اگر موهای شما خشک و وز است، احتمالا کدر بودن موها بارها برای شما دردسر شده است. به‌یاد داشته باشید اگر می‌خواهید موهای سالم، زیبا و درخشانی داشته باشید، باید همیشه از آن‌ها مراقبت کنید.
مراقبت از موهای خشک

یکی از روش‌های مراقبت از موهای خشک و وز، استفاده از ماسک مو مناسب است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی بهترین ماسک مو برای موهای خشک و وز می‌پردازیم تا با توجه به این نکات، موهایی زیبا و جذاب داشته باشید.
ماسک مو خانگی برای مراقبت از موهای خشک
ماسک مو عسل و روغن نارگیل برای موهای خشک

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که باعث مرطوب شدن، آبرسانی و نرم شدن موها می‌شود. در واقع روغن نارگیل برای مراقبت از موهای خشک و وز خاصیت بسیاری دارد و در مقایسه با بسیاری از مواد شیمیایی باعث ابریشمی و درخشان‌تر شدن موها می‌شود. همچنین عسل برای سلامت موها اهمیت بسیاری دارد و باعث آبرسانی موهای خشک می‌شود. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید به مطلب ۲ ترکیب جادویی برای رفع سریع ریزش مو مراجعه کنید.

مراقبت از موهای خشک
ماسک روغن زیتون، تخم‌مرغ و مایونز برای موهای خشک

ترکیب روغن زیتون، تخم‌مرغ و مایونز یک ماسک خانگی برای موهای خشک و آسیب‌دیده است. شاید عجیب به‌نظر برسد، اما مایونز به مغذی و درخشان شدن موها کمک می‌کند. تخم‌مرغ پروتئین بالایی دارد که به مراقبت از موهای خشک کمک می‌کند و روغن زیتون چربی مفید برای نرم شدن موها را فراهم می‌سازد.
ماسک عسل، ماست و موز برای مراقبت از موهای خشک

موز سرشار از انواع ویتامین مورد نیاز مو است، پتاسیم آن به آبرسانی موها کمک می‌کند و مانع وز شدن آن‌ها می‌شود. ماست به دلیل دارای اسیدلاکتیک بودن به درمان موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. عسل نیز باعث رطوبت و آبرسانی موهای خشک و وز می‌شود.

مراقبت از موهای خشک
ماسک تخم‌مرغ و لیمو برای موهای خشک و آسیب‌دیده

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین A ،D و E است که اسیدهای چرب آن کمک به‌سزایی به مراقبت از موهای خشک می‌کند. لیمو خاصیت اسیدی دارد بنابراین این ماسک مو نه‌تنها برای درمان موهای خشک مفید است، بلکه به‌عنوان یک تمیزکننده و براق‌کننده مو نیز کاربرد دارد.
ماسک آلوئه‌ورا برای مراقبت از موهای خشک و فر

احتمالا بارها نام ماسک آلوئه‌ورا برای موهای خشک و فر را شنیده‌اید، چرا که آلوئه‌‌ورا حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است که به بهبود موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. همچنین آلوئه‌ورا به دلیل رطوبت، باعث آبرسانی موها نیز می‌شود.

مراقبت از موهای خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *