طبق یک مطالعه‌ی جدید، پیروی از هفت سبک سالم در زندگی به کاهش ابتلا به نارسایی قلبی می‌انجامد. محققان دانشگاه بوستون در مطالعه‌ای که به مدت ۱۲ سال طول کشید به بررسی بیش از ۳۲۰۰ آمریکایی با میانگین سنی ۵۹ سال پرداختند. در طول این مدت ۱۸۸ نفر مبتلا به نارسایی قلبی‌ شدند. منظور از مشکلات قلبی شرایطی است که در آن، قلب به قدر کافی خون را برای تامین نیاز بدن، پمپاژ نمی‌کند.

نارسایی قلبی

طبق این مطالعه، افرادی که در «آزمایش ۷ توصیه‌ی تندرستی در زندگی» که توسط انجمن قلب آمریکا توصیه‌شده است امتیاز بالایی کسب کرده بودند، کمتر در معرض خطر نارسایی قلبی قرار داشتند.

معیارهای ارزیابی این آزمایش عبارت بودند از:

(۱)کنترل فشار خون،

(۲)کنترل کلسترول،

(۳)کاهش قند خون،

(۴)داشتن فعالیت بدنی،

(۵)تغذیه‌ی سالم،

(۶)متناسب‌سازی وزن،

(۷)ترک سیگار.

به ازای هر یک نمره‌ی بالاتر در این آزمایش، افراد ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر بروز نارسایی قلبی قرار داشتند. به گفته‌ی محققان، در افرادی که در یک سوم میانی این فهرست قرار داشتند در مقایسه با افرادی که در یک سوم پایین قرار داشتند، این خطر تا حدود نصف کاهش می‌یابد، و افرادی که در یک سوم بالایی قرار داشتند، کاهش این خطر به مراتب بیشتر بود.

«وانسا زانتاکیس»، استادیار داروسازی و بایواستاتیک از دانشگاه بوستون و سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «اگرچه بیشتر مردم از اهمیت سبک زندگی سالم آگاه هستند، اما بسیاری طبق این توصیه عمل نمی‌کنند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «رعایت این هفت توصیه برای داشتن یک سبک سالم در زندگی، نه تنها موجب کاهش احتمال بروز حمله‌ و سکته‌یقلبی می‌شود، بلکه از پیشرفت نارسایی قلبی در آینده نیز پیشگیری می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *