با افزایش سن، پوست شما کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌کند که این امر باعث نازک شدن و کاهش مقاومت پوست شما و در نتیجه ایجاد چین‌ و چروک روی آن می‌شود.
درمان چین و چروک صورت

چین و چروک بخش جدایی‌ناپذیر و طبیعی فرآیند پیری است. بنابراین هیچ دلیلی برای ترس از آن وجود ندارد. البته روش‌هایی طبیعی برای درمان چین و چروک صورت و پوست و کاهش سرعت فرآیند پیر شدن صورت وجود دارد که در این مطلب از مجله دلتا به شما خواهیم گفت‌.
راه‌های درمان چین و چروک صورت و پیشگیری از آن
از ضد آفتاب استفاده کنید

اکثر ما می‌دانیم استفاده از کرم ضد آفتاب و ضد لک، از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ضد آفتاب، علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب مناسب و مرطوب‌‌کننده خوب، در بلندمدت روی سلامت پوست شما تاثیر می‌گذارد.

درمان چین و چروک صورت
درمان چین و چروک صورت با کاهش مصرف قند

مصرف قند روی سلامت شما اثر دارد. قند در بدن شما باعث شروع فرآیند گلیکاسیون می‌شود که محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته، که به‌طور اختصاری AGE شناخته می‌شوند، برای پوست مضر هستند.
از مصرف دخانیات پرهیز کنید

مصرف دخانیات افزون بر اینکه برای سلامت شما مضر است، باعث پیری زودرس صورت شما می‌شود. تفاوت قابل توجهی بین روند پیری پوست افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند با افرادی وجود دارد که دخانیات مصرف نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد مصرف دخانیات روی پوست صورت شما تاثیر منفی می‌گذارد.

درمان چین و چروک صورت
از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل یک نرم‌کننده طبیعی است. مالیدن روغن نارگیل روی پوست باعث پر کردن فواصل موجود در اپیدرم، رفع چین‌ و چروک صورت و نرم شدن پوست شما را در پی دارد. روغن نارگیل نه تنها باعث نرم شدن پوست می‌شود بلکه به حفظ رطوبت پوست نیز کمک می‌کند. روغن نارگیل برای درمان خشکی پوست نیز موثر است.
درمان چین و چروک صورت با نوشیدن چای بادرنجبویه

بادرنجبویه از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. نوشیدن چای بادرنجبویه سبب انعطاف‌پذیری بیشتر پوست شما می‌شود و بافت‌های آسیب‌دیده آن را درمان می‌کند.

درمان چین و چروک صورت
حالت خوابیدن خود را تغییر دهید

بعضی از چین و چروک‌ها به علت حالت خوابیدن شما به وجود می‌آیند که به آن‌ها چروک‌های فشاری می‌گویند. هر شب، زمانی‌که صورت خود را روی بالش قرار می‌دهید، به پوست شما فشار وارد می‌شود. این فشار به مرور زمان، باعث ضعیف‌تر شدن بعضی قسمت‌های پوست می‌شود.
صورت خود را به‌طور منظم بشویید

جهت درمان چین و چروک صورت و پوست هر شب سه تا پنج دقیقه را صرف شستن صورت خود کنید. خوابیدن با آرایش، باعث جذب مواد آرایشی به صورت شما می‌شود. بیشتر لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی ناملایم و قوی هستند که سبب ایجاد استرس اکسیداتیو روی پوست صورت شما می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *