کتلت روسی یکی از انواع کتلت‌ها است که بسیار خوشمزه و ساده درست می‌شود و با دورچین پوره سیب‌زمینی و هویج طعمی فوق‌العاده خواهد داشت.
تهیه کتلت روسی

کتلت‌‌ها جزء دسته غذاهایی هستند که طرفداران زیادی دارند. کتلت‌‌ها انواع و اقسام زیادی دارند و هر کدام از آن‌‌ها با دورچین‌‌های مخصوص خود طعمی لذت‌بخش را برای شما به دنبال خواهد داشت. دستور پخت این کتلت مربوط به کشور روسیه است و طعم خیلی خوبی دارد. این کتلت هم با مرغ و هم با گوشت چرخ‌کرده تهیه‌‌ می‌شود زیرا طعم بسیار خوبی به این غذا‌‌ می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه کتلت روسی را یاد بگیرید.
مواد لازم برای تهیه کتلت روسی

گوشت مرغ چرخ‌شده ۳۰۰ گرم
نان تست ۲ عدد
شیر ولرم ۱ پیمانه
تخم‌مرغ ۱
پیاز ۱ عدد
خامه ۱ قاشق غذاخوری
شوید تازه خردشده ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت روسی
مرحله اول

در مرحله اول باید مرغ را چرخ کنید. برای این کار یک سینه و ران را با کمک یک چاقوی تیز بدون استخوان و خرد کنید. استفاده از ران و سینه باعث‌‌ می‌شود کتلت شما خشک نشود و آبدار بماند. گوشت مرغ را داخل غذاساز یا خردکن بریزید و خوب میکس کنید تا پوره شود.
مرحله دوم

در ادامه نان تست را داخل یک کاسه قرار دهید و روی آن شیر بریزید و کاسه را کنار بگذارید تا نان‌‌ها حسابی خیس بخورند و کاملا خمیر شوند. در این فاصله مرغ را به همراه تخم‌مرغ و خامه و ادویه‌‌ها و پیازی که از قبل پوست گرفتید و نگینی ریز خرد کردید مخلوط نمایید.
طرز تهیه کتلت روسی
مرحله سوم

حالا دستکش دست انداخته و مواد گوشتی را خوب با دست ورز دهید تا مواد به خوبی مخلوط و تخم‌مرغ به خورد مواد برود، سپس روی کاسه را پوشانده و ۱ ساعت در یخچال قرار‌‌ می‌دهید تا مواد مسنجم شوند و در این زمان شیر به خورد نان تست برود و نرم شود.
مرحله چهارم

بعد از ۱ الی ۲ ساعت که نان تست خیس خورد، داخل غذاساز بریزید و خوب له و در انتها به مخلوط گوشت مرغ اضافه کنید و هم بزنید. سپس شوید تازه ساطوری‌شده را اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید و مجدد و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و از مایه گوشتی بردارید و به آن شکل دهید و داخل روغن داغ هر دو طرف آن را خوب سرخ کنید.

اگر به غذاهای حاضری علاقه دارید، طرز تهیه ماکارونی با لوبیا سبز را بخوانید.
نکات کلیدی در تهیه کتلت روسی

می‌توانید کتلت‌‌ها را داخل آرد سوخاری بزنید و بعد سرخ کنید.
این کتلت خوشمزه را با انواع سس‌‌ها به‌خصوص خردل سرو نمایید.
در تهیه این کتلت از شوید استفاده‌‌ می‌شود و نباید آن را حذف کنید.
اگر مواد نان تست آبدار بود‌‌ می‌توانید مقداری از آب اضافی آن را دور بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *