در برخی از مناطق جهان حیواناتی زندگی می‌کنند که تا به حال شبیه آن‌ها را ندیده‌اید.
عجیب‌ترین حیوانات

آیا قبلا راجع به حیوانات عجیب چیزی شنیده اید؟ مطمئنا جواب شما منفی است.
حیوانات عجیب و غریب که از وجود آن‌ها بی خبرید
ماهی گل‌خورک آبی خال دار بزرگ

این ماهی‌های دریایی دو زیست، در امتداد سواحل چندین کشور آسیای شرقی یافت می‌شوند. مهم‌ترین توانایی این ماهی بیرون ماندن از آب به مدت‌های طولانی است. اندازه این ماهی ۱۵ سانتی متر است. بدن این ماهی خاکستری است. در قسمت‌های پایینی رودخانه‌های حوزه خلیج فارس و دجله و کارون، سرباز و میناب این ماهی عجیب مشاهده می‌شود.

ماهی گل خورک آبی خال دار بزرگ
گرگ یالدار

گرگ یالدار از خانواده سگ‌سانان به حساب می‌آید. در آمریکای جنوبی زندگی می‌کند. چهره این حیوان شبیه به گرگ است. پاهایی بلند و کشیده چون روباه و گوش‌هایی باریک و ترسناک دارد.

گرگ یالدار بلند‌قدترین سگ‌سان وحشی به حساب می‌آید. دم این حیوان بلند و زیبا و تقریبا ۴۵ سانتی‌متر است.

رنگ بدن این حیوان قهوه‌ای مایل به نارنجی و پاهای آن سفید و سیاه است.

گرگ‌های یالدار، گوشت خوار هستند. برای بقاء بر خلاف اغلب سگ‌سانانِ وحشی ترجیح می‌دهند بصورت انفرادی شکار کنند. معمولا عمر گرگ های یالدار ۶ و نیم سال است.
دلفین نهنگی پوزه کوتاه

دلفین نهنگی پوزه کوتاه، عضو خانواده دلفین‌های اقیانوسی است. در هنگام تولد، این دلفین نزدیک ۱ متر طول و ۱۰ کیلوگرم وزن دارد. بعد از بلوغ، طول دلفین به ۲ تا ۳ متر و وزن آن به بیش از ۱۳۰ کیلوگرم می‌رسد. این دلفین به کندی شنا می‌کند. باله پشتی کوتاه و با لبه ضخیم و مثلثی شکل و باله های کناری بلند و پهن دارد. میانگین عمر آن ۳۰ سال می‌باشد.

عجیب غریب ترین حیوانات
حشره برگی

حشره برگی حشره‌ای است که شباهت زیادی با برگ درختان دارد. این حشره بخاطر نوع استتارش شهرت دارد. این حشره در مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیا به سمت استرالیا زندگی می‌کند.

این حشره در کناره‌های بدن خود دارای لبه‌های قهوه‌ای رنگ نامنظمی است که آن‌ را دقیقا شبیه به برگ‌های جویده شده نشان می‌دهد. نحوه حرکت این حشره دقیقا شبیه حرکت و تکان خوردن برگ است.
پارو ماهی بزرگ

پارو ماهی بزرگ، بزرگ‌ترین ماهی شناخته شده در سیاره است. طول آن به بلندی ۵۶ فوت می‌رسد. شکل این ماهی شبیه روبان و رنگ آن نقره‌ای با نشان‌هایی سیاه رنگ و باله‌های قرمز است. این ماهی در تمامی آب‌های معتدل تا گرمسیری اقیانوس‌ها زندگی می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *