از جمله خواص به می‌توان به خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی، کاهش وزن، پیشگیری از سرطان، درمان آسم و کم خونی اشاره کرد. به از میوه‌های دوستدار قلب است که با کاهش فشار خون و کلسترول از بروز حمله قلبی و سکته پیشگیری می‌کند.
میوه به

به از میوه‌های خوشمزه پاییزی است که به خانواده سیب و گلابی تعلق داشته و بومی مناطق گرم و معتدل جنوب غربی آسیا است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با تعدادی از خواص و فواید شگفت انگیز میوه به برای سلامتی و لاغری آشنا شوید.

خواص میوه به
خواص شگفت انگیز به
خاصیت ضد التهابی

میوه به رسیده منبع غنی ویتامین C است و به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد آلرژی به افزایش ایمنی و درمان بیماری‌های التهابی کمک کرده و میوه و عصاره دانه به برای درمان درماتیت آتوپیک و عفونت مثانه مفید است.
کاهش وزن

به میوه‌ای کم کالری است، به طوری که هر ۱۰۰ گرم به خام حاوی تنها ۵۷ کالری است. از سوی دیگر دارای فیبر فراوان و مقادیر ناچیز چربی‌های اشباع و سدیم است. به همین دلیل از میوه‌های عالی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن و لاغر شدن هستند.
معده و زخم معده

آب میوه به برای افراد مبتلا به زخم معده مفید بوده و به آرام سازی دستگاه گوارش کمک می‌کند. ترکیب این میوه با عسل برای درمان انواع بیماری های گوارشی از جمله کولیت، اسهال، یبوست و عفونت روده معجزه می‌کند.
خواص آنتی اکسیدانی

محتوای فنولی و آنتی اکسیدانی موجود در این میوه، با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کرده، روند پیری را کاهش می‌دهد و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی مفید است.
درمان تهوع و ادرارآور

مصرف به برای درمان تهوع و استفراغ موثر است و به عنوان یک میوه ادرارآور به دفع مایعات اضافی بدن کمک می‌کند.
خواص ضدویروسی

تحقیقات نشان می‌دهد این میوه خوشمزه دارای خواص ضدویروسی قوی بوده و از بدن در برابر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های ویروسی محافظت می‌کند.
کاهش فشار خون بالا

میوه به سرشار از پتاسیم است که به تنظیم و کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. پتاسیم موجود در به عروق خونی را آرام کرده و باعث کاهش فشار روی سیستم قلب و عروق می‌شود و خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.
کاهش کلسترول خون

مصرف منظم میوه به برای کاهش کلسترول بد خون و حفظ سلامت قلب موثر است.
ضد سرطان

این میوه، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ترکیبات فنولی با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به از بین رفتن سلول‌های سرطانی بدخیم کمک می‌کند.
کاهش استرس

مصرف میوه به باعث کاهش استرس و آرام سازی ذهن می‌شود.
کبد

مصرف منظم میوه به برای افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی عالی است.
سلامت چشم

به، حاوی فلاونوئیدها و مواد مغذی دیگر است که با مبارزه با رادیکال‌های آزاد از آسیب‌های چشمی و شبکیه جلوگیری کرده و مانع بروز شب کوری به ویژه در سنین بالا می‌شود.
دیابت

به دلیل فیبر فراوان و شاخص گلیسمی پایین این میوه، از افزایش قند خون جلوگیری کرده و به کاهش قند خون در بیماران دیابتی کمک می‌کند.

فواید میوه به
سیستم ایمنی بدن

این میوه، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و محتوای غنی ویتامین C و E باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
بهبود گردش خون

این میوه منبع غنی مواد معدنی مانند آهن، مس و روی است که برای تولید گلبول‌های قرمز خون حیاتی بوده و به بهبود گردش خون در سراسر بدن کمک می‌کند.
اعصاب

به، برای سیستم عصبی فوق العاده مفید است زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که به درمان اضطراب، افسردگی و استرس کمک کرده و از بروز بیماری پارکینسون که اغلب با لرزش و مشکلات حرکتی همراه است جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *