چکیده ای از زندگینامه بهروز بقایی

نام اصلی: بهروز بقایی

تاریخ تولد: 17 تیر 1332

محل تولد: تهران

حوزه فعالیت: بازیگری و کارگردانی

بیوگرافی بهروز بقایی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون

بهروز بقایی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی در 17 تیر 1332 در محله عشرت آباد تهران به دنیا آمده است. بهروز بقایی برای کودکان دیروز یک جور نوستالژیک به حساب می آید. او خاطرات خوشی را برای آنها به جای گذاشته است. از دنیای شیرین گرفته تا دنیای شیرین دریا و جور دیگری باید دید.

بهروز بقایی دوران دبستان و دبیرستان را در رودسر، هرزویل و رشت گذرانده است. پس از دریافت دیپلم ابتدا در رشته راه و ساختمان در دانشگاه قبول میشود ولی به دلیل علاقه زیاد وی به هنر و بازیگری از این رشته انصراف می دهد و برای تحصیل در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران می رود.

بهروز بقایی در یک خانواده شلوغ 7 نفره به دنیا آمده است و یکی از برادرانش در تصادف کشته شده است. دو تا از خواهران بهروز بقایی نیز پرستار هستند.

پدرش ابتدا در شرکت چوب سازی بود سپس در یک شرکت فرانسوی حسابداری می کرد و مادرش خانوم فرخ لقا با بهروز پسرش فقط 14 سال اختلاف سنی دارد.

بهروز بقایی در مورد پدرش چنین می گوید: “پدر من در یک شرکت فرانسوی کار می کردند و مدیر تدارکات بودند و من گاهی همراهشان به انبار چوب بری می رفتم و حسابی برای خودم بازی می کردم. هر زمان که پول می خواستیم از پدر یا مادرمان دریافت می کردیم. پدرم بسیار روی ادبیات و خطاطی حساس بودند و خودشان هم خط بسیار زیبایی داشتند. همین طور از بین همه درس ها، انشا برایشان اهمیت زیادی داشت. “

شروع فعالیت هنری بهروز بقایی

سن بهروز بقایی,بیماری بهروز بقایی,زندگینامه بهروز بقایی,

بهروز بقایی فعالیت تئاتر خود را با نمایش لبخند با شکوه آقای گیل شروع کرد

بهروز بقایی پس از ورود به صحنه حرفه ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد. بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» اکبر رادی در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۹ با فیلم سینمایی «تاریخ سازان» (به کارگردانی هادی صابر) فعالیت سینمایی خود را نیز شروع کرد.

شروع شهرت بهروز بقایی از سال 1373 با سریال پرطرفدار همسران آغاز شد و در سال 75 با خانه سبز و سریال دنیای شیرین بیشتر شد

بهروز بقایی در آن زمان همکاری نزدیکی با بیژن بیرنگ و مسعود رسام داشت که از آن جمله می توان به مجموعه تلویزیونی همسران، سرزمین سبز، قطار ابدی و سیب خنده اشاره کرد.

بهروز بقایی در مصاحبه ای در مورد شکل گیری سریال همسران گفته است: “به نظرم همسران یکی از بهترین اتفاقات زندگیم بود. در آن زمان من و بیژن بیرنگ و مسعود رسام با هم دوستی بسیار خوبی داشتیم و در مشورت هایی که با آنها داشتم و هم فکری هایی که با هم می کردیم سرانجام سریال “همسران” شکل گرفت.”

از آخرین فعالیت های تلویزیونی بهروز بقایی می توان کارگردانی سری دوم مجموعه «بازهم زندگی» را نام برد.

عکس بهروز بقایی,تصاویر بهروز بقایی,بهروز بقایی در همسران

تصاویر بهروز بقایی و الهام پاوه نژاد

بهروز بقایی بازیگر کشورمان سالهای زیادی به علت بیماری از عرصه هنر فاصله گرفت اما سرانجام با محبوب ترین برنامه تلویزیونی یعنی “خندوانه” به تلویزیون بازگشت. او در برنامه خندوانه به عنوان گزارشگر در آیتم سفرنامه همکاری کرده است. اما به دلیل این که بهروز بقایی در آینده برنامه ای برای گروه کودک و نوجوان در شبکه دو سیما خواهد داشت در سری جدید «خندوانه» حضور ندارد.

بهروز بقایی در مورد بازگشت جدی اش به سینما گفته است کاری پیشنهاد شده و داستانش درباره خانه سالمندان است. در حال حاضر فیلمنامه‌اش را می‌خوانم. اگر حضور در این پروژه را بپذیرم یکی از نقش‌های اصلی این فیلم سینمایی را ایفا خواهم کرد.

بهروز بقایی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون علاوه بر بازی‌های به یاد ماندنی خود، دستی هم در نگارش شعر دارد. او علاوه بر ترانه‌هایی عاشقانه، شعرهای زیادی برای حاشیه‌نشین‌ها یا مثلا بهیاران بیمارستان ها سروده است. شعرهایی که در عین لطافت‌شان، پس‌زمینه‌های اجتماعی دارند. ولی همه این شعرها سال‌ها قبل سروده شده‌اند و او مدتی است که شعر تازه‌ای نگفته است.

بیماری بهروز بقایی

عکس بهروز بقایی,تصاویر بهروز بقایی,بیوگرافی بهروز بقایی

بهروز بقایی در سال 1388 دچار سکته قلبی و مغزی شد

بهروز بقایی در آبان ۱۳۸۸ پیش‌از حضور در اجرای نمایش « هملت با سالاد فصل» دچار عارضه قلبی شد و در بیمارستان بستری شد. او قبل از ورود به تماشاخانه سنگلج دچار سکته قلبی و مغزی شد که بلافاصله بعد از این اتفاق به بیمارستان جم انتقال داده شد.

اگر گرفتن رژیم برای شما سخت است با این روش سریع و راحت لاغر شوید

باا انتخاب درست قیمت خرید طلا و جواهر را خودتان انتخاب کنید
زندگی شخصی بهروز بقایی

بیوگرافی بهروز بقایی و همسرش,بهروز بقایی و پرستو گلستانی,همسر بهروز بقایی

بهروز بقایی بعد از طلاق از همسر اولش با پرستو گلستانی بازیگر ازدواج کرد

بهروز بقایی اولین بار با آزیتا احمدی متولد 1337، دخترمرحوم مرتضی احمدی بازیگر قدیمی ازدواج کرد، ثمره این ازدواج یک پسر متولد 1360 به نام بهرنگ می باشد. بهرنگ هم نقاش خوبی است و هم موسیقی را به خوبی می شناسد. آنها با هم دنیای جالبی دارند. بهرنگ می گوید پدرم هنوز مثل یک پسر بچه شیطان است و بهروز بقایی از اینکه پسرش یک هنرمند است، احساس غرور می کند.

آقای بقایی بعد از طلاق از همسر اولش با پرستو گلستانی ازدواج کرد، این زوج در سال 1375 در مجموعه‌ نوعی دیگر باهم همکار بودند، این رابطه نیز بعد از مدتی به طلاق ختم شد. در حال حاضر بهروز بقایی هنوز مجرد است.

فیلم های سینمایی بهروز بقایی

تاریخ ‌سازان (۱۳۵۹) شناسایی (۱۳۶۶) پرواز پنجم ژوئن (۱۳۶۸)
پاییز بلند (۱۳۷۲) هفت سنگ (۱۳۷۶) یک وجب از آسمان (۱۳۸۷)
سیب و سلما (۱۳۸۹) به وقت خماری (۱۳۹۶)

گزیده ای از مجموعه های تلویزیونی بهروز بقایی

13 نمایش برای کودکان (1352) سربداران (1363 نهضت های آزادی بخش (1365)
کوچک جنگلی (1363-1366) نیمه تاریک ماه (1367) آلبوم خانوادگی (1369)
عطر گل یاس (1369) قصه های بابا (1372) همسران (1373)
دزدان مادربزرگ (1374) ماه مهربان (1375) خانه سبز (1375)
نوعی دیگر (1375) دنیای شیرین (1375) خانواده رضایت (1376)
سیب خنده (1376) دنیای شیرین دریا (1377) قطار ابدی (1378)
داستان های نوروز (1379) تازه چه خبر همسایه؟ (1380) حیات خلوت (1381)
دیروز، امروز، فردا (1382) نیمکت (1384) شهریار (1386)

آلبوم تصاویر بهروز بقایی
بیوگرافی بهروز بقایی و همسرش,زندگینامه بهروز بقایی,عکس بهروز بقایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *