مه‌ی ما این شرایط را تجربه کرده‌ایم که گاهی اوقات، صبح زود، آن‌چنان دچار کمبود وقت می‌شویم که زمانی برای صبحانه خوردن نداریم، چه برسد به دوش گرفتن. این شرایط واقعا وحشتناک است، زیرا خودتان احساس می‌کنید نیاز به حمام رفتن دارید و دائما فکر می‌کنید بقیه نیز کاملا متوجه‌ی این وضعیت می‌شوند. ولی راه‌حل‌های سریعی برای این مشکل وجود دارند. شما می‌توانید حتی بدون رفتن به حمام و دوش گرفتن، چربی موها و بوی عرق بدن‌تان را برطرف کنید. در ادامه این نوشتار با ما همراه باید تا ۷ توصیه نظافت و زیبایی برای صبحگاهی که وقت دوش گرفتن ندارید را بدانید.

توصیه نظافت و زیبایی برای صبحگاهی

سایت بازده توصیه‌های توصیه نظافت و زیبایی برای آدم‌های سحرخیز دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانند حتی بدون دوش گرفتن به هر جا که دل‌شان می‌خواهد بروند (البته، این توصیه نظافت و زیبایی به درد آدم‌های شب زنده‌داری که هیچ‌وقت صبح‌ها سر وقت بیدار نمی‌شوند نیز می‌خورند). در پایان این مقاله، مطلب اضافه‌ای را نیز برای‌تان آورده‌ایم که در آن توضیح می‌دهیم چرا هر روز دوش گرفتن برای‌تان خوب نیست.
۱. محلول سرکه سیب

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را داخل یک لیوان آب حل کنید (بهتر است از سرکه سیب ارگانیک استفاده کنید)، و وقتی ناگهان متوجه شدید یکی از آن صبح‌هایی را تجربه می‌کنید که حتی برای یک دوش گرفتن سریع هم وقت ندارید، می‌توانید از این محلول به موها و پوست‌ بدن‌تان اسپری کنید. سرکه سیب به بازیابی pH پوست‌تان و به درخشان شدن موهای‌تان کمک می‌کند – حتی اگر آن‌ها را نشسته باشید. نگران بوی سرکه نیز نباشید؛ وقتی این محلول روی موها و بدن‌تان خشک شود، بوی‌اش نیز برطرف خواهد شد.
۲. برس خشک

این کار علاوه بر آن‌‌که گزینه‌ی فوق‌العاده مفیدی برای تحریک گردش خون روی سطح پوست‌تان است، چنان‌چه هنگام صبح زمان کافی برای دوش گرفتن نداشته باشید، جایگزین خوبی برای شستشوی پوست به شمار می‌رود. با استفاده از یک برس مویی، ترجیحا طبیعی و با دسته‌ی بلند، می‌توانید از شر برخی سموم و سلول‌های مرده‌ی سطح پوست‌تان خلاص شوید. این کار فایده‌ی دیگری نیز به همراه دارد؛ این تکنیک ساده‌ باعث افزایش انرژی و شادابی می‌شود؛ به این ترتیب، تکنیک ایده‌آلی برای شروع روز به شمار می‌رود.
۳. حوله یا دستمال مرطوب

محصولات مختلفی در بازار وجود دارند که به طور خاص برای چنین شرایطی طراحی شده‌اند؛‌ شرایطی که نمی‌توانید دوش بگیرید و با استفاده از این محصولات می‌توانید بدن‌تان را تمیز کنید. البته، به جای این محصولات می‌توانید از دستمال مرطوب‌های مخصوص نوزاد نیز استفاده کنید. فقط به خاطر بسپارید، برای هر بخش از بدن باید از دستمال مرطوب جدید استفاده کنید؛ مثلا یک دستمال برای پاک کردن صورت، یک دستمال دیگر برای نواحی خصوصی، و به همین ترتیب برای سایر بخش‌های بدن‌تان. گزینه‌ی دیگری نیز وجود دارد: استفاده از یک حوله یا پارچه‌ی تمیز و مرطوب برای تمیز کردن سطح بدن‌تان.
۴. لوسیون و عطر

محبوب‌ترین و رایج‌ترین راه‌حل برای زمانی که نمی‌توانید به حمام بروید، استفاده از مقداری کمی عطر یا کرم‌های معطر است تا بتوانید بوی ناخوشایند بدن‌تان را بپوشانید و احساس شادابی و خوشبویی کنید. ولی آدم‌های کمی از این مسئله آگاه هستند که اسپری کردن عطر روی قسمت‌های خاصی از بدن باعث می‌شود بوی خوش برای مدت طولانی‌تری در طول روز روی بدن‌تان باقی بماند. این نواحی از بدن شامل بخش‌هایی می‌شوند که نبض دارند: مچ دست، پشت زانو، بخش داخلی آرنج، پشت گردن، و پایین کمر.
۵. روغن‌های معطر

حضور باکتری‌ها روی سطح بدن یکی از علت‌های ایجاد بوی بد به شمار می‌رود. روغن‌های معطر با رایحه‌های مختلف از قبیل نعناع فلفلی، پرتقال، لیمو و غیره، دارای خواص ضد باکتری هستند و می‌توانند با بوی بد بدن مبارزه کنند؛ به علاوه، این روغن‌ها بوی تازه‌ و خوشایندی به بدن می‌بخشند. می‌توانید مقداری از این روغن‌های معطر را روی بخش‌هایی از بدن بمالید که بیش از همه دچار تعریق می‌شوند، و در طول روز احساس تمیز و خوشبویی داشته باشید.
۶. خوشبوکننده‌ی مبلمان و پرده

برای آن‌که بتوانید لباس‌های‌تان را در طول روز خوشبو نگه دارید – حتی در روزهایی که فرصت رفتن به حمام صبحگاهی برای‌تان وجود نداشته است، پیش از پوشیدن لباس‌های‌تان، می‌توانید مقدار کمی خوشبوکننده‌ی مبلمان و پرده را روی آن‌ها اسپری کنید. این محصولات معمولا برای خوشبو کردن مبلمان یا پرده‌ها به کار می‌روند، زیرا باعث از بین بردن بوی نامطبوع و حفظ طراوت و خوشبویی لوازم خانه می‌شوند. با استفاده از این روش، در طول روز می‌توانید احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
۷. شامپو خشک

برای آن‌که موهای‌تان ظاهر چرب و آلوده نداشته باشند، پیش از خروج از خانه می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید. اگر به دلایلی نمی‌توانند هنگام صبح به حمام بروید، بهتر است از شب قبل به فکر استفاده از شامپوی خشک باشید. ابتدا گره‌های موهای‌تان را از هم باز کنید، آن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید، و شامپوی خشک را به ریشه‌ی موهای‌تان اسپری کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا شامپو اثر کند، و سپس، طبق معمول موهای‌تان را شانه کنید تا آلودگی‌ها از موهای‌تان برطرف شوند.
برخی اثراتِ هر روز دوش گرفتن

برخی از آدم‌ها فکر می‌کنند هر روز دوش گرفتن یک عادت خوب و سالم است. از آن‌جا که دوش گرفتن باعث می‌شود در طول روز احساس هوشیاری و شادابی بیش‌تری داشته باشیم، شاید هیچ کس فکر نمی‌کند عادت هر روز دوش گرفتن آن‌چنان عادت خوب و سالمی نیست. “‌وسواس در تمیزی‌”‌ مسئله‌ی خطرناکی است و می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی‌های پوستی شود. استفاده‌ی بیش از اندازه از صابون‌ها به دفعات متعدد می‌تواند بر سازوکار دفاعی پوست آسیب وارد کند؛ زیرا برخی میکروارگانیسم‌هایی در پوست انسان زندگی می‌کنند که می‌توانند به حفظ سلامتی و شادابی آن کمک کنند. به همین خاطر نیز، با این‌که توصیه می‌شود هفته‌ای چند بار دوش بگیرید، نباید در انجام این کار زیاده‌روی کنید، و واقعا لازم نیست هر روز به حمام بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *