به‌دلیل ترس از آینده‌ای نامعلوم، آدم‌های بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم، ریسک پذیری و برداشتن گام‌های بزرگ سر باز می‌زنند. در این مسیر ممکن است فرصت‌های درخشانی را از دست بدهند.
مقابله با ترس از آینده

کسی نمی‌داند ۱ سال بعد، ۱ ماه بعد یا حتی همین فردا چه پیش‌ می‌آید. این طبیعت زندگی است. با این‌حال، خیلی از آدم‌ها با ترس از آینده زندگی می‌کنند. هرقدر هم آینده‌نگر باشیم و با برنامه ریزی پیش برویم، نمی‌توانیم اختیار همه‌چیز را در دست بگیریم. ترس از رخدادهای پیش‌بینی‌نشده و بحران‌های احتمالی نباید ما را نگران کند. در این مطلب از مجله دلتا راهکارهایی برای مقابله با ترس از آینده معرفی می‌کنیم.
مقابله با ترس از آینده
هرگز فراموش نکنید، بزرگ‌ترین ترس‌ها به‌ندرت رخ می‌دهند

این حقیقتی است که بسیاری از ما تجربه‌ کرده‌ایم و در درستی آن تردید نداریم. با وجود این، اغلب آن را فراموش می‌کنیم.

مثلا با هزار جور فکر و خیال، پس از کلنجار فراوان با خودمان و با استرس، به دفتر رئیس می‌رویم و درخواستمان را بیان می‌کنیم. از اتاق رئیس که بیرون می‌آییم با خودمان می‌گوییم: همین بود؟ بسیاری از ما ذهنمان را درگیر چیزهایی می‌کنیم که به‌احتمال‌ زیاد هرگز رخ نمی‌دهند. انگار فکر و خیال، بیشتر از واقعیت ما را می‌ترساند.

راهکارهایی برای مقابله با ترس و اضطراب
بدترین حالت‌های ممکن را در نظر بگیرید

پس از اینکه پذیرفتید بزرگ‌ترین ترس‌هایتان به واقعیت نمی‌پیوندند، از خودتان بپرسید: بدترین وضعیتی که ممکن است رخ بدهد چیست. با این کار متوجه می‌شویم که حتی اگر بدترین وضعیت ممکن هم پیش بیاید، دنیا به آخر نمی‌رسد.
کم خونی از بیماری‌هایی است که انواع مختلفی دارد و معمولا بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که بدن یا نمی‌تواند گلبول قرمز جدید بسازد و یا این که گلبول‌هایی که می‌سازد شکل و ساختمان غیر عادی دارد.
علائم کم خونی چیست

فقر آهن زمانی رخ می‌دهد که بدن به اندازه کافی آهن معدنی نداشته باشد. فقر آهن و کم خونی شدید منجر به سطح پایین و غیرطبیعی گلبول های قرمز و هموگلوبین خون می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا، به سوال علائم کم خونی چیست پاسخ داده می‌شود.
فقر آهن یا کم خونی

مشکل فقر آهن بسیار جدی و مهم است، زیرا لازمه ساخت هموگلوبین، یعنی پروتئین موجود در گلبول‌های قرمز خون که به آن‌ها امکان حمل اکسیژن در بدن را می‌دهد، آهن است. فقر آهن، منجر به پایین آمدن هموگلوبین خون می‌شود. در نتیجه باید برای رفع کم خونی اقدام کرد.

کم خونی
علائم کم خونی چیست؟
خستگی غیرمعمول به عنوان یکی از علائم کمبود آهن

احساس خستگی یکی از شایع‌ترین علائم فقر آهن است که بیش از نیمی از افراد مبتلا به کم خونی آن را تجربه می‌کنند. چرا که بدن برای تهیه پروتئینی به نام هموگلوبین، که در گلبول‌های قرمز یافت می‌شود، به آهن احتیاج دارد. هموگلوبین نیز به حمل اکسیژن در بدن کمک می‌کند.

خستگی یکی از شایع‌ترین علائم کمبود آهن و نشانه‌های کم خونی است. این امر به دلیل اکسیژن رسانی ضعیف به بافت‌های بدن و محروم شدن آن‌ها از انرژی است.
رنگ پریدگی به عنوان یکی از نشانه‌های کم خونی

پوست رنگ پریده و رنگ پریدگی قسمت داخلی پلک‌های پایین از دیگر نشانه‌های کم خونی و فقر آهن است و در صورت مشاهده باید برای درمان کم خونی اقدام کرد.

این رنگ پریدگی در افراد مبتلا به کمبود آهن می‌تواند در تمام بدن ظاهر شود یا به یک ناحیه محدود شود، مانند صورت، لثه‌ها، داخل لب‌ها یا پلک‌های پایین و حتی ناخن‌ها.
تنگی نفس از نشانه‌های این بیماری

اگر هنگام انجام کارهای عادی و روزمره‌ای که قبلا برایتان آسان بودند مانند پیاده‌روی، بالا رفتن از پله‌ها یا ورزش دچار تنگی نفس می‌شوید، کمبود آهن می‌تواند علت آن باشد.
تپش قلب از نشانه‌های مشکل آهن در بدن

ضربان قلب قابل توجه، که به عنوان تپش قلب نیز شناخته می‌شود، می‌تواند یکی دیگر از علائم کم خونی یا فقر آهن باشد.

در فقر آهن، سطح هموگلوبین پایین به معنای این است که قلب برای حمل اکسیژن باید بار بیشتری متحمل شود. این حالت می‌تواند باعث ضربان قلب نامنظم یا احساس ضربان قلب تند و غیر طبیعی شود.
مو و پوست خشک و آسیب‌پذیر از علائم این بیماری

خشکی و آسیب دیدن پوست و مو می‌تواند از علائم فقر آهن باشد. چرا که وقتی بدن از نظر آهن دچار کمبود است، اکسیژن محدود خود را به سمت عملکردهای مهم‌تر مانند ارگان‌ها و سایر بافت‌های بدن هدایت می‌کند.

هنگامی که پوست و مو از اکسیژن محروم شوند، می‌توانند خشک و ضعیف شوند. موارد کم خونی شدید به ریزش مو مرتبط بوده و باید برای درمان فقر آهن شدید اقدام کرد.
پاهای بی‌قرار

فقر آهن به سندرم پای بی‌قرار مرتبط است. سندرم پای بی‌قرار، احساس نیاز شدید برای تکان دادن پاها در حالت استراحت است. همچنین می‌تواند باعث احساس خارش ناخوشایند و عجیب در پاها شود. این مشکل، معمولا شب‌ها بدتر است، به این معنی که مبتلایان ممکن است برای خوابیدن، دچار مشکل شوند.با در نظر گرفتن بدترین احتمالات، درمی‌یابیم که ترس‌های ما آن‌چنان‌که گمان می‌کردیم بزرگ نیستند. واضح است که شاید برخی از آن‌ها تاثیری چشمگیر بر زندگی‌مان داشته باشند، اما ما را از زندگی‌ ساقط نمی‌کنند.
هنگام نگرانی خودتان را مشغول کنید

گاهی وقت‌ها، خیلی از ما از نگرانی دچار بی‌خوابی می‌شویم. این‌جور وقت‌ها بهترین کار این است که خودمان را مشغول کنیم. درگیر کردن ذهن با فعالیتی خوشایند، راهی موثر برای از بین‌ بردن احساسات منفی است.
نتیجه‌ای خوشایند را مجسم کنید

مثبت اندیشی در لحظه، ممکن است دشوار باشد. می‌توانیم دست‌یابی به هدف و نتیجه دلخواه‌مان را تصور کنیم. تصویرسازی چیزی فراتر از رویاپردازی است. در تصویرسازی باید تمرین کنیم واقعیت را به همان شکل و وضعیتی که می‌خواهیم تجسم کنیم. به‌عبارتی، پیش از دستیابی به موفقیت، باید بتوانیم حس پیروزی را تجربه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *