افسوس از این ویدئوهای اینستاگرام! واقعا بسیاری از این ویدئوها آن‌چنان هنری و زیبا هستند که خیلی‌ها دل‌شان می‌خواهد آن‌ها را در حافظه‌ی گوشی‌های‌شان ذخیره کنند. احتمالا نحوه‌ی ساختن ویدئوهای اینستاگرامی را بلد هستید، ولی اگر دل‌تان بخواهد آن‌ها را دانلود کنید، به اشتراک بگذارید، یا حتی هر وقت و هر کجا هوس کردید، آن‌ها را تماشا کنید، باید چه کار کنید؟ ما ۴ روش دانلود ویدئو از اینستاگرام را به شما می گوییم. با ما همراه شوید.

۴ روش دانلود ویدئو از اینستاگرام

چه بخواهید ویدئوهای خودتان را دانلود کنید، چه ویدئوهای دوستان‌تان؛ این کار به راحتی آب خوردن است! فقط کافی است یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید و به مراد دل‌تان برسید.
در ادامه ۴ روش دانلود ویدئو از اینستاگرام آمده است:
۴ روش دانلود ویدئو از اینستاگرام۱. نرم‌افزار InstaDown

درست مثل کار با بسیاری از وب‌گاه‌هایی که به شما امکان می‌دهند ویدئوهای یوتیوب را دانلود کنید، تمام چیزی که برای کار با این نرم‌افزار نیز به آن نیاز دارید، URL یا آدرس وب ویدئوها است؛ نرم‌افزار InstaDown را دانلود و نصب کنید، صفحه‌ی اینستاگرامی را که ویدئوی مورد نظرتان در آن است، باز کنید (مثلا instagram.com/bazdeh.journal)؛ روی ویدئوی مورد نظر کلیک کنید؛ جایی از صفحه‌ای که پیش روی‌تان باز است، علامت (…) را بیابید و روی آن کلیک کنید؛ و سپس گزینه‌ی copy URL را انتخاب نمایید.

URL مورد نظر را که به روش بالا کپی کردید، داخل کادری که در این شکل نمایش داده شده است، پِیست نمایید و سپس دکمه‌ی زرد رنگ “‌InstaDown‌” را فشار دهید. ظرف چند ثانیه، مرورگرتان شروع به دانلود فایل MP4 ویدئو می‌کند. به همین راحتی؛ واقعا آسان‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردید.

هم‌چنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه‌ی آبی رنگ “‌Get BB Link‌”، لینک (پیوند) مستقیم ویدئوها را نیز به دست آورید و آن‌ها را در خارج از اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با این کار می‌توانید دوستان یا افراد خانواده‌ای را که اینستاگرام ندارند، از لذت تماشای این ویدئوها بهره‌مند کنید.

مطلب مرتبط: اگر گوشی اندروید دارید حتما این ۱۰ اپلیکیشن را دانلود کنید
۴ روش دانلود ویدئو از اینستاگرام۲. سرویس IFTTT

دل‌تان می‌خواهد همه‌ی ویدئوهای اینستاگرام را دانلود کنید؟ یا شاید فقط می‌خواهید ویدئوهای مورد نظرتان را از اینستاگرام دریافت کنید؟ برای این کار حتما لازم نیست نرم‌افزار InstaDown را روی گوشی‌تان نصب کنید، فقط کافی است به آسانی به وب‌گاه IFTTT بروید و دستورالعمل‌های لازم را انجام دهید.

برای آن دسته از افرادی که با این سرویس آشنا نیستند لازم است بگوییم، IFTTT (If This Then That) سرویسی است خودکار که به شما امکان می‌دهد بتوانید از انجام خودکارِ همه چیز در زندگی‌ آنلاین‌تان بهره‌مند شوید. این سرویس بی‌نهایت گزینه دارد و می‌توانید از طریق آن اطلاعات و مطالب‌تان را از یک شبکه به شبکه‌ی دیگر منتقل کنید، مثلا از آیفون به سرویس کتاب‌خوان الکترونیکی، از فیس‌بوک به دراپ‌باکس، یا از توییتر به خبررسان؛ دقیقا معادل فارسی عبارت If This Then That: اگر این‌جا است، سپس آن‌جا است. آری، از این سرویس می‌توانید برای دانلود ویدئوهای اینستاگرام نیز بهره ببرید. چگونه؟
مطلب مرتبط: با این ۱۳نرم‌افزار واقعا هوشمند می‌شوید

برای انجام این کار، لازم است در وب‌گاه IFTTT ثبت نام کنید و البته حساب کاربری دراپ‌باکس (Dropbox) نیز داشته باشید؛ دراپ‌باکس، سرویس اینترنتی است که می‌توانید به وسیله‌ی آن اطلاعات‌تان را به اشتراک بگذارید و از آن به عنوان حافظه‌ی مجازی نیز استفاده کنید. اکنون باید تصمیم بگیرید آیا همه‌ی ویدئوهای اینستاگرام موجود در صفحه‌تان را می‌خواهید یا فقط آن‌هایی را که خودتان انتخاب می‌کنید؟ بر اساس این تصمیم باید روش‌تان را تعیین کنید، و به IFTTT اجازه دهید به صورت خودکار ویدئوها را از اینستاگرام دریافت و به شما تقدیم کند. استفاده از این سرویس آن‌چنان دشوار نیست، و با کمی تلاش می‌توانید به آن مسلط شوید.

شما با این کار، از IFTTT می‌خواهید ویدئوها را از اینستاگرام‌تان به حافظه‌ی مجازی دراپ‌باکس‌تان منتقل کند. در نتیجه، IFTTT به صورت خودکار ویدئوهای اینستاگرام را دانلود و به فولدری در دراپ‌باکس منتقل می‌کند. از این راحت‌تر چه می‌خواهید؟

اگر در آغاز، با استفاده از این سرویس به مشکل برخورد کردید، می‌توانید آموزش کار با ‌IFTTT را در این ویدئو تماشا کنید.
۴ روش دانلود ویدئو از اینستاگرام۳. سرویس SaveDeo

به دلایلی از کار با InstaDown راضی نیستید؟ استفاده از وب‌گاه SaveDeo نیز از دیگر راه‌های فوق‌العاده آسان است که می‌توانید از آن، برای دانلود ویدئو از اینستاگرام، و هم‌چنین از یوتیوب، ویمئو، متاکافه و بسیاری دیگر از سرویس‌های مشابه استفاده کنید. برای استفاده از SaveDeo نیز فقط کافی است در رایانه‌ی‌تان، URL ویدئوها را از اینستاگرام کپی و در کادر مخصوص در این وب‌گاه پِیست کنید، و در آخر نیز گزینه‌ی “‌download‌”‌ را کلیک نمایید. سپس صفحه‌ای جدید برای‌تان باز می‌شود که در آن، تصویر پیش‌نمایش ویدئو به همراه لینک (پیوند) دانلود به نمایش گذاشته شده است.

با کلیک روی لینک (پیوند) می‌توانید آن ویدئو را روی مرورگرتان مشاهده کنید (یعنی در فضایی خارج از اینستاگرام؛ یعنی دیگر می‌توانید آن را در شبکه‌های دیگر به اشتراک بگذارید)، و با کلیک راست کردن بر روی لینک، و انتخاب گزینه‌ی “‌Save link as …‌”‌ می‌توانید آن را در رایانه‌ی‌تان ذخیره کنید.

توجه داشته باشید، وب‌گاه SaveDeo ویدئوهای‌تان را در فهرست آخرین ویدئوهای دانلود شده‌‌اش به نمایش می‌گذارد. البته از آن‌جا‌ ‌که معمولا فضای اینستاگرام آن قدرها هم خصوصی نیست، پس این کار لزوما نباید کاربران را ناراحت کند؛ ولی به هر صورت، بهتر است از این مسئله آگاه باشید.

مطلب مرتبط: ۱۰سایت برتر برای دانلود عکس های زیبا و رایگان
۴ روش دانلود ویدئو از اینستاگرام۴. استفاده از نرم‌افزار Flow for Instagram (فقط برای آیپد)

آیا می‌خواهید از تماشای ویدئوهای اینستاگرام در آیپدتان لذت ببرید؟ نرم افزار Flow این امکان را به شما می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار، نه تنها تجربه‌ای جدید و بهبود یافته‌ از اینستاگرام خواهید داشت – که حتی از خودِ نرم‌افزار اینستاگرام نیز بهتر است -، بلکه هم‌چنین قادر خواهید بود با یک کلیک فورا ویدئو (یا عکس) دلخواه‌تان را نیز دانلود کنید.

فقط کافی است، هنگام تماشای ویدئوی مورد علاقه‌تان، علامت (…) موجود در گوشه‌ی پایین سمت راست صفحه را کلیک کنید، و گزینه‌ی “‌ Save to Camera Roll‌”‌ را انتخاب نمایید. بعد از آن، قادر خواهید هر زمان که دل‌تان خواست، ویدئوی مورد نظر را به صورت آفلاین تماشا کنید. خیلی راحت!
در دانلود ویدئو از اینستاگرام حق نشر یا کپی رایت را فراموش نکنید

با توجه به این‌که دانلود ویدئو از اینستاگرام واقعا آسان است، این نکته را فراموش نکنید: شما حق ندارید از ویدئوهایی که متعلق به شما نیستند، سوءاستفاده کنید. آری، می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. آری، می‌توانید از تماشای‌شان لذت ببرید. ولی حق ندارید آن‌ها را مجددا و به نام خودتان در اینترنت بارگذاری کنید، یا به هر نحو بدون اجازه‌ی صاحبان اثر، آن‌ها را منتشر نمایید. حتما دل‌تان نمی‌خواهد دیگران نیز چنین کاری را با خودتان انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *