژاد سگ

اینکه سگی انتخاب کنید که با سبک زندگی‌تان سازگار باشد بسیار حائز اهمیت است. اگر فردی پر تلاش و فعال هستید پس بهتر است سگی پر جنب و جوش انتخاب کنید. البته، تمام توله سگ‌ها پر جنب و جوش هستند، اما سگ‌های بالغ چطور؟ انجام یک سری تحقیقات بر روی نژاد سگی که در آینده انتخاب خواهید کرد به شما کمک می‌کند بهترین موردی را که با سبک زندگی‌تان همخوانی دارد برگزینید.

در مورد محیط چطور؟ باید برای حیوان خانگی‌تان فضای کافی جهت دویدن و بازی کردن فراهم کنید. بعضی از سگ‌ها کاملا با زندگی کردن در یک آپارتمان کوچک هم راحت هستند، اما بعضی دیگر به فضای بزرگتری در حیاط خانه نیاز دارند. بهترین نژادهای سگ‌ها می‌توانند تمام نیازهایی که در ادامه می‌آیند و حتی بیشتر از آنها را نیز برای ما برآورده کنند.
بهترین نژاد سگ برای کسانی که به حریف تمرینی (ورزشی) نیاز دارند
۱. لابرادور رتریور

لابرادور رتریور

لاب‌ها وفادار، پر انرژی، و همیشه آماده‌ی بازی هستند. اگر می‌خواهید برای ماجراجویی یک همراه خوب داشته باشید، بیشتر از این جست‌وجو نکنید. این نژاد عاشق شنا کردن، پیاده رویی، و انجام هر گونه فعالیت در فضای باز بیرون از خانه است.

اکثر لابرادورها ماهیت توله‌گونه‌ی خود را حتی پس از طی کردن سن بلوغ حفظ می‌کنند. لاب‌ها همچنین بسیار مهربان و با محبت هستند و با شلوغی و همهمه آشفته نمی‌شوند، به همین خاطر سگ‌های خانوادگی بی‌نظیری محسوب می‌شوند.

مطلب مرتبط: حیوانات نامرئی: ۹ حیوان نامرئی که نمی‌شناختید
۲. سیبرین هاسکی

سیبرین هاسکی

هاسکی‌ها سگ‌های بی‌نظیری برای ورزشکاران و ماجراجویانی هستند که می‌خواهند از فعالیت‌های خارج از خانه‌ با حیوان خانگی‌شان نهایت استفاده و لذت را ببرند. آنها بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که تیمار کردن و مراقبت‌های لازم برای نگهداری یک سیبرین هاسکی اذیت‌شان نمی‌کند بلکه حتی از مزیت فعال بودن در کنار آنها استفاده می‌برند.

این سگ‌ها دلشان می‌خواهد که بهترین دوست هر کسی باشند، و حتی می‌توانند با ابراز هیجانات و احساسات‌شان آدم را کلافه کنند. سیبرین هاسکی‌ها آزادی طلب و بازیگوش هستند، و به خاطر احتیاج زیادی که به انرژی بالا و تحرک دارند، نیازمند تغذیه‌ی درست و تمرینات مکرر هستند تا دچار رفتارهای مخرب ناشی از خستگی و کسالت نشوند.
۳. گلدن رتریور

گلدن رتریور

به مانند لابرادور رتریور، گلدن رتریورها نیز سگ‌های پر انرژی و خونگرمی هستند که دوست دارند همیشه کنار آدم‌ها باشند و با آدم‌ها از هر سنی کنار می‌آیند. آنها یکی از محبوب‌ترین بهترین نژاد سگ در امریکا هستند، و آمار حکایت از آن دارد که اغلب این سگ‌ها را زنانی که حیوانات خانگی دارند به سرپرستی قبول می‌کنند.

این سگ‌ها پوششی بلند و با شکوه دارند که برای سالم ماندن به شانه کردن منظم نیاز دارد. از آنجایی که رتریور هستند می‌توانند ساعت‌ها در پارک فریزبی بازی کنند و عاشق پیاده روی طولانی مدت با همراه انسانی خود هستند.
۴. باکسر

باکسر

باکسرها یک نژاد پرتکاپو و غیرقابل کنترل هستند. آنها عزیز دل بچه‌ها و گاهی حیوانات کوچکتر مثل گربه‌ها هستند، اما اگر ابتدائا خوب اهلی و اجتماعی نشده باشند ممکن است به سگ‌هایی پرخاشگر تبدیل شوند. آنها در خانه می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. جایی که تمام توجهات و زمان بازی لازم را در اختیار خود دارند.

این نژاد با پا به سن گذاشتن تمایل به آرام شدن از خود نشان می‌دهد، و به خوبی با شخصیتی که در رابطه با فعالیت فیزیکی و آرمیدن هم نظرش باشد کنار می‌آید. باکسرها به خاطر شخصیت احمقانه‌ای که دارند معروف هستند. آنها به طور قطع بهترین نژاد سگ برای زنان هستند و اغلب دیده شده که از صاحب مونث خود دفاع می‌کنند.

مطلب مرتبط: تک همسری در حیوانات: ۱۶ حیوان تک همسر که حیرت‌انگیز هستند
۵. جک راسل تریر

جک راسل تریر

از بسیاری از سگ‌های این بخش جثه‌ی کوچکتری دارد اما هرگز یک جک راسل را نمی‌توانید از نوع رفتارش تشخیص دهید. این سگ‌ها دقیق، مصمم، و باهوش هستند. برای کسانی که هم دوست دارند سگ بغلی داشته باشند و هم یک همراه پر جنب و جوش که به ندرت یک جا بند می‌شود فوق‌العاده خوب هستند.

نه تنها تمرین‌های فیزیکی آنها را سر شوق می‌آورد، بلکه آنها وقتی به لحاظ ذهنی هم تحریک یا به چالش کشیده می‌شوند بهترین واکنش را نشان می‌دهند. آنها معمولا با آدم‌ها صمیمی هستند اما نسبت به سگ‌های دیگر یا حیوانات دیگر ممکن است حس پرخاشگرانه داشته باشند.
۶. شپرد استرالیایی

شپرد استرالیایی

شپردهای استرالیایی، که اساسا به عنوان سگ‌های گله پرورش داده می‌شوند، بسیار باهوش و تعلیم‌پذیر هستند. به طور طبیعی، از آنها سگ‌های مزرعه‌ی بسیار خوبی به‌عمل می‌آید، اما برای هر کسی که با ماهیت مهربانانه و پر انرژی آنها سازگار باشد حیوان خانگی فوق‌العاده خوبی خواهند بود.

این نژاد عاشق هر دو فعالیت و تحرک ذهنی و فیزیکی است و برای آن دسته از صاحبانی که می‌خواهند آنها را تعلیم دهند تا چالاک شوند عالی هستند. ساده بگوییم آنها یکی از محبوب‌ترین و بهترین نژاد سگ به خصوص برای خانم‌ها هستند.

مطلب مرتبط: ۷ حقیقت درباره جفت گیری گربه ها که واقعا جالب و جذاب است
۷. ویزلا

ویزلا

ویزلای لاغر فوق‌العاده سریع و بسیار پر انرژی است. آنها همراهان فوق‌العاده‌ای برای کسانی هستند که دوندگانی جدی به حساب می‌آیند. این نوع از بهترین نژاد سگ عاشق فضای بیرون، ورزشکار بودن و فعالیت روزانه هستند. به خاطر پوشش کوتاه و ریزش موی کم‌شان، یکی از نژادهای هیپوآلرژیک هستند (احتمال آن که باعث آلرژی شوند بسیار کم است).

ویزلا اغلب تا حدی صمیمی و مهربان است که به آدم‌ها می‌چسبد. آنها عاشق این هستند که آدم‌ها را هر جا می‌روند دنبال کنند و بسیار مستعد ابتلا به اضطراب جدایی هستند. ویزلاها با سایر حیوانات صمیمی هستند اما در اطراف غریبه‌ها کمی خجالتی می‌شوند و زمان می‌برد تا گرم شوند.
۸. وایمارانر

وایمارانر

این سگ‌های شکاری دارای ظاهر مشخص طاقت زیاد و توانایی ورزشی بالایی دارند. آنها همراهان خوبی برای کسانی هستند که به پیاده‌روی‌های طولانی یا اردو زدن می‌روند و یا فعالیت‌های مشابه انجام می‌دهند. طبیعتا، این سگ‌های شکاری شامه‌ی شکار قدرتمندی دارند، بنابراین به عنوان یک سگ تنها نهایت سعی‌شان را خواهند کرد.

این نژاد وفادار به خانواده‌های‌شان و محتاط نسبت به غریبه‌ها وقتی فضای زیادی در اختیار داشته باشد بسیار خوشحال خواهد بود. آنها دوست دارند ابتدا با کسانی که از قبل به آنها اعتماد پیدا کرده‌اند تعامل داشته باشند، و اغلب شاهد خواهید بود که صاحبان‌شان در پارک‌ مخصوص سگ‌ها با وایمارانرهای خود در حال قدم زدن هستند.

مطلب مرتبط: ۳۰ عجیب ترین عادت جفت گیری حیوانات
۹. شیبا اینو

شیبا اینو

شماره‌ی ۹ از فهرست بهترین نژاد سگ ها شیبا اینو است. این‌ها سگ‌های مستقل و باهوشی هستند که اغلب گفته می‌شود تا حدودی شبیه گربه‌ها هستند. این حیوان بسیار سریع است و اشتیاق شکار بالایی دارد و تا زمانی که بند قلاده‌ی آنها را در دست بگیرید که در نروند می‌توانید روی همراهی‌شان با خودتان در هنگام قدم زدن حساب کنید.

شیباها عموما سگ‌های تمیزی هستند و در آپارتمان‌ها مادامی که صاحبانشان با آنها به اندازه‌ی کافی بازی کنند خوب رفتار می‌کنند و عمل بدی از آنها سر نخواهد زد. این سگ‌ها برای کسانی که به دنبال سگ‌های ورزشی هستند اما نیازی ندارند که بیش از اندازه با این حیوان خانگی‌شان مهربان باشند ایده‌آلند.
۱۰. بُردِر کُلی

بُردِر کُلی

بردر کلی‌ها بد باهوش و سخت‌کوش هستند! سوای آن که سگ‌های گله‌ی فوق‌العاده‌ای هستند، این حیوان‌ها در چابکی حرف ندارند! چون این نژاد می‌تواند بسیار فعال و حساس باشد، مطمئن شدن از این که آنها برای تمام انرژی اضافی خود طرح و برنامه‌ای داشته باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این نژاد به یقین یکی از بهترین نژادهای سگ موجود در جهان است اما آنها به توجه و مراقبت زیاد و البته صرف وقت از جانب شما نیاز دارند. بردر کلی‌ها از همه بهتر در خانه‌های نواحی روستایی سازگار می‌شوند که در آنجا فضای زیادی برای دویدن و بازی کردن در اختیار دارند.
بهترین نژاد سگ برای کسانی که به وفاداری و حمایت احتیاج دارند
۱۱. ژرمن شپرد

ژرمن شپرد

ژرمن شپردها ظاهری بسیار دلهره آور دارند و می‌توانند نسبت به غریبه‌ها مشکوک شوند که برای کسانی که به دنبال یک حامی هستند عالی هستند. این سگ‌ها فوق‌العاده به صاحب خود وفادار هستند، سگ‌های خانواده‌ی خوبی می‌شوند، و به توجه زیادی نیاز دارند.

ژرمن شپردها، به مانند بسیاری از سگ‌های کاری، فوق‌العاده باهوش هستند و برای خوش بودن به تمرین و حتی هدف نیاز دارند. هرچند ژرمن شپرد دوست دارد درون خانه و با خانواده‌اش باشد، اما بیشتر در خانه‌ای شاد است که حیاتی بزرگ و درندشت داشته باشد.

مطلب مرتبط: ۲۷ باهوش ترین حیوان جهان که باورتان نمی شود
۱۲. بول ماستیف

بول ماستیف

بول ماستیف باهوش است و دوست دارد برای خودش فکر کند، اما مطیع و مشتاق خدمت است. این‌ها را با جثه‌ی درشتش ترکیب کنید و آن وقت یک سگ نگهبان فوق‌العاده خواهید داشت. بر خلاف سگ‌هایی مانند ژرمن شپرد، بول ماستیف‌ها کامل مستقل هستند و به توجه زیادی نیاز ندارند.

آن‌ها فوق‌العاده آرام هستند و به غیر از کمی ورزش منظم روزانه به چیز دیگری برای شاد بودن نیاز ندازند. به خاطر همین، آنها می‌توانند در کمال تعجب و به رغم جثه‌ی بزرگی که دارند سگ‌های آپارتمانی خوبی باشند.

این سگ‌ها آرام و بسیار مراقب هستند. آنها با بچه‌ها طبیعی رفتار می‌کنند، و محافظت از آنها را وظیفه‌ی خود می‌دانند. نه ‌تنها این‌ها یکی از بهترین‌ نژاد سگ‌ها برای خانم‌ها هستند، بلکه بهترین نژاد سگ خانواده نیز به شمار می‌روند.
۱۳. سگ کوهستانی برنس

سگ کوهستانی برنس

سگ کوهستانی برنس ترکیبی از هوش و حس آرامش است. به عنوان یک سگ نگهبان، آنها بیشتر توهم خطر را القا می‌کنند تا اینکه واقعا خطرناک باشند. حتی اگرچه یکی از خوشتیپ‌ترین و خوش منظرترین و بهترین نژاد سگ هستند، جثه‌ی آنها اغلب باعث ترس غریبه‌ها می‌شود.

در حالی که این سگ‌ها تمایل دارند از آدم‌هایی که نمی‌شناسندشان کناره گیری کنند، پرخاشگرانه رفتار کردن چیزی غیر عادی برای آنها نیست، که همین امر آنها را به نژادی تبدیل می‌کند که برای افراد نیازمند حمایت عالی هستند. در واقع این نژاد حس و مسئولیت زیادی برای محافظت از صاحب خود احساس می‌کند و اگر ببیند که صاحبش را خطری تهدید می‌کند سریعا از او دفاع خواهد کرد.
۱۴. روتوایلر

روتوایلر

روتوایلرها با ظاهر قدرتمند و ویژگی‌های برجسته‌شان استوار به نظر می‌رسند و خودشان را وقف دور نگه داشتن صاحبانشان از خطر می‌کنند. بر خلاف سگ کوهستانی برنس که در فوق به آن اشاره شد، این نژاد از سگ‌ها در واقع بسیار قدرتمند هستند و نیروی گاز گرفتن شدیدی دارند و می‌توانند هنگام محافظت از صاحبانشان آسیب جدی به فرد مزاحم وارد کنند.

معمولا، روتوایلرها از حس اعتماد به نفس آرامی برخوردار است و از غریبه‌ها کاملا دوری می‌کند، و اگر کسی نزدیک‌شان شود موجب ترس و وحشت او خواهند شد، اما در حد معقول. آنها همراهان شانه به شانه‌ی فوق‌العاده‌ای هستند، اما سگ‌های خانواده‌ی خوبی نیز به شمار می‌روند، که آنها را به بهترین نژاد سگ به ویژه برای خانم‌ها تبدیل می‌کند.

مطلب مرتبط: عکس‌های بی نظیر از نادرترین حیوانات روی زمین
۱۵. سگ جیندوی کره ای

سگ جیندوی کره ای

وفاداری ویژگی شخصیتی مختص به سگ‌های جیندوی کره‌ای است. این سگ‌ها بسیار وابسته به آدم‌ها هستند و نیاز دارند که بخشی از یک خانواده باشند. بر اساس آمار، بیشتر خانم‌ها آنها را اختیار می‌کنند. تمیزی و ماهیت آرام‌شان باعث می‌شود سگ‌های آپارتمانی بی‌نظیری بشوند.

چون‌ از آدم‌ها مراقبت بسیار زیادی می‌کنند، مهم است که در اوایل زندگی با آنها صمیمی شوید تا با هر کسی که به منزل‌تان می‌آید به خاطر احساس تهدیدی که از جانب او احساس می‌کند پرخاشگرانه رفتار نکند.
۱۶. دوبرمن پینچر

دوبرمن پینچر

دوبرمن پینچرها نژادی مراقب و فداکار هستند. این سگ‌ها بسیار فعال و باهوش هستند و به تمرین زیاد و تغذیه‌ی دقیق نیاز دارند. آنها می‌توانند برای خانم‌هایی که برای دور ماندن از خطر به سگ‌های محافظ علاقمند هستند هدیه‌ی خوبی باشند.

مانند بسیاری از سگ‌های با وفا، دوبرمن‌ها نه تنها یکی از بهترین سگ‌ها برای زنان به شمار می‌روند بلکه حیوانات خانگی بی‌نظیری نیز هستند چون با کودکان خوش رفتارند و دلشان می‌خواهد که در فعالیت‌های روزانه‌ی خانواده شرکت کنند. این حیوانات بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که عاشق فعالیتند، و در عین حال سگی مراقب می‌خواهند که ظاهری ترسناک داشته باشد و بتواند در هنگام نیاز از آنها حمایت کند.
۱۷. آکیتا

آکیتا

آکیتاها سگ‌هایی بزرگ با ظاهری جذاب و منحصر به فرد هستند. آنها به شدت باوفا هستند و خودشان را فدای صاحبشان می‌کنند، و به صاحبی نیاز دارند که بتواند به آنها به عنوان رهبر گروه احترام بگذارد. هر کسی که یک سگ آکیتا را انتخاب می‌کند باید زمان زیادی برای تعلیم، تمرین و بازی با او صرف کند.

باهوش و خودسر هستند، و اگر با مقررات سخت تعلیم داده نشوند، به صاحب خود می‌پرند و احتمالا در نهایت اگر با آنها سفت و سخت و جدی نباشید دچار مشکلات رفتاری خواهند شد. این‌ سگ‌ها به خانواده اعتماد می‌کنند، با غریبه‌ها سرد می‌گیرند و سگ‌های نگهبان بی‌نظیری برای خانم‌ها محسوب می‌شوند.

مطلب مرتبط: زن سالاری در حیوانات: ۱۰ گونه حیوانی ماده سالار
۱۸. سگ کوموندور

سگ کوموندور

این نژاد شدیدا اهل خانه و محافظ است. آنها هم بهترین نژاد سگ برای زنان به شمار می‌روند، چون خیلی با دقت از صاحب خود مراقبت می‌کنند. کوموندورها به صاحبی جدی و سخت‌گیر نیاز دارند که اجازه ندهد آنها عنان اختیار را به‌دست بگیرند.

این سگ‌ها نسبتا کم انرژی هستند و کمترین نیاز را به تمرین و ورزش دارند. با وجود این، نیازهای مراقبت از موی آنها زیاد و خاص است. کوموندورها ذاتا نسبت به غریبه‌ها پرخاشگر و مشکوک هستند، بنابراین، برای آنکه خیلی زود احساس ترس و تهدید نکنند باید از همان اوایل آنها را اجتماعی کرد.
۱۹. تازی پلات

تازی پلات

تازی پلات هم مهربان است و هم حامی. آنها یکی از نژادهای کمیاب‌تری هستند که بیشتر توسط خانم‌ها انتخاب و برای آنها به همدمی خوب تبدیل می‌شوند. این حیوان شغلش به عنوان یک مدافع را بسیار جدی می‌گیرد. این سگ‌ها ماهیتی واقعا شکاری دارند. آنها ذهنیتی جمعی و گروهی دارند و در نتیجه نسبت به سایر سگ‌هایی که وقت کافی برای آشنا شدن با آنها داشته‌اند کاملا صبور هستند و مدارا می‌کنند.

در حالی که تازی‌های پلات دوست دارند با صاحب خود وقت بگذرانند، اما به فضای زیادی هم برای گشت و‌گذار نیاز دارند، در نتیجه خانه‌ای با حیاط بزرگ برای آنها ایده‌آل‌ترین مکان است. اگر تازی پلات شما تمرین کافی نداشته باشد، برای سرگرم کردن خودش، عادت‌های بدی – مثل جویدن- پیدا خواهد کرد.
۲۰. چو چو

چو چو

چو چوها به شدت اهل خانواده و حامی آن هستند. آنها با ظاهر خرس مانند و طبیعت وفادارانه‌ای که دارند سگ‌های نگهبان خوبی می‌شوند، و به ویژه همراهان و محافظان خوبی برای خانم‌ها به شمار می‌روند.

این سگ‌ها بیشتر تمایل دارند فقط با یکی نفر خو بگیرند، بنابراین بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که دوست دارند تنها زندگی کنند. سگ‌های این نژاد معمولا به لحاظ فیزیکی چندان گرم نمی‌گیرند، و پوشش سنگین آنها به شانه کشیدن مستمر نیاز دارد.

مطلب مرتبط: ۸ تصویر تکان دهنده از سوگواری حیوانات
۲۱. پودل

بهترین نژاد سگ

این سگ با ظاهری متمایز که ریزش پشم و مو ندارد از نظر اندازه شامل سه دسته می‌شود: ۱. پودل عروسکی ۲. پودل مینیاتوری و ۳. پودل استاندارد. آنها سگ‌های سرزنده و بازیگوش هستند، و یکی از باهوش‌ترین نژادها به شمار می‌آیند. اگر با مشکل آلرژی به حیوانات خانگی رنج می‌برید اما دل‌تان می‌خواهد یک سگ ورزشی داشته باشید که با شما در تمرین و نرمش همراهی کند این نوع سگ بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

پودل‌ها می‌توانند نسبت به موقعیت‌های استرس‌زا حساس بشوند. در حالی که با صاحبان خود و مردمی که مورد اعتمادشان هستند مهربانند، اما اگر به خوبی اجتماعی بار نیامده باشند ممکن است در مواجه با غریبه‌ها از کوره در بروند. این بهترین نژاد سگ برای کسانی است که آلرژی دارند.
۲۲. مالتز

مالتز سگی خونگرم و مردمی است و پشمی شبیه مو دارد که به ندرت دچار ریزش می‌شود. به همین خاطر، برای جلوگیری از گوریدگی موهای‌شان مرتبا به شانه کردن و برس کشیدن نیاز دارند. بنابراین از آنجایی که آنها نژادی غیر آلرژی‌زا محسوب می‌شوند و ریزش موی کمی دارند، هر کسی که یکی از این مالتزها را اختیار می‌کند از شانه کردن موهای آنها لذت خواهد برد.

آن‌ها به شدت مهربان هستند و نباید در خانه‌ای زندگی کنند که زیاد تنها بمانند. اضطراب جدایی ممکن است برای این سگ‌ها به مشکلی جدی تبدیل شود. مالتزها نترس، پر سر و صدا هستند و وقتی کسی به خانه‌ی شما وارد شود شروع به پارس کردن می‌کنند.
۲۳. چاینیز کِرِستد

بهترین نژاد سگ

چاینیز کرستد، که انتخابی خوب برای افراد مبتلا به آلرژی است، اصلا به سختی می‌شود روی بدنش پشم یا مو پیدا کرد. به خاطر همین، مثل آدم‌ها ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند و به حفاظت در برابر پرتوهای خورشید نیاز دارند. این سگ‌ها به معنای دقیق کلمه سگ‌های بغلی هستند و هر کسی که دوست دارد حیوان خانگی‌اش را در آغوش بگیرد می‌تواند یکی از سگ‌های این نژاد را انتخاب کند.

بر اساس آمار، این سگ‌ها بیشتر توسط خانم‌ها به سرپرستی گرفته می‌شوند و یکی از بهترین سگ‌ها برای آن‌هایی محسوب می‌شوند که دلشان می‌خواهد یک سگ واقعا بغلی مهربان داشته باشند که بیشتر وقتش را با صاحبش بگذراند. آنها به شدت وفادار و عاشق هستند، در حالی که ممکن است برای اخت شدن با افراد جدید به زمان نیاز داشته باشند، با اجتماعی کردن صحیح آنها و صبوری کردن، می‌توان آنها را نسبت به غریبه‌ها نیز صمیمی و خونگرم ‌تر کرد.
۲۴. پیچون فرایز

بهترین نژاد سگ

پیچون فرایزها برای کسانی که به آلرژی مبتلا هستند واقعا خوب‌اند. این سگ‌ها دو لایه‌ی پوششی دارند، بنابراین وقتی موهایشان دچار ریزش می‌شود به جای آن که در اطراف پراکنده شود در لایه‌ی زیرین گیر می‌کند. برای آنکه این موهای گیر کرده در لایه‌ی زیرین پوشش آنها را خارج کنیم باید مرتبا بدن آنها را برس بکشیم.

اگر در رابطه با این نوع سگ بی‌تجربه هستید، توصیه می‌شود از یک مهتر حرفه‌ای کمک بگیرید. پیجون فرایز برای کسانی که سگی مهربان می‌خواهند و نگران مسئولیت رسیدگی به موهای و برس کشیدن این نژاد نیستند بهترین انتخاب است.

مطلب مرتبط: ۲۵ بزرگترین حیوانات روی زمین که دود از سرتان بلند می‌شود
۲۵. سگ آبی پرتغالی

بهترین نژاد سگ

سگ آبی پرتغالی هیچ پوشش زیرینی ندارد و به ندرت پشم‌هایش می‌ریزند. مثل بیشتر نژادهای غیرآلرژی‌زای دیگر، پشم مو مانند آنها به برس کشیدن مداوم نیاز دارد، و هیچ بحثی هم در آن نیست!

این سگ‌ها بسیار پر انرژی هستند و به تمرین و ورزش زیادی نیاز دارند، بنابراین برای افراد با انرژی که از فعالیت‌ّهای بیرون از خانه و ورزش کردن لذت می‌برند عالی هستند. همان طور که از نام‌شان بر می‌آید، آنها عاشق شنا کردن هستند و برای کسانی دوست دارند آنها را با خود به فعالیت‌های آبی که انجام می‌دهند ببرند واقعا ایده‌آل هستند.
بهترین نژاد سگ ۲۶: تازی افغان

بهترین نژاد سگ

این سگ‌های زیبا و سلطنتی ظاهری بسیار متمایز دارند و یکی از نژادهای کمیاب محسوب می‌شوند. پشم ابریشمی و بلند آنها شبیه موی انسان است و هرچند گاهی کمی از آن می‌ریزد، اما مثل موی بیشتر حیوانات خانگی نیست که در اطراف پخش و پلا شود.

تازی‌های افغان به حمام کردن و برس کشیدن منظم و مرتب نیاز دارند. آنها مستقل هستند و وقتی به بزرگسالی می‌رسد دیگر زیاد مهربان نیستند. تازی‌های افغان یکی از بهترین نژادهای سگ برای کسانی هستند که تنها زندگی می‌کنند و هیچ حیوان خانگی دیگری ندارند، چون آنها ترجیح می‌دهند در گوشه‌ای به دور از سایرین آرام بگیرند..
۲۷. اشناوزر

بهترین نژاد سگ

به مانند پودل‌ها، اشناوزرها نیز جثه‌های مختلف بسیاری دارند. آنها ظاهر ریش‌دار منحصر به فرد و پوشش سفت و کوتاهی دارند که خیلی به ندرت دچار ریزش می‌شود. این سگ‌ها اهل خانواده و حامی آن هستند که همین امر آنها را به یکی از بهترین سگ‌ها برای کسانی تبدیل می‌کند که به نگهبانی واقعی و پر سر و صدا نیاز دارند.

آن‌ها با هر چیز مشکوک و غیر عادی که برخورد کنند به شما هشدار خواهند داد. با حس شکارگری قوی و انرژی زیادی که دارند، این سگ‌ها به تمرین و ورزش مستمر و یک تعلیم دهنده‌ی خوش فکر نیاز دارند، در نتیج صاحبانی که با سگ‌ها زیاد گرم نمی‌گیرند اوقات خوشی با این گونه سگ‌ها نخواهند داشت.

مطلب مرتبط: ۱۶ تصویر باارزش از مهرورزی والدین در قلمرو حیوانات
۲۸. بدلینگتون تریر

بهترین نژاد سگ

این سگ بره‌مانند پوششی کوتاه و وزوزی دارد که اغلب دچار ریزش می‌شود. آنها به قشو کردن مداوم و همچنین تمرین و ورزش مستمر نیاز دارند. این سگ‌ها به ندرت در ایالات متحده مشاهده می‌شوند، اما اگر قرار باشد کسی آنها را به سرپرستی بگیرد معمولا خانم‌ها هستند.

این سگ‌ها باهوش و پر جنب و جوش هستند. هرچند با شما و همراهان‌تان گرم می‌گیرند، اما احتمالا در مقابل افراد غریبه و جدید خجالتی هستند. این‌ها یکی دیگر از بهترین نژادها برای کسانی هستند که به تنهایی زندگی می‌کنند و وقت صرف کردن زیاد با حیوان خانگی برای‌شان مشکلی ندارد.
بهترین نژاد سگ ۲۹: پاگ

بهترین نژاد سگ

پاگ‌ها تا حدی مهربان و خونگرم هستند که به آدم می‌چسبند و با افراد ناآشنا هم حسابی گرم می‌گیرند. در کل، هر کسی را می‌توانند تحمل کنند، اما اگر سگ دیگری را کنار شما ببینند حسادت خواهند کرد.

آن‌ها اگر درباره‌ی رژیم غذایی‌شان آموزش داده نشده باشند مستعد دچار شدن به پر خوری هستند، غذای مخصوص پاگ‌ها را نیاز دارند، و به گداها مشهورند. این سگ‌ها دوست دارند چرت بزنند، و هر زمانی که بنشینید، حتی برای یک دقیقه، سریعا به بغل شما می‌پرند!
۳۰. پیت بول

بهترین نژاد سگ

وقتی درباره‌ی بهترین نژاد سگ برای خانم‌ها فکر می‌کنید، شاید این نخستین نژادی نباشد که به ذهن‌تان خطور می‌کند، اما ممکن است از این حرف من تعجب زده شوید! پیت بول‌ها عاشق آدم‌ها هستند، و انگار واقعا هیچ تصوری از جثه‌ی بزرگ خود ندارند! آنها دوست دارند خودشان را مثل سگ‌های کوچولو و بغلی به حساب بیاورند.

صاحبان پیت‌ بول‌ها اغلب می‌گویند که این نژاد از سگ‌ها بسیار شبیه بچه‌ها رفتار می‌کنند. این سگ‌ها صمیمی، مهربان با کودکان، و به شدت با وفا هستند. فقط یادتان باشد که اگر در سن پایین اجتماعی نشده باشند نسبت به سگ‌های دیگر پرخاشگر خواهند بود.
۳۱. بولداگ انگلیسی

بهترین نژاد سگ

بولداگ انگلیسی صمیمی، خونگرم، و جسور است. ماهیت تنبل‌شان آنها را به رفقای بغلی ایده‌آلی تبدیل می‌کند، و آنها عاشق این هستند که هرچه نزدیک‌تر به شما سرگرم چرت زدن بشوند.

مثل پاگ‌ها، این‌ها نیز مستعد ابتلا به پرخوری هستند و به یک رژیم غذایی کنترل شده نیاز دارند. یکی از بهترین‌ نژادهای صمیمی با بچه‌ها و همه هستند، و می‌توانند سگ‌های مراقب خوبی باشند اما از آنجا که جنب و جوش و تحرک کمی دارند به ندرت سگ‌های نگهبان خوبی از آب در می‌آیند.
۳۲. اسپانیل تبتی

بهترین نژاد سگ

اسپانیل‌های تبتی سگ‌های دوست‌داشتنی و مهربانی هستند که نسبت به اخلاق صاحب‌شان بسیار حساسند. آنها باهوش هستند و شم بالایی دارند، اما به فعالیت جسمی کمی نیاز دارند. این‌ سگ‌های کوچک یکی از بهترین نژادها برای کسانی هستند که در شهرها یا آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند.

آن‌ها مستعد ابتلا به اضطراب جدایی هستند و به صاحبی نیاز دارند که بتواند وقت و محبت خرجشان کند. ین سگ‌های کوچک وقتی احساس کنند چیزی غیر عادی به نظر می‌رسد با پارس کردن به شما هشدار می‌دهند.

مطلب مرتبط: تصاویر جالب و به یادماندنی از حیوانات در یک لحظه‌ی حساس!
۳۳. باست هوند

بهترین نژاد سگ

خلق و خوی باست هوند به مانند ظاهرش است – خونگرم و تنبل. این‌ها سگ‌های گروهی و اجتماعی هستند و وست دارند خانواده و سایر حیوانات خانگی را همراهی کنند.

هرچند آنها سگ‌های بغلی آرام، صبور، و ایده‌آلی هستند، اما برای به حداقل رساندن بوی‌شان به حمام کردن مداوم، و توجه خاص به گوش‌های درازشان نیاز دارند. باست هوندها عموما به عنوان سگ‌های شکاری استفاده می‌شوند. آنها حس بویایی بسیار قدرتمندی دارند، که این به معنی آن است که نمی‌توانید آنها را بدون مراقبت پشت در بگذارید.
۳۴. شیتزو

بهترین نژاد سگ

شیتزوها دوست‌داشتنی، شیرین و کاملا بغلی هستند. آنها را اغلب زن‌ها به سرپرستی می‌پذیرند و برای کسانی که از محبت حیوانات خانگی لذت می‌برند بهترین نژاد محسوب می‌شوند. این به معنی آن نیست که آنها بسیار کم انرژی هستند. این سگ‌های کوچک بازی کردن را دوست دارند و می‌توانند کاملا جسور و شجاع باشند.

آن‌ها با محبت هستند و نیاز دارند بیشتر اوقات با آدم‌ها باشند در غیر این صورت به اضطراب جدایی دچار می‌شوند. اگر یک سگ با محبت پر جنب و جوش و بسیار کوچک می‌خواهید این سگ بهترین انتخاب است.
۳۵. ساموید

بهترین نژاد سگ

این سگ‌ها که اغلب به آنها «سامی‌ خنده‌رو» می‌گویند با همه می‌جوشند و رفتاری دوستانه دارند. آنها حس شکار شدیدی دارند و به ورزش و تحرک بالایی نیاز دارند. اگر یکی از سگ‌های این نژاد را به سرپرستی بگیرید باید زممان زیادی را در روز وقت بگذارید و با این حیوان راه بروید و فعالیت داشته باشید در غیر این صورت ساموید شما ممکن است چیزهای دیگری برای سرگرم کردن خودش پیدا کند که خوب نیستند.

پوشش پشمی سامویدها نیز به شانه کردن نیاز دارد. این سگ‌ها دوست‌ داشتنی هستند و ذات خوبی دارند. این سگ‌ها برای کسانی که یک سگ همراه می‌خواهند و از شانه کشیدن خسته نمی‌شوند واقعا ایده‌آل هستند.
۳۶. بولداگ فرانسوی

بولداگ‌های فرانسوی بسیار بازیگوش هستند و دوست دارند کانون توجه قرار بگیرند. اگر به دنبال همدمی می‌شد که شما را غرق در محبت کند و بی‌نهایت سرگرم‌تان کند، فرنشی واقعا بهترین انتخاب خواهد بود.

اگر آزادشان بگذارید ممکن است دچار پرخوری بشوند، پس شدیدا به یک رژیم غذایی تحت نظارت نیاز دارند. به خاطر ساختار و اسکلت بندی کوچک‌شان، چاقی می‌تواند سریعتر از آنچه فکرش را بکنید آسیب‌های طولانی مدتی بر بدن آنها بگذارد.
۳۷. اسپانیل شاهزاده چارلز شوالیه

اسپانیل شاهزاده چارلز سگ همراه بی‌نظیری است. آنها تمایل زیادی به بغل شدن دارند و نسبت به اضطراب جدایی بسیار حساس هستند اما خونگرم و پر انرژی نیز هستند.

اگر جزو کسانی هستید که یک سگ همراه کوچک و با محبت نیاز دارد که عاشق بیرون رفتن و ماجراجویی باشد، این نژاد برای شما بهترین نژاد سگ خواهد بود. البته مادامی که شما هم همراهی کنید!
۳۸. سگ اسکیموی امریکایی

سگ اسکیموی امریکایی بسیار مردمی است و از تنها ماندن بیزار است. این سگ‌ها همچنین فعال و باهش هستند، و به تمرین ذهنی و بدنی زیادی نیاز دارند.

همه‌ی آنها با آدم‌ها صمیمی هستند به خصوص با بچه‌ها، اما اشتیاق شدیدی به شکار دارند که همین امر آنها را برای حیوانات خانگی کوچکتر به یک معضل تبدیل می‌کند. برای کسانی که دوست دارند غرق محبت شوند و از ریزش موی زیاد ناراحت نمی‌شوند این نژاد بهترین انتخاب است.
بهترین نژاد سگ ۳۹: گریت دین

گریت دین‌ها که اغلب غول‌های مهربان نامیده می‌شوند بسیار آرام و خونگرم هستند. به خاطر جثه‌ی بزرگشان، از همه جا بهتر در خانه‌ای زندگی خواهند کرد که حسابی بزرگ و جا دار باشد. با وجود این، وقتی آنها به بزرگسالی برسند به تمرین کمی نیاز دارند و به تیمار کردنی به غیر از استحمام نیاز ندارند.

این سگ‌ها می‌توانند عجیب به آدم بچسبند، و اغلب می‌توان آنها را روی پاهای صاحبشان یافت یا در حالی که جلوی پای او دراز کشیده‌اند. همان طور که می‌توانید ببینید، این‌ها سگ‌های کاملا بغلی نیستند، پس بهتر است به داشتن سگی همراه عادت کنید که هم قد و قواره‌ی خودتان باشد.
۴۰. کیش هاند

کیش‌هاندها سگ‌های همراه بی‌نظیری هستند. آنها بسیار با محبت هستند و دوست دارند هر لحظه که امکان داشته باشد کنار صاحبشان باشند. آنها اگر متوجه چیز غیر عادی بشوند با پارس کردن به شما هشدار می‌دهند، اما چون آنها همه‌ی آدم‌ها را دوست دارند احتمال آن که از ورود افراد به منزل‌تان استقبال کنند بیشتر است تا این که بخواهند مانع ورودشان بشوند.

این نژاد نیز به صورت فصلی با ریزش پشم مواجه می‌شود و برای جلوگیری از گوریده شدن پشم‌های‌شان به تیمار کردن مستمر نیاز دارند. اگر به نژاد با محبتی از سگ‌ها علاقمند هستید و رسیدگی بیش از حد به پشم‌های آن و مسائل مربوط به بهداشت و تمیزی‌اش مشکلی ندارید، کیش‌هاند ممکن است درست همان سگی باشد که به دنبالش هستید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *