استرس در زندگی هر فردی وجود دارد اما مشکلی نیست که قابل کنترل نباشد. متخصصان زیبایی بر این باورند که استرس به عنوان یک عامل قدرتمند می‌تواند زیبایی شما را از بین ببرد.
تاثیر استرس بر پوست

استرس یک بیماری شایع انسانی است و همه در دوره‌ای از زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. در شرایط استرس‌زا، اگرچه ممکن است فکر کنید که فقط تحت فشار روانی قرار دارید اما این درست نیست. استرس می‌تواند روی کل بدن از جمله مو، ناخن و پوست تأثیر بگذارد. برای درک بهتر تاثیر استرس بر پوست با بخش سلامت مجله دلتا همراه شوید.
استرس چگونه روی پوست تأثیر می‌گذارد؟

استرس با ایجاد یک واکنش شیمیایی در بدن باعث حساسیت و واکنش پوستی می‌شود. همچنین می‌تواند بهبودی مشکلات پوستی را دشوارتر کند. برخی از مشکلات پوستی ناشی از استرس در ادامه آمده‌اند.
جوش یا آکنه

حتما تا به حال متوجه شده‌اید که وقتی استرس دارید بیشتر جوش می‌زنید. استرس باعث تولید چربی توسط غدد پوست می‌شود و طبیعتا در این بین پوست‌های چرب بیشتر مستعد آکنه و سایر مشکلات پوستی هستند.
التهاب

شرایط روانی بد باعث افزایش التهاب داخلی می‌شود و هنگامی که بدن تهدید را درک می‌کند ، سیستم ایمنی بدن پاسخی برای کنترل آن ارسال می‌کند و این پاسخ التهاب است. التهاب داخلی می‌تواند به صورت بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما و برافروختگی پسوریازیس ظاهر شود.
لک و پیس(برص)

برص یا همان لک و پیس یکی از بیماری‌های پوستی خودایمن است که در آن سیستم ایمنی بدن به رنگدانه‌های پوستی حمله کرده و آنها را از بین می‌برد. در نتیجه پوست بدن در نقاط مختلف دچار لک‌های کوچک و بزرگ سفید رنگ می‌گردد. تاثیر استرس بر پوست این افراد، موجب بروز لک و پیس جدید یا بزرگتر شدن لک‌های قدیمی می‌شود.
اگزما و پسوریازیس

از پیامدهای دیگر تاثیر استرس بر پوست می‌توان به تشدید مشکلات پوستی مانند پسوریازیس، روزاسه و اگزما و همچنین بروز کهیر و انواع دیگر بثورات پوستی و تاول اشاره کرد.

اثر استرس بر پوست

پیری پوست

استرس روانی مزمن منجر به اختلال سیستم ایمنی و آسیب به DNA می‌شود که این عوامل با پیری پوست در ارتباط هستند.
خشکی پوست

استرس یکی از عواملی است که باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن شده و توانایی پوست در حفظ آب را کاهش می‌دهد از این رو پوست دچار خشکی می‌شود. خشکی پوست به بروز چین و چروک منجر می‌گردد.
عادات اشتباه

برخی از افراد هنگام استرس پوست خود را می‌خارانند. شما وقتی روی پوست احساس خارش می‌کنید، با خاراندن آن منطقه باعث آزاد شدن مواد شیمیایی التهابی می‌شوید. بنابراین باید جلوی این عادت اشتباه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *