همان‌طور که از مواد اولیه مشخص می‌شود، طرز تهیه این آش مثل آش رشته است و در واقع می‌توان گفت همان آش رشته است که با لبوی قرمز تهیه می‌شود.
طرز تهیه آش لبو

لبو یا چغندر قرمز را می‌توان در اغلب فصول سال در میوه‌فروشی‌ها پیدا کرد ولی برای خیلی از ما، لبو با زمستان و سرما معنی می‌شود. در فصل پاییز و وقتی که هوا رو به سردی ‌می‌رود، پخت آش هم رونق پیدا می‌کند. آش لبو خواص ضد سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد و معمولا در فصل زمستان تهیه می‌شود. رنگ قرمز آش لبو حتما شما را سر ذوق می‌آورد و طعم‌های آشنا و ترکیب آن با شیرینی ملایم لبو و بافت لطیف آن، لذت خوردن این سوپ را چند برابر می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه آش لبو را با هم یاد بگیریم.
مواد لازم

لبو: ۲ عدد متوسط
رشته آش: ۱۰۰ گرم
نخود: ۳ قاشق غذاخوری
لوبیا: ۳ قاشق غذاخوری
عدس: ۳ قاشق غذاخوری
گشنیز ساطوری خردشده: ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ساطوری خردشده: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز: ۲ عدد متوسط
نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
نعنا خشک: به مقدار دلخواه
کشک یا قره‌قروت: به مقدار دلخواه
آرد سفید: یک قاشق مرباخوری (اختیاری)

دستور پخت آش لبو
طرز تهیه آش لبو
مرحله اول

در ابتدای کار نخود، لوبیا و عدس را هر کدام به صورت جدا از شب قبل خیس کنید. چندین بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ‌شان گرفته شود. سپس هر کدام را به صورت جدا با کمی آب بپزید و در ظرف جدایی قرار دهید. البته می‌توانید همه حبوبات را با هم در قابلمه بریزید و با هم بپزید.
مرحله دوم

در ظرفی دیگر، لبوها را پوست کنده و با کمی آب بپزید. بعد از اینکه لبوها کاملا پخت و خنک شدند، آن‌ها را به صورت نگینی خرد یا رنده کنید.
مرحله سوم طرز تهیه آش لبو

در یک قابلمه متوسط حبوبات و لبو را همراه با آبِ لبو بریزید. بگذارید مواد آش به همراه آبِ لبو چند تا قل بخورد تا خوب جا بیفتد. جعفری و گشنیز خردشده را اضافه کنید.

آش لبو

در مرحله آخر رشته آش را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید همه مواد با هم بپزند و طعم هماهنگی پیدا کنند.

اگر به پخت آش‌های زمستانی علاقه دارید، آش بادمجان را هم در مجله دلتا بخوانید.
طرز تهیه نعناع داغ

مقداری روغن را در یک شیرجوش دسته‌دار بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن کمی داغ شود.
بعد از اینکه روغن داغ شد، کمی زردچوبه به آن اضافه کنید، بلافاصله پودر نعنا خشک را در آن بریزید و فوری از روی حرارت بردارید و بچرخانید.

در حین پختن آش لبو، نعناع داغ، نمک و فلفل و قره‌قروت را هم اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا آش به خوبی بپزد و کاملا جا بیفتد، بعد از اینکه قره‌قروت حل شد و آش طعم پیدا کرد، آش شما آماده شده است و می‌توانید آن را سرو کنید. در صورت تمایل روی آش را با پیاز داغ مجلسی چیپسی تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *