اگر عادت دارید هنگام خواب، گوشی خود را زیر بالشت قرار بدهید، شاید وقت آن رسیده باشد که در مورد این عادت خود تجدید نظر کنید.
موبایل را از خودتان دور کنید

اولین کاری که بعد از بیدار شدن در صبح انجام می‌دهید چیست؟ احتمالا صبح خود را با بررسی اعلان‌ها و پیام‌های دریافت‌شده‌ شروع می‌کنید. تلفن همراه به جزئی جدانشدنی در زندگی بیشتر ما تبدیل شده است؛ اما هنوز هم نکات مهمی را در مورد استفاده‌ی صحیح از آن‌ نمی‌دانیم و شاید خواسته یا ناخواسته اصولی را که باید، رعایت نمی‌کنیم. برای اینکه بدانید چرا باید هنگام خواب، موبایل را از خودتان دور کنید. با مجله دلتا همراه باشید.
کاهش توانایی خوابیدن

هنگامی که دقیقا قبل از خواب از تکنولوژی‌هایی مثل تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، به بدن و مغز خود زمان کافی برای استراحت و رها شدن نمی‌دهید.

کنار گذاشتن تلفن همراه به‌خصوص وقتی‌که درگیر کاری مثل خواندن یک متن، صحبت با یک فرد یا بازی کردن هستید، دشوارتر می‌شود. اگر ساعتی قبل از خوابیدن، تلفن همراه را از خودتان دور کنید و به ذهنتان اجازه بدهید کمی استراحت کند. اینگونه کمتر وسوسه خواهید شد که به‌دنبال آن بروید و دوباره گرفتار رفرش مداوم و بی‌فایده‌ی صفحات مجازی شوید.
ایجاد تداخل در چرخه‌ی خواب پس موبایل را از خودتان دور کنید

اگر قبل از خواب از تلفن همراه خود استفاده نکنید، قرارگیری در معرض نور آبی را کاهش می‌دهید. قرار گرفتن در معرض نور آبی گوشی وقتی‌ که می‌خواهید به تخت خوابتان بروید، می‌تواند باعث ایجاد تداخل در ریتم شبانه‌روزی بدنتان بشود.

نور آبی با تاخیر در ترشح طبیعی ملاتونین قبل از خواب، ساعت داخلی بدن شما را به هم می‌ریزد. ریتم شبانه‌روزی ما هنوز هم مثل گذشته تا حدودی با طلوع و غروب آفتاب همسو است؛ بنابراین به‌طور طبیعی در طول روز، بدن ما می‌داند چه زمانی وقت خواب و بیداری است.

تلفن‌های هوشمند به دلیل وجود نور آبی، ریتم شبانه روزی بدن بسیاری از افراد را به هم ریخته‌اند
قرار گرفتن در معرض نور آبی طی روز یا حتی به واسطه‌ی روشن شدن صفحه‌ی موبایل با اعلان‌ها در میان شب، هر دو باعث ایجاد اثرات منفی روی چرخه‌ی خواب شما خواهند شد. شاید حالا بدانید که چرا وقتی از خواب بیدار می‌شوید، همچنان بی‌حال و خواب‌آلود هستید.
احتمال پایین قرارگیری در معرض تشعشع

افراد زیادی می‌گویند تلفن‌های همراه باعث سرطان می‌شوند؛ اما در حال حاضر دلایل علمی قطعی و کافی برای پشتیبانی از این گفته وجود ندارد.

آن‌ها شواهدی از تومورها را در قلب، مغز و غدد فوق کلیوی موش‌های آزمایشگاهی یافتند. با این حال، FDA می‌گوید شواهد علمی در ۳۰ سال گذشته، ارتباطی بین انرژی فرکانسی رادیویی ناشی از استفاده‌ از تلفن همراه و مشکلات سلامتی مانند سرطان را نشان نمی‌دهند‌‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *