متخصصان بنام پوست و مو معتقدند که گاهی بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید و کمبود بعضی از مواد غذایی باعث سفیدی زودرس مو حتی درسنین پایین می شود.
از حدود 30 سالگی موهای سر در هر دو جنس زن و مرد شروع به سفید شدن می کند. زمان سفید شدن مو به عواملی مختلفی مانند ژنتیک و ارث بستگی دارد البته گاهی بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید و کمبود بعضی از مواد غذایی هم باعث سفیدی زودرس مو حتی در بین کودکان می شود.

بهتر است بدانیم در درمان سفیدی موی سر ابتدا باید آزمایشهای مخصوص انجام شود و اگر نرمال بود به فکر مسائل ژنتیکی باشیم اما اکثر افراد ظاهر موی سفید را دوست ندارند و درصدد رنگ کردن مو و جبران آن هستند.

پزشکان معتقدند که هیچ رنگی به صورت دائمی باعث عدم برگشت سفیدی مو نمی شود اگر در تبلیغات مشاهده می کنیم که رنگ موی خاصی از برگشت کامل سفیدی مو جلوگیری می کند، اشتباه است. این موضوع به این دلیل است که در مورد موهای سفید شده در سنین بالای 30 سالگی و یا قبل از آن، سلولهایی که در حال رشد هستند، ملانوسیدهای آنها فعالیت نکرده و موهایی که از سطح پوست سر خارج می شوند مجددا به صورت موهای سفید خارج می شوند.

جدید ترین مدل های سرویس خواب مدرن

جدید ترین مدل های سرویس خواب مدرن
مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
مو

نکاتی در مورد سفید شدن مو

متخصصان پوست و مو با اشاره به رعایت نکات مهم در مورد رنگ کردن ‘گفتند:رنگ مو باید صددرصد استاندارد باشد و به ریشه و ساقه مو آسیب نرساند و رنگ هایی که دارای برچسب وزارت بهداشت هستند خریداری شود. همچنین در هنگام رنگ کردن مو از اکسیدان و آب اکسیژنه خیلی کم استفاده شود.
بطور کلی می توان گفت هیچ رنگی نیست که صد درصد به مو آسیب نرساند و هر رنگی تا درجاتی باعث خشکی ساقه مو یا خارش و سوزش سطح سر هنگام رنگ کردن می شود.
نکته ی قابل توجه دیگر این است که برای جلوگیری از خشکی مو باید بعد از اینکه رنگ روی سر گذاشته شد و مو رنگ شد بهتر است تارهای مو را با روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، نارگیل و بادام چرب کرد.
نکته ی مهم دیگر شستشوی موی رنگ کرده با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده باست تا تداوم رنگ بر ساقه مو را بیشتر نماید.
گاهی بعضی از افراد به ترکیبات پارافنیل دی امین حساسیت دارند که ممکن است سبب قرمزی و حساسیت صورت و پلک ها شود که این افراد باید از رنگ های مخصوص که حاوی این مواد هستند استفاده نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *